1ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ & ΤΕΧΝΩΝ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ORFF

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Το τμήμα αυτό έχει σαν στόχο να αναπτύξει τη φαντασία, την αισθητική καλλιέργεια, τη δημιουργικότητα μέσω της μουσικής, της κίνησης, του λόγου και του θεάτρου. Πρόκειται για έναν κύκλο επιμορφωτικών μαθημάτων που απευθύνεται σε μουσικούς, δασκάλους, νηπιαγωγούς, ηθοποιούς, χορευτές και γενικότερα σε όλους όσους θέλουν να ενημερωθούν για τις σύγχρονες παιδαγωγικές τάσεις στον τομέα της μουσικοκινητικής ORFF, Dalcrose, Kodaly. Οι απόφοιτοι του τμήματος θα αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια για να μπορέσουν να βοηθήσουν το παιδί να εξελιχθεί σε μια δημιουργική ολοκληρωμένη προσωπικότητα, μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:
1. Γνωριμία με τα όργανα της ορχήστρας ORFF,
2. Δημιουργία μουσικών συνόλων,
3. Η μουσική στην εκπαίδευση,
4. Παιδικά τραγούδια σε συνδυασμό με χορογραφίες,
5. Αυτοσχεδιασμός σαν μέσο έκφρασης,
6. Μουσικά όργανα ως αντικείμενα,
7. Λόγος - Φωνή - Κίνηση,
8. Η μουσικοκινητική σε συνδυασμό με θεατρικό παιχνίδι,
9. Μουσική & Κίνηση,
10. Δημιουργία μουσικοκινητικής παράστασης κ.α.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 50 ΩΡΕΣ

Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΟI ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΣΩΛΗΝΕΣ BOOMWHACKERS ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ

Εκδόσεις Fagotto Books • ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΠΕΡΑΚΑΚΗ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ (Καθηγήτρια Μουσικής, Διδάκτωρ Μουσικής Παιδαγωγικής ΕΚΠΑ)

Την ήπειρο με τα ιδιαίτερα ηχοχρώματα και μουσικά ιδιώματα θα επισκεφθούν οι μουσικοί σωλήνες boomwhackers. Παρέα τους θα είναι η φωνή μας, οι ηχηρές κινήσεις στο σώμα μας, ρυθμικά και μελωδικά κρουστά. Θα συνοδεύσουμε και θα ενορχηστρώσουμε τραγούδια από κάθε γωνιά της Αφρικής, θα μελετήσουμε τη δομή τους και θα γνωρίσουμε παιχνιδοτράγουδα που λατρεύουν τα παιδιά.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 13 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Δύο λέξεις μαγικές για το χώρο του νηπιαγωγείου, του σχολείου και όχι μόνο. Το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα ταξίδι στη φαντασία. Μέσα από διάφορες τεχνικές και υλικά, τα παιδιά παίζουν ελεύθερα, αναπτύσσουν τη δημιουργική τους ικανότητα. Διαμέσου του θεατρικού παιχνιδιού, τα παιδιά αντιλαμβάνονται, πειραματίζονται, ευαισθητοποιούνται, συνεργάζονται, δημιουργούν και παίρνουν πρωτοβουλίες και ρόλους, φτιάχνουν το δικό τους μαγικό χώρο και ξεκινούν!!! Ας μην διστάσουμε να αποκτήσουμε αυτή την εμπειρία. Απαιτείται μόνο θέληση και μεράκι.
Οι κύκλοι μαθημάτων περιλαμβάνουν: • Θεατρικά παιχνίδια • Θεατρική κίνηση του σώματος μέσω έκφρασης • Διδασκαλία και οργάνωση θεατρικής παράστασης • Αυτοσχεδιασμός, • Ασκήσεις λόγου, φωνής • Οι τέσσερις φάσεις του Θεατρικού παιχνιδιού • Χοροθεατρική Παρά-σταση • Το θέατρο στην Εκπαίδευση • Στοιχεία σκηνοθεσίας και πρακτικής εφαρμογής • Δραματοποίηση παραμυθιού • Στοιχεία Μουσικοκινητικής Αγωγής • Θεατρική Παράσταση • Στοιχεία Κινησιολογίας • Το Θέατρο στην Εκπαίδευση κ.α.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 60 ΩΡΕΣ

Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ & ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΚΥΡΙΑΚΗ 13 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΜΗΛΑΪΤΗ ΜΑΡΙΑ (Καθηγήτρια Μουσικοκινητικής & Θεατρικής Αγωγής)

Ο στόχος ενός τέτοιου θεατρικού παιχνιδιού είναι πολύ συγκεκριμένος και ορισμένος από τον/την εκπαιδευτικό. Μπορεί να είναι κάποια μαθηματική έννοια, ένα λογοτεχνικό έργο ή ένα φυσικό φαινόμενο. Το ζητούμενο είναι η κατανόηση από τους μαθητές της διαπραγματευόμενης έννοιας όχι μόνο σε ένα γνωσιακό επίπεδο αλλά και σε ένα βιωματικό-συναισθηματικό. Δεδομένου ότι η βιωματική γνώση είναι και αυτή που συνήθως 'εγγράφεται' καλύτερα στους μαθητές, το θεατρικό παιχνίδι στην εκπαιδευτική πράξη αποτελεί ισχυρό εργαλείο μετάδοσης γνώσης. Οι μαθητές μέσα από θεατρικές τεχνικές, διαδικασίες παιχνιδιού και πολλαπλά ερεθίσματα έρχονται σε επαφή με την νεοεισερχόμενη έννοια την κατανοούν καλύτερα και μέσα από τη δυναμική της ομάδας ενισχύονται, έτσι ώστε να κάνουν κτήμα τους τελικά τον εκπαιδευτικό στόχο.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΞΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ...
ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Εκδόσεις Νήσος • ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ (ΜΑ, PhD) ΕΕΠ Μουσικής Αγωγής, ΤΕΑΠΗ, ΣΕΑ, ΕΚΠΑ

Τα μουσικά παιχνίδια αποτελούν ένα εργαλείο διδασκαλίας με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τα οποία στοχεύουν στην αποτελεσματική διδασκαλία των στοιχείων της μουσικής. Τα χαρακτηριστικά αυτά μπορούμε να τα ταξινομήσουμε ως εξής: Έχουν ξεκάθαρο μουσικό στόχο ο οποίος μπορεί να είναι εμφανής στα παιδιά ή να υποφώσκει ανάλογα με το τι θέλουμε να επιτύχουμε, έχουν βιωματικό χαρακτήρα δηλαδή κάνουμε και μαθαίνουμε και δεν περιοριζόμαστε στην πληροφορία, η οποία μπορεί και να απουσιάζει ανάλογα με την ηλικία των παιδιών, δεν είναι ανταγωνιστικά αλλά προάγουν τη συνεργασία όπως ακριβώς σε ένα σύνολο μουσικής ή μια χορωδία, έχουν παιγνιώδη και συχνά χιουμοριστικό χαρακτήρα και θεωρητικά (ανάλογα με την ομάδα) μπορούμε να εισάγουμε όλες τις μουσικές έννοιες. Η ημερίδα περιλαμβάνει βιωματικές προσεγγίσεις αλλά και θεωρητικές συζητήσεις. Απευθύνεται σε όσους και όσες ενδιαφέρονται να βιώσουν τις μουσικές έννοιες μέσω μουσικών παιχνιδιών αλλά και να τις ερμηνεύσουν με θεωρητικό υπόβαθρο. Δεν απαιτούνται «μουσικές γνώσεις» αλλά η ευαισθησία όσων συμμετέχουν στο φαινόμενο της μουσικής το οποίο είναι κυρίαρχο σε έναν κόσμο ακουόντων.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες. 


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΟΡΓΑΝΩΝΟΝΤΑΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ
ΜΕ ΤΙΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΚΥΡΙΑΚΗ 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΖΑΣ (Ηθοποιός – Εμψυχωτής Θεάτρου - Θεατρικού Παιχνιδιού)

Πως θα μπορούσατε να οργανώσετε μια θεατρική παράσταση μέσα από το θεατρικό παιχνίδι; Τι θα κάνατε με ένα πανί, μια κούτα,
μια απλή λάμπα και δεκάδες πλαστικά μπουκάλια για σκηνικό; Ποιος μουσικός θα σας έντυνε με «χαλιά» και «κιλίμια» την παράσταση;
Κι αν είχατε 1 και 2 και 3 και 20... παιδιά; Τι κι αν ήταν Χριστούγεννα, Πάσχα, Εθνική γιορτή, καλοκαιρινή γιορτή; Η αίθουσα μεγάλη ή μικρή; Όλα αυτά τα ερωτήματα μπορούν να απαντηθούν σε μια... σκηνή.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ:
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Διδασκαλία: ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΟΜΠΛΕΡ (Μουσικός - Μουσικοθεραπευτής)
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 30 ΩΡΕΣ
ΗΜΕΡΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:
ΚΥΡΙΑΚΗ 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
ΚΥΡΙΑΚΗ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΜΕ ΠΑΙΔΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ
ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΉ CARL ORFF

ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ (Μουσικοπαιδαγωγός)

Η Μουσικοκινητική Προσέγγιση του Carl Orff δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο μουσικό υλικό κάθε χώρας και στην αξιοποίηση του στη
μουσική εκπαίδευση. Η μουσική ιδιαιτερότητα κάθε πολιτισμού αναδεικνύει την ποικιλότητα και πολυμορφικότητα της
μουσικής έκφρασης ενώ συμβάλλει στην καλλιέργεια πολυπολιτισμικής συνείδησης. Τα παιδικά τραγούδια από άλλες χώρες που
θα τραγουδήσουμε και θα συνοδεύσουμε με τα μουσικά όργανα, έχουν τη δυνατότητα να εμπλουτίζουν και να χρωματίζουν με χαρούμε
νέες πινελιές τα μαθήματα μας, δημιουργώντας κατάλληλο περιβάλλον διαπολιτιμικής εκπαίδευσης.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΟΝΘΩΝΑΙΟΥ (Παιδαγωγός - Εμψυχώτρια κατασκευών)

Τα υλικά γύρω μας είναι αμέτρητα και αρκεί να τα κοιτάξουμε λίγο διαφορετικά για να τα μεταμορφώσουμε σε όμορφες χρηστικές και διακοσμητικές κατασκευές. Το εργαστήριο αυτό έχει σκοπό να μας ανοίξει μια πόρτα για υλικά απλά και λειτουργικά που μπορούν να έχουν διαφορετικές εφαρμογές. Θα δουλέψουμε με χαρτοπολτό, pappier mache, σύρμα, τσόχα, φελιζόλ, pate a sel, φυσικά υλικά και άλλα. Θα κάνουμε κατασκευές όπως ψηφιδωτό, mobile, διακοσμητικά μπολ, φωτιστικά, παιχνίδια από ανακυκλωμένα υλικά, κοσμήματα, sous plat & Άλλα Πολλά Από Τα Οποία Μπορούμε Εμείς να Εμπνευστούμε.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 20 ΩΡΕΣ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΜΕ ΑΞΟΝΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
(Πώς Προετοιμάζουμε τα Παιδιά για μια Μουσικοκινητική Παράσταση με Χορό & Τραγούδι)

ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΓΩΓΩ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ (Καθηγήτρια Μπαλέτου, Σκηνοθέτης, Κινησιολόγος & Εκπαιδευτικός Συγγραφέας)

Μέσα από μια σειρά μουσικοκινητικών ασκήσεων θα «βιώσουμε» τις βασικές αρχές του ρυθμού, χρησιμοποιώντας σαν μέσο, το παιχνίδι. Θα μάθουμε να αφήνουμε το σώμα μας ελεύθερο σε δημιουργικούς αυτοσχεδιασμούς και θα κατανοήσουμε το σταδιακό-σπονδυλωτό χτίσιμο μιας Μουσικοκινητικής Παράστασης με θέμα τα Χριστούγεννα. 1. Μουσικοκινητικές ασκήσεις, 2. Ρυθμικά παιχνίδια, 3. Δημιουργικοί Αυτοσχεδιάσμοι, 4. Κίνηση σε ομάδες & ζευγάρια, 5. Μουσική επιμέλεια παράστασης, 6. Σύνθεση - κολλάζ ασκήσεων για τη δημιουργία παράστασης, 7. Θεατρικές, αφηγηματικές & μουσικές γέφυρες, 8. Προτάσεις για θεματικές Χριστουγεννιάτικες παραστάσεις.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΒΡΕΦΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΜΕΘΟΔΟ “MUSIGENIUS”
Για παιδιά ηλικίας 12 μηνών έως 2.5 ετών

Διάρκεια εκπαίδευσης: 25 ώρες

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Οι εισηγητές του προγράμματος:
Dr ΜΑΡΙΑ ΒΡΑΚΑ (PhD Ιδρύτρια & Διευθύντρια του Musigenius HEMEC (Hampstead Early years Music Education Centre)
ΠΕΡΑΚΑΚΗ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ (Καθηγήτρια Μουσικής, Διδάκτωρ Μουσικής Παιδαγωγικής ΕΚΠΑ)
ΟΛΥΜΠIΑ ΑΓΑΛΙΑΝΟY
(Ολυμπία Αγαλιανού (PhD), Ε.Ε.Π., διδακτικής της κίνησης και της μουσικής Τ.Ε.Α.Π.Η. , Ε.Κ.Π.Α.)
ΣΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (ΜSc Παιδοψυχίατρος)

Η μέθοδος «musigenius» είναι πρωτότυπη και βασίζεται σε περισσότερα από 10 χρόνια έρευνας σχετικά με τον τρόπο που αναπτύσσεται η «Απόλυτη Ακοή» χωρίς η απόκτηση της ικανότητας να είναι με οποιοδήποτε τρόπο ο στόχος της μεθόδου. Η μουσική μπορεί να είναι μια γλώσσα από μόνη της, ως εκ τούτου πρέπει να παρέχουμε στα παιδιά ένα περιβάλλον πλούσιο σε ερεθίσματα καθώς και να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες δομές ώστε να τους βοηθήσουμε να αναπτύξουν τη δική τους άπταιστη «μουσική γλώσσα».
Τα οφέλη της μουσικής μάθησης για τη συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη των μικρών παιδιών είναι πολύτιμα.
Το «Musigenius» είναι μία πρωτότυπη μέθοδος σχεδιασμένη για ηλικίες από 6 μηνών έως 3 ετών, με σκοπό να καθοδηγήσει παιδιά από αρχάριους και τυχαίους ακροατές σε ενεργούς ακροατές και μουσικούς. Η προσέγγιση «musigenius» βασίζεται στην αντίληψη της μουσικής και στη σύνθετη νευρική επεξεργασία που διεγείρει στις περιοχές του εγκεφάλου που ασχολούνται με την όραση, τη γλώσσα, τις χωρικές και τις κινητικές ικανότητες κάθε φορά που ακούμε μουσική. Κάθε μουσική άσκηση, κάθε τραγούδι και κάθε κίνηση είναι ειδικά σχεδιασμένα για να συνδυάζουν την ακρόαση με μία ή περισσότερες αισθήσεις. Αυτές οι πολυδιάστατες συνδέσεις ενισχύονται μέσω της πρακτικής και της επανάληψης, βοηθώντας τα παιδιά να αναπτύξουν τελικά ένα «λεξιλόγιο» μουσικών ιδεών, μοτίβων, κινήσεων.
Οι μαθηματικές έννοιες εισάγονται επίσης πολύ νωρίς στο σύστημα, όσον αφορά την αναγνώριση σχημάτων.
Οι εκπαιδευτικοί που θα ήθελαν να εισαχθούν στο σύστημα θα επωφεληθούν από:
• Μια εις βάθος μελέτη του τρόπου με τον οποίο οι μουσικές δεξιότητες αναπτύσσονται πριν από την ηλικία των
• 3 ετών, ανοίγοντας τους ορίζοντές τους στη δημιουργία νέων ευκαιριών για μάθηση.
• Οδηγίες για το πώς μπορούν να είναι δημιουργικοί και να παράγουν τα δικά τους υλικά χρησιμοποιώντας τη φιλοσοφία «musigenius».
• Σχέδια μαθήματος και ρεπερτόριο μουσικής.
• Εργαστήρια με ασκήσεις σχετικά με τη μέθοδο.
- Μουσική και γλώσσα Η ιδιότητα της Απόλυτης Ακοής
- Τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά ως προς τη μουσική αντίληψη των ηλικιών 6 μηνών – 3 ετών
- Το θεωρητικό πλαίσιο της μεθόδου. Η χρήση των συμβολικών αναπαραστάσεων
- Χρήση παρτιτούρας για μεταλλόφωνα και boomwackers σαν εργαλεία διδασκαλίας
- Παραδείγματα ασκήσεων και τραγουδιών
- Τραγούδια με κίνηση Πηγές και εργαλεία διδασκαλίας στο διαδίκτυο
- Δημιουργικές ασκήσεις που δείχνουν τρόπους χρήσης της θεωρίας στην πράξη
- Μουσική ‘από κούνια’ Επικοινωνία μέσω της μουσικής και οι πρώιμες αντιδράσεις στη μουσική
- Τα αναπτυξιακά στάδια του τραγουδιού Τραγούδια με κίνηση
- Δημιουργικά παιχνίδια
- Στο πρόγραμμα μπορούν να εκπαιδευτούν μουσικοί, γυμναστές, βρεφοκόμοι, νηπιαγωγοί και ειδικοί προσχολικής αγωγής, ειδικοί ψυχικής υγείας ψυχολόγοι, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, καθώς και προπτυχιακοί ή μεταπτυχιακοί φοιτητές των αντίστοιχων κλάδων.


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ & ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
(Με τη μουσική οδηγό, μαθαίνω, παίζω, δημιουργώ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΜΑΓΑΛΙΟΥ (Εκπαιδευτικός μουσικής αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Δρ. ΤΜΣ Ιονίου Πανεπιστημίου)

Η μουσικοκινητική αγωγή αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης του παιδιού της προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας. Ως γνωστικό αντικείμενο που διδάσκεται αυτόνομα στο σχολείο, η μουσική στοχεύει πρωτίστως στην αισθητική καλλιέργεια και στην ανάπτυξη των μουσικών δεξιοτήτων των παιδιών. Στο πλαίσιο των σύγχρονων διαθεματικών προγραμμάτων σπουδών η μουσική μπορεί επιπλέον να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο στην εκπαίδευση των παιδιών και σε άλλους γνωστικούς τομείς, είτε ενισχύοντας το κίνητρο μάθησης, είτε συμβάλλοντας άμεσα στους στόχους άλλων γνωστικών αντικειμένων.
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας θα επεξεργαστούμε μουσικοκινητικές δραστηριότητες μέσω των οποίων κάθε εκπαιδευτικός είτε διαθέτει μουσικές γνώσεις, είτε όχι, μπορεί να αναπτύξει τη ρυθμική και μελωδική αντίληψη και μνήμη των παιδιών, να καλλιεργήσει τη μουσική δημιουργικότητά τους και να τροφοδοτήσει την έμφυτη τάση τους να εκφράζονται και να μαθαίνουν μέσα από τη μουσική και την κίνηση. Παράλληλα θα διερευνήσουμε τρόπους με τους οποίους η μουσική μπορεί να λειτουργήσει ως πυρήνας του αναλυτικού προγράμματος του νηπιαγωγείου και των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου και ως συνδετικός κρίκος μεταξύ των διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων, όπως η Γλώσσα, τα Μαθηματικά, η Μελέτη Περιβάλλοντος.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ
Με αφορμή το βιβλίο "ΟΛΑ μπορείς να τα ζήσεις σε ένα βιβλίο".

Εκδόσεις Πατάκη • ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ (Εκπαιδευτικός - Συγγραφέας παιδικών βιβλίων)

Εσύ ξέρεις τις δυνατότητες των μαθητών σου ?Εσύ ξέρεις τι θα τους ενέπνεε ?Εσύ ξέρεις τι θα έπαιζαν με κέφι ? Εσύ γράψε το σενάριο της Χριστουγεννιάτικης γιορτής?Εσύ μπορείς να κάνει αυτή τη γιορτή αξέχαστη για ΟΛΑ.
Πρόκειται για το τρίτο βιβλίο της Τριλογίας της Ενσυναίσθησης (μετά το Γιατί των παιδιών φέρνει την ελπίδα και το ΔΕΝ) με εικονογράφηση της Έφης Λαδά Το βιβλίο μας δίνει τη δυνατότητα να μπαινοβγαίνουμε σε άλλα βιβλία και να γινόμαστε οι ήρωες που διαβάζουμε σε αυτά. Με τεχνικές δημιουργικής γραφής συνεχίζουμε το παιχνίδι των ηρώων γράφοντας εμείς το σενάριο ενός θεατρικού έργου για παιδιά στο οποίο μπαίνουμε και παίζουμε ρόλους από Χριστουγεννιάτικα παραμύθια.
Καλλιεργούμε έτσι την ενσυναίσθηση και την όσμωση με το αληθινό νόημα των Χριστουγέννων.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ – ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ
ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ
(ΜΑ of Arts in Education, MΑ of Arts στις Θεατρικές Σπουδές (Υποκριτική και Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)

Με τις τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος φτιάχνουμε ιστορίες και αναζητούμε λύσεις για όλα αυτά που μας βασανίζουν.
ιστορία αυτού του εργαστηρίου έχει τίτλο «Η Δύσκολη Τάξη». Δεν έχει πρόσωπα, δεν έχει τόπο, δεν έχει χρόνο.
Οι συμμετέχοντες θα συνεργαστούν και θα μοιραστούν τις εμπειρίες τους δίνοντας σάρκα και οστά σε αυτή την ιστορία. Μέσα από ρόλους που οι ίδιοι θα επιλέξουν θα ανιχνεύσουν τις «δύσκολες συμπεριφορές» των παιδιών τους στην τάξη και θα σκεφτούν αιτίεςκαι λόγους που τις δημιουργούν.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΓΙΑ ΒΡΕΦΗ& ΝΗΠΙΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Για παιδιά ηλικίας 1,5 μηνών έως 3,5 ετών

Διάρκεια εκπαίδευσης: 25 ώρες

Οι εισηγητές του προγράμματος:
ΜΑΡΙΑ ΒΟΥΒΟΥΣΗ
(ΜΑ of Arts in Education, MΑ of Arts στις Θεατρικές Σπουδές Υποκριτική & Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΑΡΛΑΣΗ (Συγγραφέας, Σκηνοθέτης & Θεατρολόγος)
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΡΟΣ (ΜSc Παιδοψυχίατρος)
ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΡΩΝΙΤΗΣ (ΜSc Μουσικοπαιδαγωγός)

Το παιχνίδι είναι η πρώτη μύηση του παιδιού στην τέχνη. Το θέατρο είναι ένα παιχνίδι. Ίσως και το πρώτο παιχνίδι μεταξύ μητέρας και παιδιού. Ρόλοι που εναλλάσσονται στην καθημερινότητά τους σε μια αλληλεπίδραση όλο συναίσθημα. Το ίδιο συμβαίνει και με το συμβολικό παιχνίδι όταν τα παιδιά μεταξύ τους χτίζουν σχέσεις στον παιδικό σταθμό.
Το θεατρικό παιχνίδι έχει θέση σε αυτή την τόσο τρυφερή ηλικία;
Ναι, το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα καθαρά δημιουργικό συμβάν που προσφέρει στα παιδιά άμεση ικανοποίηση. Δεν υπάρχει ακριβής κώδικας που να καθορίζει τι ακριβώς μπορεί να είναι ένα δημιουργικό συμβάν. Ουσιαστικά, είναι ένας τρόπος επικοινωνίας και έκφρασης που καλλιεργεί τη φαντασία και την κριτική σκέψη, αναπτύσσει τη σωματική έκφραση και το λόγο του παιδιού.
Έτσι εμψυχώνοντας τους γονείς μαζί με τα παιδιά τους προσφέρεις τα εργαλεία και τις δυνατότητες του θεάτρου, να διερευνήσουν και να ανακαλύψουν τον κόσμο αντάμα μέσα από την συνύπαρξη και τη χαρά.
Από την άλλη, η μορφή και οι τεχνικές του θεατρικού παιχνιδιού μπορούν να μεταβάλλουν τον στερεότυπο τρόπο της διδασκαλίας των νηπίων σε μια δημιουργική ευχάριστη διαδικασία. Με θεατρικές ασκήσεις: Γνωριμίας, Ενεργοποίησης, Συγκέντρωσης, Εμπιστοσύνης, Παρατηρητικότητας, Μνήμης, Αυτοσχεδιασμού, Δραματοποίησης, Παντομίμας και Χαλάρωσης
τα παιδιά κάνουν μια βουτιά στα βάθη της φαντασίας τους δημιουργώντας φανταστικούς ήρωες πλάθοντας παραμυθένιες πρωτότυπες ιστορίες.
Αυτές οι πρωτότυπες ιστορίες είναι δικές τους και αβίαστα μπορούν να μεταμορφωθούν σε θεατρική παράσταση.
Το θεατρικό παιχνίδι μυεί τα παιδιά στο θεατρικό φαινόμενο. Δε τα μαθαίνει πώς να γίνουν ηθοποιοί και πώς να υποκρίνονται. Άλλα να εκφράζονται αυθόρμητα. Και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η θεατρική παράσταση που θα παρακολουθήσουν οι γονείς τους να είναι γεμάτη από τον παιδικό τους αυθορμητισμό.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΙΣ ΕΞΗΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟΝ ΠΑΙΔΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ &ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ & ΠΑΙΔΙΑ
ΕΜΨΥΧΩΣΗ & ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΜΨΥΧΩΤΗ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ & ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
ΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Η ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
MOYΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ & ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΗΧΟΥΣ, ΗΧΗΡΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ & ΦΩΝΕΣ
Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ

Εκδόσεις Νήσος • ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ (ΜΑ, PhD, ΕΕΠ Μουσικής Αγωγής, ΤΕΑΠΗ, ΣΕΑ, ΕΕΠ)

Η σύγχρονη μουσική παιδαγωγική έχει ως στόχο τη μουσική γνώση η οποία αναπτύσσεται μέσω της «εξοικείωσης» (knowledge by acquaintance) των παιδιών με τη μουσική και όχι μέσω της πληροφορίας, δηλαδή της προτασιακής γνώσης (propositional Knowledge). Ακολουθώντας αυτή την παραδοχή, η εισαγωγή βασικών μουσικών εννοιών στα παιδιά γίνεται μέσω μουσικών δραστηριοτήτων (παιχνιδιών, συνθέσεων, τραγουδιών) με στόχο να βιώσουν τις μουσικές έννοιες και όχι να «μάθουν ορισμούς». Ο παιγνιώδης χαρακτήρας των δραστηριοτήτων αυτών, το χιούμορ, ο αυτοσχεδιασμός, η εξερεύνηση καθώς και η κίνηση και ο λόγος παίζουν καθοριστικό ρόλο συμβάλλοντας σε σημαντικό βαθμό προς αυτή τη κατεύθυνση. Εργαλεία μας θα αποτελέσουν οι ηχηρές κινήσεις (body instruments), η φωνή μας και οι ήχοι τους οποίους μπορούμε να παράγουμε από το περιβάλλον και παραδείγματα θα αντλήσουμε κυρίως από τη φιλολογία της σύγχρονης μουσικής. Απευθύνεται σε όσους και όσες ενδιαφέρονται να βιώσουν τις μουσικές έννοιες και να χρησιμοποιήσουν τα «συγκριτικά τους πλεονεκτήματα» στις τεχνικές «διδασκαλίας» τους.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΜΕ
ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΜΑΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΜΕ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ & ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΓΩΓΩ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ (Καθηγήτρια Μπαλέτου, Σκηνοθέτης, Κινησιολόγος & Εκπαιδευτικός Συγγραφέας)

Ξεκινώντας από ένα ήδη διαμορφωμένο σενάριο θα γνωρίσουμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να κινήσουμε
μια μουσικοκινητική παράσταση. Μικρές καθημερινές δραστηριότητες θα μας οδηγήσουν εύκολα και γρήγορα
στην Χριστουγεννιάτική μας εκδήλωση. Ομαδικά θεατρικά παιχνίδια και αυτοσχεδιασμοί θα δώσουν χώρο στην
ελεύθερη απόδοση και στην προσωπική δημιουργία • Γνωριμία με το κείμενο-σενάριο • Ρόλοι & Διανομή
• Επίπεδα Δράσης • Μουσικοκινητική • Εκμάθηση διαλόγων
• Θεατρικό παιχνίδι & Δημιουργικοί αυτοσχεδιασμοί • Εναλλαγή σχημάτων στο χώρο • Χρήση της αφήγησης
• Μουσική επιμέλεια • Κοστούμια και σκηνικά

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ

ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΖΑΣ (Ηθοποιός – Εμψυχωτής Θεάτρου - Θεατρικού Παιχνιδιού)

Το Θεατρικό Παιχνίδι ως παιδαγωγική και εκπαιδευτική μεθοδολογία αποτελεί ένα εργαλείο εμβάθυνσης και συνειδητοποίησης.
Το ζητούμενο είναι η κατανόηση της διαπραγματευόμενης έννοιας όχι μόνο σε ένα γνωσιακό επίπεδο αλλά και σε ένα βιωματικό-συναισθηματικό. Μέσα από τις τεχνικές του Θεατρικού Παιχνιδιού δημιουργείται ένα πλαίσιο όπου τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά έχοντας καλύτερη συγκέντρωση και επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη αφομοίωση των μαθημάτων. Δεδομένου ότι η βιωματική γνώση είναι και αυτή που συνήθως «εγγράφεται» καλύτερα στους μαθητές, το θεατρικό παιχνίδι αποτελεί ισχυρό εργαλείο μετάδοσης γνώσης. Οι μαθητές μέσα από θεατρικές τεχνικές, διαδικασίες παιχνιδιού και πολλαπλά ερεθίσματα έρχονται σε επαφή με την νεοεισερχόμενη έννοια, την κατανοούν καλύτερα και μέσα από τη δυναμική της ομάδας ενισχύονται, έτσι ώστε να κάνουν κτήμα τους τελικά τον εκπαιδευτικό στόχο.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: BODY MUSIC & ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ORFF

ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΟΛΥΜΠΙΑ ΑΓΑΛΙΑΝΟΥ
(Ολυμπία Αγαλιανού (PhD), Ε.Ε.Π., διδακτικής της κίνησης και της μουσικής Τ.Ε.Α.Π.Η. , Ε.Κ.Π.Α.)

Οι ηχηρές κινήσεις αποτελούν μέρος πολλών παραδοσιακών παιχνιδιών και χορών σε όλο το ν κόσμο. Η μουσικοκινητική αγωγή Orff αξιοποιεί αυτή την παγκόσμια παράδοση και αντιμετωπίζει το ανθρώπινο σώμα ως ένα πλήρες και πλούσιο ηχοχρωματικά όργανο το οποίο μπορεί να οδηγήσει τον καθένα στην έκφραση και τη δημιουργία. Παράλληλα, τις τελευταίες δεκαετίες η παγκόσμια σκηνή του Βody Βusic μεγαλώνει συνεχώς. Η δε συνάντησή της με το Orff-Schulwerk παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Στόχος του εργαστηρίου είναι μια πρώτη γνωριμία με διάφορες βασικές τεχνικές του Body Music και ο τρόπος με τον οποίο αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν στη μουσικοκινητική αγωγή Orff. Θα εξερευνήσουμε τους ήχους που παράγει το σώμα μας, θα τους συνδυάσουμε με τη φωνή και το τραγούδι, θα μελετήσουμε απλούς και σύνθετους ρυθμούς, θα αυτοσχεδιάσουμε και θα συνθέσουμε. Η μουσικοκινητική αγωγή και το Βody Μusic μπορούν να οδηγήσουν κάθε άνθρωπο στο μονοπάτι της μουσικής δημιουργίας και έκφρασης.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΦΗΓΗΣΗΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ
ΔΕΚΑ & ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΟΦΙΑΣ ΓΙΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΚΡΙΣΗΣ & ΑΛΛΩΝ ΔΕΙΝΩΝ

Εκδόσεις Πατάκη • ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΛΙΛΗ ΛΑΜΠΡΕΛΛΗ (Συγγραφέας - Αφηγήτρια παραμυθιών)

Πρακτικό σεμινάριο αφήγησης παραμυθιών. Οι συμμετέχοντες θα επιχειρήσουν να αφηγηθούν ένα παραμύθι ή την αρχή ενός παραμυθιού και θα κουβεντιάσουμε το τι και το πως του αφηγητή («Homo Fabulator»), με βάση
«δέκα και ενα παραμύθια σοφίας». Τι είναι ο αφηγητής; Τι η αφήγηση; Τι το παραμύθι; Η ζωή; Ο θάνατος; Ο χρόνος; Το γέλιο; Η ελευθερία; Το θάρρος; Η ίαση; Η καλοσύνη;
Τι είναι όλα αυτά κι άλλα, κι άλλα, σε σχέση με τα παραμύθια, τους παραμυθάδες, την τέχνη της αφήγησης;


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ
(ΜΑ of Arts in Education, MΑ of Arts στις Θεατρικές Σπουδές (Υποκριτική και Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)

Το Εκπαιδευτικό Δράμα είναι μια πολύ ενεργητική μορφή διδασκαλίας όλων των γνωστικών αντικειμένων σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης. Στο Νηπιαγωγείο δίνει την ευκαιρία στη/στο δασκάλα/ο να προσφέρει στα παιδιά της/ου ένα νέο τρόπο δημιουργικής μάθησης, έκφρασης και επικοινωνίας αλλάζοντας στάσεις, συμπεριφορές, νοοτροπίες. Δεν είναι μόνο η ασφάλεια που προσφέρει ο ρόλος, ούτε η χαρά του παιχνιδιού με τη γλώσσα και το σώμα αλλά και η κριτική σκέψη που συνεχώς ακονίζεται. Σε αυτό το θεατρικό εργαστήρι θα ανιχνεύσουμε: Πώς μπορεί ένας σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Δράματος να «λειτουργήσει» σε μια ομάδα νηπίων; Ποιες είναι οι τεχνικές –συμβάσεις; Πώς χτίζεται μια ιστορία; Τι είναι αυτό που κλιμακώνει την ένταση; Ποιες είναι οι δράσεις και ποιες οι αντιδράσεις;

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ & Η ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΖΕΠΑΤΟΥ (ΜSc Εκπαιδευτικός Μουσικής, Μέλος συγγραφικής ομάδας Διδακτικού Πακέτου «Μουσική Ε΄ Δημοτικού»)

Στο Πρόγραμμα Σπουδών Μουσικής του Νέου Σχολείου (2014) επιδιώκεται «η σύνδεση της σχολικής γνώσης με τη βιωματική εμπειρία του παιδιού, την οποία αποκτά μέσα στον ενιαίο κόσμο όπου κινείται». Το βίωμα αυτό δεν είναι μονομερές, αλλά σύνθετο, πολυπρισματικό και ολιστικό. Στην κατεύθυνση αυτή κινούνται οι διαθεματικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις της μουσικής που επιχειρούν τη σύνδεση της μουσικής με άλλα γνωστικά αντικείμενα κι ακόμη την ολιστική προσέγγιση ενός θέματος και τη συσχέτιση της μουσικής με την ίδια τη ζωή, με τη βιωμένη εμπειρία του παιδιού.Στην ημερίδα, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες ενεργητικής ακρόασης, εκτέλεσης, και δημιουργίας μουσικής θα γνωρίσουμε και θα διερευνήσουμε ενδεικτικές διαθεματικές και διεπιστημονικές μουσικές δραστηριότητες για το επίπεδο του δημοτικό σχολείο, όπως περιγράφονται στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών Μουσικής.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ & ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ

Εκδόσεις Μίνωας • ΣABBATO 14 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΜΑΡΩ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ (Καθηγήτρια Φωνητικής - Συγγραφέας – Mουσικοπαιδαγωγός)

Με το νέο αυτό μουσικοκινητικό – ρυθμικοκινητικό- θεατρικό workshop, η Μάρω Θεοδωράκη, μας εισάγει στην θεματική : Οικογένεια- Αδερφικές σχέσεις , με αφορμή το νέο της παιδικό βιβλίο «Το μικρό μου κουβαράκι» μέσα από πρωτότυπα μουσικά παιχνίδια , παιχνίδια ρυθμικής δράσης, δραματοποίησης λόγου , συναισθηματικής διέγερσης κ.α. Επιπλέον μέσα από την ομαδική εμπειρία ακολουθείται ο μαθησιακός στόχος , όπως είναι ακουστική αντίληψη, η ταξινόμηση ήχων , η αναγνώριση μελωδικών γραμμών , η εξοικείωση με το ρυθμικό πεδίο , η φωνητική εξάσκηση, η ανάπτυξη του προφορικού λόγου κ.α. Ένα ξεχωριστό Σεμινάριο με άξονα το τραγούδι -τον ρυθμό -την μελωδική γραμμή - το παραμύθι και την δραματοποίηση.
Το workshop απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, νηπιαγωγούς εμψυχωτές, θεραπευτές, μουσικούς , ηθοποιούς, φοιτητές δραματικών χολών

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ & Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ για τα Χριστούγεννα
Με αφορμή το βιβλίο της Αγγελικής Δαρλάση «Το ωραιότερο Χριστουγεννιάτικο στολίδι».

Εκδόσεις Μεταίχμιο • ΚΥΡΙΑΚΗ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΑΡΛΑΣΗ (Συγγραφέας, Σκηνοθέτης & Θεατρολόγος)

Πώς διαβάζοντας ένα βιβλίο γράφουμε τις δικές μας ιστορίες κι εν τέλει πως ως ομάδα καταλήγουμε σ’ ένα συλλογικό κείμενο για μια θεατρική του παρουσίαση στο σχολείο.
«Η έμπνευση δεν είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο ποιητής αλλά η κατάσταση στην οποία ο ποιητής ελπίζει να θέσει τον αναγνώστη» είχε πει ο μεγάλος Γάλλος ποιητής Πολ Βαλερί. Μέσω της δημιουργικής ανάγνωσης της ιστορίας «Το Ωραιότερο Χριστουγεννιάτικο στολίδι» θα προσπαθήσουμε να εμπνευστούμε και να συγγράψουμε τα δικά μας κείμενα για μια ιστορική περίοδο και με αφορμή τα Χριστούγεννα και τελικά ένα συλλογικό κείμενο -καμβά για μια σχολική παράσταση.
Στόχος δεν είναι η δραματοποίηση του βιβλίου, αλλά η ανίχνευση του όποιου συγκινησιακού αντικρίσματος μπορεί να προκαλεί στο μαθητή η ανάγνωση ενός λογοτεχνικού κειμένου και η μετουσίωσή του σε πρωτότυπη δημιουργία. Ανιχνεύουμε το πώς η ανάγνωση μιας ιστορίας μπορεί να δώσει αφορμή για έμπνευση για να γράψουμε, χρησιμοποιώντας την ενσυναίσθηση και την προσωπική μνήμη, ιστορίες δικές μας. Πως η γνώση μπορεί να χρησιμοποιηθεί δημιουργικά. Καθώς και το κατά πόσο από την προσωπική έκφραση κι έκθεση μπορούμε να περάσουμε στο στάδιο όπου δουλεύοντας συλλογικά καταλήγουμε σε ένα κείμενο, αποτέλεσμα συνδημιουργίας το οποίο και θα παρουσιάσουμε θεατρικά.
(Για την καλύτερη συμμετοχή τους, θα ήταν επιθυμητό οι συμμετέχοντες να έχουν ήδη διαβάσει το βιβλίο).

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΧΝΙΔΟΤΡΑΓΟΥΔΑ (ΠΑΙΧΝΙΔΙ & ΤΡΑΓΟΥΔΙ)
ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ CARL ORFF

ΚΥΡΙΑΚΗ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΡΩΝΙΤΗΣ (ΜSc Μουσικοπαιδαγωγός)

Το παιχνίδι και το τραγούδι είναι άμεσα συνδεδεμένα όχι μόνο στην Ελληνική παράδοση, αλλά και στις παραδόσεις όλων των χωρών. Τα ‘παιχνιδοτράγουδα’ αποτελούν μία άτυπη μορφή διδασκαλίας της μουσικής μέσα από ένα παιγνιώδη τρόπο, ενώ ταυτόγχρονα εξασκούν την κοινωνικότητα, την κινητικότητα αλλά και τη συγκέντρωση των παιδιών, τόσο όταν ασκούνται αυθόρμητα στο προαύλιο ή οργανωμένα μέσα στη σχολική τάξη. Στην ημερίδα αυτή θα ασχοληθούμε με παιχνιδοτράγουδα παραδοσιακά και μή από την Ελλάδα αλλά και από όλο τον κόσμο. Θα μάθουμε μουσικούς κανόνες, χορούς κα παιχνίδια που όλα τους συνοδεύονται από τραγούδια. Θα παίξουμε, θα τραγουδήσουμε και θα μάθουμε να εντάσσουμε το τραγούδι και το παιχνίδι πιο ενεργά στην τάξη μας.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΡΥΘΜΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ORFF

ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ (Μουσικοπαιδαγωγός)

Σε αυτό το σεμινάριο στόχος μας είναι να γνωρίσουμε με ποιόν τρόπο η προσέγγιση Orff χρησιμοποιεί το ρυθμικό λόγο και πώς αυτός ενώνεται με τη μουσική και την κίνηση στο τρίπτυχο Μουσική - Κίνηση - Λόγος που εισηγείται η προσέγγιση Orff δίνοντας τη δυνατότητα ολοκληρωμένης έκφρασης. Με απλά λεκτικά σχήματα θα επενδύσουμε γνωμικά και παροιμίες, θα πειραματιστούμε με ηχηρές κινήσεις και θα παίξουμε στα όργανα όπως οι μικροί μας μαθητές που δεν γνωρίζουν νότες και ρυθμικές αξίες.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΑΘΗΜΑ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ??
Θέατρο, Παιχνίδι & Αναλυτικό Πρόγραμμα Παίζοντας

ΚΥΡΙΑΚΗ 22 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΘΑΛΕΙΑ ΚΑΛΙΑΝΤΑ (Δασκάλα, MA: Drama In Education)

Με αφορμή μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος ανακαλύπτουμε θεατρικά παιχνίδια και τεχνικές και τα συνδέουμε μεταξύ τους. Πώς μπορεί η γεωγραφία, η ιστορία, η μελέτη περιβάλλοντος να γίνουν πιο ευχάριστες; Πώς μπορούμε δάσκαλοι και παιδιά να διασκεδάζουμε μαθαίνοντας; Μέσα από τη χρήση τεχνικών του εκπαιδευτικού δράματος, την αξιοποίηση παραδοσιακών και άλλων παιχνιδιών και την αξιοποίηση της μουσικής και των εικαστικών ανακαλύπτουμε νέους ευχάριστους τρόπους να προσεγγίσουν τα παιδιά μας τη γνώση!!!

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.