1ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2018

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ & ΤΕΧΝΩΝ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ORFF

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΣΑΒΒΑΤΟ 29 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Το τμήμα αυτό έχει σαν στόχο να αναπτύξει τη φαντασία, την αισθητική καλλιέργεια, τη δημιουργικότητα μέσω της μουσικής, της κίνησης, του λόγου και του θεάτρου. Πρόκειται για έναν κύκλο επιμορφωτικών μαθημάτων που απευθύνεται σε μουσικούς, δασκάλους, νηπιαγωγούς, ηθοποιούς, χορευτές και γενικότερα σε όλους όσους θέλουν να ενημερωθούν για τις σύγχρονες παιδαγωγικές τάσεις στον τομέα της μουσικοκινητικής ORFF, Dalcrose, Kodaly. Οι απόφοιτοι του τμήματος θα αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια για να μπορέσουν να βοηθήσουν το παιδί να εξελιχθεί σε μια δημιουργική ολοκληρωμένη προσωπικότητα, μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:
1. Γνωριμία με τα όργανα της ορχήστρας ORFF,
2. Δημιουργία μουσικών συνόλων,
3. Η μουσική στην εκπαίδευση,
4. Παιδικά τραγούδια σε συνδυασμό με χορογραφίες,
5. Αυτοσχεδιασμός σαν μέσο έκφρασης,
6. Μουσικά όργανα ως αντικείμενα,
7. Λόγος - Φωνή - Κίνηση,
8. Η μουσικοκινητική σε συνδυασμό με θεατρικό παιχνίδι,
9. Μουσική & Κίνηση,
10. Δημιουργία μουσικοκινητικής παράστασης κ.α.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 50 ΩΡΕΣ

Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΡΑΓΟΥΔΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ ΣΩΛΗΝΕΣ BOOMWHACKERS

Εκδόσεις Fagotto Books • ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΠΕΡΑΚΑΚΗ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ (Καθηγήτρια Μουσικής, Διδάκτωρ Μουσικής Παιδαγωγικής ΕΚΠΑ)

Οι μουσικοί σωλήνες boomwhackers τραγουδούν μαζί μας, μας συνοδεύουν ομοφωνικά και ετεροφωνικά και σε συνδυασμό με άλλα μουσικά όργανα μας οδηγούν σε μια ολοκληρωμένη ενορχήστρωση. Στο σεμινάριο αυτό θα παίξουμε με τους σωλήνες αλλά και θα δούμε πώς μπορούμε ανάλογα με τις γνώσεις μας και τις ικανότητες των παιδιών να συνοδεύσουμε ένα τραγούδι επιλογής μας χρησιμοποιώντας boomwhackers, μελωδικά και ρυθμικά κρουστά.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Δύο λέξεις μαγικές για το χώρο του νηπιαγωγείου, του σχολείου και όχι μόνο. Το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα ταξίδι στη φαντασία. Μέσα από διάφορες τεχνικές και υλικά, τα παιδιά παίζουν ελεύθερα, αναπτύσσουν τη δημιουργική τους ικανότητα. Διαμέσου του θεατρικού παιχνιδιού, τα παιδιά αντιλαμβάνονται, πειραματίζονται, ευαισθητοποιούνται, συνεργάζονται, δημιουργούν και παίρνουν πρωτοβουλίες και ρόλους, φτιάχνουν το δικό τους μαγικό χώρο και ξεκινούν!!! Ας μην διστάσουμε να αποκτήσουμε αυτή την εμπειρία. Απαιτείται μόνο θέληση και μεράκι.
Οι κύκλοι μαθημάτων περιλαμβάνουν: • Θεατρικά παιχνίδια • Θεατρική κίνηση του σώματος μέσω έκφρασης • Διδασκαλία και οργάνωση θεατρικής παράστασης • Αυτοσχεδιασμός, • Ασκήσεις λόγου, φωνής • Οι τέσσερις φάσεις του Θεατρικού παιχνιδιού • Χοροθεατρική Παράστα-ση • Το θέατρο στην Εκπαίδευση • Στοιχεία σκηνοθεσίας και πρακτικής εφαρμογής • Δραματοποίηση παραμυθιού • Στοιχεία κουκλοθέατρου & κατασκευή κούκλας • Στοιχεία Μουσικοκινητικής Αγωγής • Θεατρική Παράσταση • Στοιχεία Κινησιολογίας κ.α.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 60 ΩΡΕΣ
Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ & ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΜΗΛΑΪΤΗ ΜΑΡΙΑ (Καθηγήτρια Μουσικοκινητικής & Θεατρικής Αγωγής)

Ο στόχος ενός τέτοιου θεατρικού παιχνιδιού είναι πολύ συγκεκριμένος και ορισμένος από τον/την εκπαιδευτικό. Μπορεί να είναι
κάποια μαθηματική έννοια, ένα λογοτεχνικό έργο ή ένα φυσικό φαινόμενο. Το ζητούμενο είναι η κατανόηση από τους μαθητές
της διαπραγματευόμενης έννοιας όχι μόνο σε ένα γνωσιακό επίπεδο αλλά και σε ένα βιωματικό-συναισθηματικό.
Δεδομένου ότι η βιωματική γνώση είναι και αυτή που συνήθως 'εγγράφεται' καλύτερα στους μαθητές, το θεατρικό παιχνίδι
στην εκπαιδευτική πράξη αποτελεί ισχυρό εργαλείο μετάδοσης γνώσης. Οι μαθητές μέσα από θεατρικές τεχνικές, διαδικασίες
παιχνιδιού και πολλαπλά ερεθίσματα έρχονται σε επαφή με την νεοεισερχόμενη έννοια την κατανοούν καλύτερα και μέσα
από τη δυναμική της ομάδας ενισχύονται, έτσι ώστε να κάνουν κτήμα τους τελικά τον εκπαιδευτικό στόχο.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΣΠΕΙΡΟΕΙΔΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
(Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΚΑ ΕΠΙΠΕΔΑ )

ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΖΕΠΑΤΟΥ (ΜSc Εκπαιδευτικός Μουσικής, Μέλος συγγραφικής ομάδας Διδακτικού Πακέτου «Μουσική Ε΄ Δημοτικού»)

Το αναλυτικό πρόγραμμα Μουσικής στο ελληνικό δημοτικό σχολείο ακολουθεί τη σπειροειδή ανάπτυξη της ύλης. Οι μαθητές
εισάγονται στις μουσικές έννοιες από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού κι επανέρχονται σε εκείνες στις μεγαλύτερες τάξεις,
σε ένα ευρύτερο κάθε φορά βάθος προσέγγισης. Η σπειροειδής οργάνωση αποτελεί άλλωστε κομβικό σημείο της θεωρίας
της διερευνητικής- ανακαλυπτικής μάθησης του Jerome Bruner.
Πως όμως δομούνται διαφορετικά επίπεδα διδασκαλίας για κάθε μουσική έννοια και δεξιότητα; Πως προχωρούμε από το απλό
στο σύνθετο; Στην ημερίδα θα απαντήσουμε στα ερωτήματα αυτά προσεγγίζοντας κάθε μουσική έννοια «σπειροειδώς»,
μέσα από βιωματικές δραστηριότητες ενεργητικής ακρόασης, εκτέλεσης, και δημιουργίας μουσικής

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΟΡΓΑΝΩΝΟΝΤΑΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΖΑΣ (Ηθοποιός – Εμψυχωτής Θεάτρου - Θεατρικού Παιχνιδιού)

Πως θα μπορούσατε να οργανώσετε μια θεατρική παράσταση μέσα από το θεατρικό παιχνίδι; Τι θα κάνατε με ένα πανί, μια κούτα,
μια απλή λάμπα και δεκάδες πλαστικά μπουκάλια για σκηνικό; Ποιος μουσικός θα σας έντυνε με «χαλιά» και «κιλίμια» την παράσταση;
Κι αν είχατε 1 και 2 και 3 και 20... παιδιά; Τι κι αν ήταν Χριστούγεννα, Πάσχα, Εθνική γιορτή, καλοκαιρινή γιορτή; Η αίθουσα μεγάλη ή μικρή;
Όλα αυτά τα ερωτήματα μπορούν να απαντηθούν σε μια... σκηνή.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕ ΑΞΟΝΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
(Πώς Προετοιμάζουμε τα Παιδιά για μια Μουσικοκινητική Παράσταση με Χορό & Τραγούδι)

ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΓΩΓΩ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ (Καθηγήτρια Μπαλέτου, Σκηνοθέτης, Κινησιολόγος & Εκπαιδευτικός Συγγραφέας)

Μέσα από μια σειρά μουσικοκινητικών ασκήσεων θα «βιώσουμε» τις βασικές αρχές του ρυθμού, χρησιμοποιώντας σαν μέσο,
το παιχνίδι. Θα μάθουμε να αφήνουμε το σώμα μας ελεύθερο σε δημιουργικούς αυτοσχεδιασμούς και θα κατανοήσουμε
το σταδιακό-σπονδυλωτό χτίσιμο μιας Μουσικοκινητικής Παράστασης με θέμα τα Χριστούγεννα. 1. Μουσικοκινητικές ασκήσεις,
2. Ρυθμικά παιχνίδια, 3. Δημιουργικοί Αυτοσχεδιάσμοι, 4. Κίνηση σε ομάδες & ζευγάρια, 5. Μουσική επιμέλεια παράστασης,
6. Σύνθεση - κολλάζ ασκήσεων για τη δημιουργία παράστασης, 7. Θεατρικές, αφηγηματικές & μουσικές γέφυρες,
8. Προτάσεις για θεματικές Χριστουγεννιάτικες παραστάσεις.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ: Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Διδασκαλία: ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΟΜΠΛΕΡ (Μουσικός - Μουσικοθεραπευτής)

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 30 ΩΡΕΣ

ΗΜΕΡΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:
ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
ΚΥΡΙΑΚΗ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΜΕ ΠΑΙΔΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ
ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΉ CARL ORFF

ΣΑΒΒΑΤΟ 27 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ (Μουσικοπαιδαγωγός)

Η Μουσικοκινητική Προσέγγιση του Carl Orff δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο μουσικό υλικό κάθε χώρας και στην αξιοποίηση του στη
μουσική εκπαίδευση. Η μουσική ιδιαιτερότητα κάθε πολιτισμού αναδεικνύει την ποικιλότητα και πολυμορφικότητα της
μουσικής έκφρασης ενώ συμβάλλει στην καλλιέργεια πολυπολιτισμικής συνείδησης. Τα παιδικά τραγούδια από άλλες χώρες που
θα τραγουδήσουμε και θα συνοδεύσουμε με τα μουσικά όργανα, έχουν τη δυνατότητα να εμπλουτίζουν και να χρωματίζουν με χαρούμε
νέες πινελιές τα μαθήματα μας, δημιουργώντας κατάλληλο περιβάλλον διαπολιτιμικής εκπαίδευσης.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΞΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ...
ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Εκδόσεις Νήσος • ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ (ΜΑ, PhD) ΕΕΠ Μουσικής Αγωγής, ΤΕΑΠΗ, ΣΕΑ, ΕΚΠΑ

Τα μουσικά παιχνίδια αποτελούν ένα εργαλείο διδασκαλίας με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τα οποία στοχεύουν στην αποτελεσματική διδασκαλία των στοιχείων της μουσικής. Τα χαρακτηριστικά αυτά μπορούμε να τα ταξινομήσουμε ως εξής: Έχουν ξεκάθαρο μουσικό στόχο ο οποίος μπορεί να είναι εμφανής στα παιδιά ή να υποφώσκει ανάλογα με το τι θέλουμε να επιτύχουμε, έχουν βιωματικό χαρακτήρα δηλαδή κάνουμε και μαθαίνουμε και δεν περιοριζόμαστε στην πληροφορία, η οποία μπορεί και να απουσιάζει ανάλογα με την ηλικία των παιδιών, δεν είναι ανταγωνιστικά αλλά προάγουν τη συνεργασία όπως ακριβώς σε ένα σύνολο μουσικής ή μια χορωδία, έχουν παιγνιώδη και συχνά χιουμοριστικό χαρακτήρα και θεωρητικά (ανάλογα με την ομάδα) μπορούμε να εισάγουμε όλες τις μουσικές έννοιες. Η ημερίδα περιλαμβάνει βιωματικές προσεγγίσεις αλλά και θεωρητικές συζητήσεις. Απευθύνεται σε όσους και όσες ενδιαφέρονται να βιώσουν τις μουσικές έννοιες μέσω μουσικών παιχνιδιών αλλά και να τις ερμηνεύσουν με θεωρητικό υπόβαθρο. Δεν απαιτούνται «μουσικές γνώσεις» αλλά η ευαισθησία όσων συμμετέχουν στο φαινόμενο της μουσικής το οποίο είναι κυρίαρχο σε έναν κόσμο ακουόντων.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ

ΚΥΡΙΑΚΗ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΖΑΣ (Ηθοποιός – Εμψυχωτής Θεάτρου - Θεατρικού Παιχνιδιού)

Το Θεατρικό Παιχνίδι ως παιδαγωγική και εκπαιδευτική μεθοδολογία αποτελεί ένα εργαλείο εμβάθυνσης και συνειδητοποίησης.
Το ζητούμενο είναι η κατανόηση της διαπραγματευόμενης έννοιας όχι μόνο σε ένα γνωσιακό επίπεδο αλλά και σε ένα βιωματικό-συναισθηματικό. Μέσα από τις τεχνικές του Θεατρικού Παιχνιδιού δημιουργείται ένα πλαίσιο όπου τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά έχοντας καλύτερη συγκέντρωση και επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη αφομοίωση των μαθημάτων. Δεδομένου ότι η βιωματική γνώση είναι και αυτή που συνήθως «εγγράφεται» καλύτερα στους μαθητές, το θεατρικό παιχνίδι αποτελεί ισχυρό εργαλείο μετάδοσης γνώσης. Οι μαθητές μέσα από θεατρικές τεχνικές, διαδικασίες παιχνιδιού και πολλαπλά ερεθίσματα έρχονται σε επαφή με την νεοεισερχόμενη έννοια, την κατανοούν καλύτερα και μέσα από τη δυναμική της ομάδας ενισχύονται, έτσι ώστε να κάνουν κτήμα τους τελικά τον εκπαιδευτικό στόχο.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ – ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ
ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ
(ΜΑ of Arts in Education, MΑ of Arts στις Θεατρικές Σπουδές (Υποκριτική και Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)

Με τις τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος φτιάχνουμε ιστορίες και αναζητούμε λύσεις για όλα αυτά που μας βασανίζουν.
ιστορία αυτού του εργαστηρίου έχει τίτλο «Η Δύσκολη Τάξη». Δεν έχει πρόσωπα, δεν έχει τόπο, δεν έχει χρόνο.
Οι συμμετέχοντες θα συνεργαστούν και θα μοιραστούν τις εμπειρίες τους δίνοντας σάρκα και οστά σε αυτή την ιστορία. Μέσα από ρόλους που οι ίδιοι θα επιλέξουν θα ανιχνεύσουν τις «δύσκολες συμπεριφορές» των παιδιών τους στην τάξη και θα σκεφτούν αιτίεςκαι λόγους που τις δημιουργούν.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΒΡΕΦΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΜΕΘΟΔΟ “MUSIGENIUS”
Για παιδιά ηλικίας 6 μηνών έως 2.5 ετών

Διάρκεια εκπαίδευσης: 25 ώρες

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Οι εισηγητές του προγράμματος:
Dr ΜΑΡΙΑ ΒΡΑΚΑ (PhD Ιδρύτρια & Διευθύντρια του Musigenius HEMEC (Hampstead Early years Music Education Centre)
ΠΕΡΑΚΑΚΗ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ (Καθηγήτρια Μουσικής, Διδάκτωρ Μουσικής Παιδαγωγικής ΕΚΠΑ)
ΟΛΥΜΠIΑ ΑΓΑΛΙΑΝΟY
(Καθηγήτρια φυσικής αγωγής & χορού–Μουσικοπαιδαγωγός Διδάκτωρ Μουσικοκινητικής Αγωγής ΕΕ.Π,Τ.Ε.Α.Π.Ι, ΕΚΠΑ)
ΣΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (ΜSc Παιδοψυχίατρος)

Η μέθοδος «musigenius» είναι πρωτότυπη και βασίζεται σε περισσότερα από 10 χρόνια έρευνας σχετικά με τον τρόπο που αναπτύσσεται η «Απόλυτη Ακοή» χωρίς η απόκτηση της ικανότητας να είναι με οποιοδήποτε τρόπο ο στόχος της μεθόδου. Η μουσική μπορεί να είναι μια γλώσσα από μόνη της, ως εκ τούτου πρέπει να παρέχουμε στα παιδιά ένα περιβάλλον πλούσιο σε ερεθίσματα καθώς και να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες δομές ώστε να τους βοηθήσουμε να αναπτύξουν τη δική τους άπταιστη «μουσική γλώσσα».
Τα οφέλη της μουσικής μάθησης για τη συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη των μικρών παιδιών είναι πολύτιμα.
Το «Musigenius» είναι μία πρωτότυπη μέθοδος σχεδιασμένη για ηλικίες από 6 μηνών έως 3 ετών, με σκοπό να καθοδηγήσει παιδιά από αρχάριους και τυχαίους ακροατές σε ενεργούς ακροατές και μουσικούς. Η προσέγγιση «musigenius» βασίζεται στην αντίληψη της μουσικής και στη σύνθετη νευρική επεξεργασία που διεγείρει στις περιοχές του εγκεφάλου που ασχολούνται με την όραση, τη γλώσσα, τις χωρικές και τις κινητικές ικανότητες κάθε φορά που ακούμε μουσική. Κάθε μουσική άσκηση, κάθε τραγούδι και κάθε κίνηση είναι ειδικά σχεδιασμένα για να συνδυάζουν την ακρόαση με μία ή περισσότερες αισθήσεις. Αυτές οι πολυδιάστατες συνδέσεις ενισχύονται μέσω της πρακτικής και της επανάληψης, βοηθώντας τα παιδιά να αναπτύξουν τελικά ένα «λεξιλόγιο» μουσικών ιδεών, μοτίβων, κινήσεων.
Οι μαθηματικές έννοιες εισάγονται επίσης πολύ νωρίς στο σύστημα, όσον αφορά την αναγνώριση σχημάτων.
Οι εκπαιδευτικοί που θα ήθελαν να εισαχθούν στο σύστημα θα επωφεληθούν από:
• Μια εις βάθος μελέτη του τρόπου με τον οποίο οι μουσικές δεξιότητες αναπτύσσονται πριν από την ηλικία των
• 3 ετών, ανοίγοντας τους ορίζοντές τους στη δημιουργία νέων ευκαιριών για μάθηση.
• Οδηγίες για το πώς μπορούν να είναι δημιουργικοί και να παράγουν τα δικά τους υλικά χρησιμοποιώντας τη φιλοσοφία «musigenius».
• Σχέδια μαθήματος και ρεπερτόριο μουσικής.
• Εργαστήρια με ασκήσεις σχετικά με τη μέθοδο.
- Μουσική και γλώσσα Η ιδιότητα της Απόλυτης Ακοής
- Τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά ως προς τη μουσική αντίληψη των ηλικιών 6 μηνών – 3 ετών
- Το θεωρητικό πλαίσιο της μεθόδου. Η χρήση των συμβολικών αναπαραστάσεων
- Χρήση παρτιτούρας για μεταλλόφωνα και boomwackers σαν εργαλεία διδασκαλίας
- Παραδείγματα ασκήσεων και τραγουδιών
- Τραγούδια με κίνηση Πηγές και εργαλεία διδασκαλίας στο διαδίκτυο
- Δημιουργικές ασκήσεις που δείχνουν τρόπους χρήσης της θεωρίας στην πράξη
- Μουσική ‘από κούνια’ Επικοινωνία μέσω της μουσικής και οι πρώιμες αντιδράσεις στη μουσική
- Τα αναπτυξιακά στάδια του τραγουδιού Τραγούδια με κίνηση
- Δημιουργικά παιχνίδια
- Στο πρόγραμμα μπορούν να εκπαιδευτούν μουσικοί, γυμναστές, βρεφοκόμοι, νηπιαγωγοί και ειδικοί προσχολικής αγωγής, ειδικοί ψυχικής υγείας ψυχολόγοι, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, καθώς και προπτυχιακοί ή μεταπτυχιακοί φοιτητές των αντίστοιχων κλάδων.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ & ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΣΧΕΣΕΙΣ & ΣΥΣΧΕΤΙΣΕΙΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΟΛΥΜΠΙΑ ΑΓΑΛΙΑΝΟΥ
(Καθηγήτρια φυσικής αγωγής & χορού – Μουσικοπαιδαγωγός Διδάκτωρ Μουσικοκινητικής Αγωγής ΕΕ.Π,Τ.Ε.Α.Π.Ι, ΕΚΠΑ)

Ο δημιουργικός χορός αποτελεί θεμελιώδες συστατικό της μουσικοκινητικής προσέγγισης του Carl Orff γνωστής και ως Orff-Schulwerk. Το θεωρητικό πλαίσιο του δημιουργικού χορού βασίζεται πρωταρχικά στη θεωρία για την κίνηση του Rudolph Laban γνωστής και ως Laban Movement Analysis (L.M.A.). Με βάση τις αρχές και τα μέσα του Οrff-Schulwerk και το θεωρητικό πλαίσιο της L.M.A. στο σεμινάριο θα διερευνηθούν, με βιωματικό τρόπο, σχέσεις μεταξύ μουσικής και κίνησης. Πιο συγκεκριμένα θα μελετηθεί η σχέση μεταξύ των φυσικών ιδιοτήτων του ήχου και των ποιοτήτων της κίνησης, η σχέση μεταξύ ρυθμικών αξιών και ρυθμικών μοτίβων με βασικές μορφές μετακίνησης και ρυθμικά μοτίβα και η σχέση μεταξύ μορφολογίας της μουσικής και μορφολογίας της κίνησης. Μέσα από αυτή τη βασική μελέτη επιδιώκεται η ανάπτυξη ενός βασικού μουσικοκινητικού λεξιλογίου το οποίο επιτρέπει τη δημιουργική και συνειδητή συμμετοχή στο μουσικοκινητικό αυτοσχεδιασμό και στη μουσικοκινητική σύνθεση.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: «ΣΤΟΥΣ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΒΑΓΓΕΛΗ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΣΥΝΑΝΤΙΟΥΝΤΑΙ & ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΜΙΑ ΓΙΟΡΤΗ » ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΗΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Εκδόσεις Πατάκη • KΥΡΙΑΚΗ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ (Εκπαιδευτικός - Συγγραφέας παιδικών βιβλίων)

Για να γίνει ένα βιβλίο παράσταση χρειάζεται να διασκευαστεί σε σενάριο – το σενάριο υπηρετεί τη διανομή των ρόλων, ορίζει τα χορευτικά μέρη, περιλαμβάνει τα τραγούδια, καθορίζει το πώς θα σχεδιαστούν τα σκηνικά και τα κουστούμια. Μπορεί ένας εκπαιδευτικός, οποιασδήποτε ειδικότητας, να διασκευάσει ένα βιβλίο σε σενάριο; Ναι, με τη βοήθεια της Δημιουργικής Γραφής. Στη συγκεκριμένη περίπτωση διασκευάζουμε για Χριστουγεννιάτικη Παράσταση το βιβλίο «Ο ΚαλΟκάντζαρος σώζει το Καλικαντζαροχωριό, Ο δικός μας Άγιος Βασίλης, Πού πήγαν τα Χριστούγεννα, Κάθε μέρα Χριστούγεννα, Το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι του Βιβλιοπόντικα. » Γιατί η συγγραφή είναι απόλαυση.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΟΝΘΩΝΑΙΟΥ (Παιδαγωγός - Εμψυχώτρια κατασκευών)

Τα υλικά γύρω μας είναι αμέτρητα και αρκεί να τα κοιτάξουμε λίγο διαφορετικά για να τα μεταμορφώσουμε σε όμορφες χρηστικές και διακοσμητικές κατασκευές. Το εργαστήριο αυτό έχει σκοπό να μας ανοίξει μια πόρτα για υλικά απλά και λειτουργικά που μπορούν να έχουν διαφορετικές εφαρμογές. Θα δουλέψουμε με χαρτοπολτό, pappier mache, σύρμα, τσόχα, φελιζόλ, pate a sel, φυσικά υλικά και άλλα. Θα κάνουμε κατασκευές όπως ψηφιδωτό, mobile, διακοσμητικά μπολ, φωτιστικά, παιχνίδια από ανακυκλωμένα υλικά, κοσμήματα, sous plat & Άλλα Πολλά Από Τα Οποία Μπορούμε Εμείς να Εμπνευστούμε.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 20 ΩΡΕΣ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ: «ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ»

ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ
(ΜΑ of Arts in Education, MΑ of Arts στις Θεατρικές Σπουδές (Υποκριτική και Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)

«Κι ύστερα ήρθε ο πόλεμος..... ο πατέρας μας μου είπε: «φεύγουμε!!!»

Πώς είναι όταν ζεις ειρηνικά και μια μέρα ο πόλεμος γκρεμίζει τα πάντα γύρω σου; Τι κάνεις όταν βίαια χάνεις το σπίτι, την πόλη, τη χώρα σου; Όταν αφαιρείται η ίδια η προσωπική σου ταυτότητα; Όταν από πολίτης μιας χώρας ονομάζεσαι «πρόσφυγας», «αλλοδαπός», «λαθρομετανάστης»; Όταν η μόνη σου επιλογή επιβίωσης είναι ένας αβέβαιος ξεριζωμός; Σε αυτό το θεατρικό εργαστήρι θα φτιάξουμε μια ιστορία για να «μπούμε στα φθαρμένα παπούτσια» ενός παιδιού που στα μάτια του όταν πίσω γύριζε έβλεπε την απειλητική φωτιά του πολέμου κι όταν μπροστά προχωρούσε κρατώντας το χέρι του πατέρα του έτρεμε την άγνωστη απύθμενη θάλασσα.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ & Η ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ ΩΣ ΟΔΗΓΟΙ ΕΠΙΝΟΗΣΗΣ ΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Με αφορμή τις εικονογραφημένες ιστορίες «ΤΟ ΠΕΤΡΟΚΑΡΑΒΟ» &«Ο ΛΥΡΑΡΗΣ ΚΙ ΟΙ ΝΕΡΑΪΔΕΣ»

Εκδόσεις Μεταίχμιο • ΚΥΡΙΑΚΗ 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΑΡΛΑΣΗ (Συγγραφέας, Σκηνοθέτης & Θεατρολόγος)

Το Θέατρο της Επινόησης είναι ένα είδος θεάτρου με κύρια χαρακτηριστικά τον σωματικό και λεκτικό αυτοσχεδιασμό το παιχνίδι και την έρευνα ως μέσα δημιουργίας παραστάσεων. Συνδυάζει όλες τις τέχνες και αναδεικνύει την έννοια της συλλογικής δημιουργίας. Με αφορμή τις συγκεκριμένες ιστορίες βασισμένες σε προφορικές αφηγήσεις της νεοελληνικής παράδοσης και με οδηγό την έννοια της δημιουργικής ανάγνωσης αφηγούμαστε με το δικό μας τρόπο ιστορίες που έχουμε ακούσει, ιστορίες για όσα φοβόμαστε, μας εντυπωσιάζουν ή μας κάνουν να λυπόμαστε ή να χαιρόμαστε. Γράφουμε, χορεύουμε, παίζουμε με τα «δημιουργικά μας ευρήματα» καταλήγοντας να επινοήσουμε συλλογικά μια θεατρική παράσταση βασισμένοι στις δικές μας αφηγήσεις.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΓΙΑ ΒΡΕΦΗ& ΝΗΠΙΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Για παιδιά ηλικίας 1,5 μηνών έως 3,5 ετών

Διάρκεια εκπαίδευσης: 25 ώρες

Οι εισηγητές του προγράμματος:
ΜΑΡΙΑ ΒΟΥΒΟΥΣΗ
(ΜΑ of Arts in Education, MΑ of Arts στις Θεατρικές Σπουδές Υποκριτική & Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΑΡΛΑΣΗ (Συγγραφέας, Σκηνοθέτης & Θεατρολόγος)
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΡΟΣ (ΜSc Παιδοψυχίατρος)
ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΡΩΝΙΤΗΣ (ΜSc Μουσικοπαιδαγωγός)

Το παιχνίδι είναι η πρώτη μύηση του παιδιού στην τέχνη. Το θέατρο είναι ένα παιχνίδι. Ίσως και το πρώτο παιχνίδι μεταξύ μητέρας και παιδιού. Ρόλοι που εναλλάσσονται στην καθημερινότητά τους σε μια αλληλεπίδραση όλο συναίσθημα. Το ίδιο συμβαίνει και με το συμβολικό παιχνίδι όταν τα παιδιά μεταξύ τους χτίζουν σχέσεις στον παιδικό σταθμό.
Το θεατρικό παιχνίδι έχει θέση σε αυτή την τόσο τρυφερή ηλικία;
Ναι, το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα καθαρά δημιουργικό συμβάν που προσφέρει στα παιδιά άμεση ικανοποίηση. Δεν υπάρχει ακριβής κώδικας που να καθορίζει τι ακριβώς μπορεί να είναι ένα δημιουργικό συμβάν. Ουσιαστικά, είναι ένας τρόπος επικοινωνίας και έκφρασης που καλλιεργεί τη φαντασία και την κριτική σκέψη, αναπτύσσει τη σωματική έκφραση και το λόγο του παιδιού.
Έτσι εμψυχώνοντας τους γονείς μαζί με τα παιδιά τους προσφέρεις τα εργαλεία και τις δυνατότητες του θεάτρου, να διερευνήσουν και να ανακαλύψουν τον κόσμο αντάμα μέσα από την συνύπαρξη και τη χαρά.
Από την άλλη, η μορφή και οι τεχνικές του θεατρικού παιχνιδιού μπορούν να μεταβάλλουν τον στερεότυπο τρόπο της διδασκαλίας των νηπίων σε μια δημιουργική ευχάριστη διαδικασία. Με θεατρικές ασκήσεις: Γνωριμίας, Ενεργοποίησης, Συγκέντρωσης, Εμπιστοσύνης, Παρατηρητικότητας, Μνήμης, Αυτοσχεδιασμού, Δραματοποίησης, Παντομίμας και Χαλάρωσης
τα παιδιά κάνουν μια βουτιά στα βάθη της φαντασίας τους δημιουργώντας φανταστικούς ήρωες πλάθοντας παραμυθένιες πρωτότυπες ιστορίες.
Αυτές οι πρωτότυπες ιστορίες είναι δικές τους και αβίαστα μπορούν να μεταμορφωθούν σε θεατρική παράσταση.
Το θεατρικό παιχνίδι μυεί τα παιδιά στο θεατρικό φαινόμενο. Δε τα μαθαίνει πώς να γίνουν ηθοποιοί και πώς να υποκρίνονται. Άλλα να εκφράζονται αυθόρμητα. Και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η θεατρική παράσταση που θα παρακολουθήσουν οι γονείς τους να είναι γεμάτη από τον παιδικό τους αυθορμητισμό.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΙΣ ΕΞΗΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟΝ ΠΑΙΔΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ &ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ & ΠΑΙΔΙΑ
ΕΜΨΥΧΩΣΗ & ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΜΨΥΧΩΤΗ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ & ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
ΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Η ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
MOYΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ & ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΚΟΥΩ – ΠΑΙΖΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ
Η ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ & ΠΡΩΤΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 24 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΜΑΓΑΛΙΟΥ (Εκπαιδευτικός μουσικής αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Δρ. ΤΜΣ Ιονίου Πανεπιστημίου)

Η ενεργητική μουσική ακρόαση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της μουσικής εκπαίδευσης των παιδιών και συμβάλλει στην ευρύτερη νοητική τους εξέλιξη. Η συνειδητή και προσεκτική ακρόαση μουσικής μπορεί να επιτευχθεί σταδιακά μέσα από ειδικά σχεδιασμένες δραστηριότητες, που βοηθούν τα παιδιά να αντιληφθούν και να διακρίνουν βασικές μουσικές έννοιες και συνάμα να εξοικειωθούν με τρόπο ευχάριστο και δημιουργικό με μουσικά έργα από διάφορα μουσικά είδη και στυλ. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου θα προταθούν ιδέες για τον σχεδιασμό επιτυχημένων δραστηριοτήτων ενεργητικής μουσικής ακρόασης, κατάλληλων για το εξελικτικό στάδιο των παιδιών της πρώτης παιδικής ηλικίας, που βασίζονται σε ποικίλους τρόπους ανταπόκρισης των παιδιών στα μουσικά ερεθίσματα, όπως η κίνηση με τη μουσική και ο χορός, η αφήγηση και η θεατρική απόδοση της μουσικής, η ρυθμική ή/ και μελωδική συνοδεία με μουσικά όργανα ή ηχογόνα αντικείμενα, οι γραφικές αναπαραστάσεις και η εικαστική απόδοση της μουσικής. Θα προταθούν επίσης μουσικά έργα από διάφορες εποχές, τόπους και στυλ που προσφέρονται για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων προσεκτικής, συνειδητής και εστιασμένης μουσικής ακρόασης των νεαρών μουσικών εξερευνητών.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ...
ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ (ARTFUL THINKING)

Εκδόσεις Δίπτυχο • ΣΑΒΒΑΤΟ 24 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΝΙΚΗ ΚΑΝΤΖΟΥ (Διδάκτωρ Μουσειακής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ & Συγγραφέας)

Σκοπός του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι να γνωρίσουν οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πως μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον έντεχνο συλλογισμό (ARTFUL THINKING, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ HARVARD) στην τάξη τους. Πρόκειται για μια προσέγγιση που εντάσσει την Τέχνη στη διδασκαλία με τακτική χρήση εικαστικών έργων με σκοπό την ενίσχυση της σκέψης και της μάθησης. Στηρίζεται σε μια μεταφορά και αξιοποίηση της παλέτας του ζωγράφου στη διδακτική πράξη. Κατά την διάρκεια του εργαστηρίου θα γνωρίσουμε τις ρουτίνες σκέψης που περιλαμβάνονται στην προσέγγιση και θα υλοποιήσουμε σχετικές δραστηριότητες παιχνίδια.


ΗΜΕΡΙΔΑ: «ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΚΡΙΣΗ»
ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΜΕ & ΝΑ ΣΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ
ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΓΩΓΩ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ (Καθηγήτρια Μπαλέτου, Σκηνοθέτης, Κινησιολόγος & Εκπαιδευτικός Συγγραφέας)

Ξεκινώντας από ένα ήδη διαμορφωμένο σενάριο θα γνωρίσουμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να κινήσουμε μια μουσικοκινητική παράσταση. Μικρές καθημερινές δραστηριότητες θα μας οδηγήσουν εύκολα και γρήγορα στην Χριστουγεννιάτική μας εκδήλωση. Ομαδικά θεατρικά παιχνίδια και αυτοσχεδιασμοί θα δώσουν χώρο στην ελεύθερη απόδοση και στην προσωπική δημιουργία • Γνωριμία με το κείμενο-σενάριο • Ρόλοι & Διανομή • Επίπεδα Δράσης • Μουσικοκινητική • Εκμάθηση διαλόγων • Θεατρικό παιχνίδι & Δημιουργικοί αυτοσχεδιασμοί • Εναλλαγή σχημάτων στο χώρο • Χρήση της αφήγησης • Μουσική επιμέλεια • Κοστούμια και σκηνικά

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΉΣ & ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΛΟΓΟΥ «ΒΑΡΚΑ ΣΤΟ ΓΙΑΛΟ»
Η ημερίδα βασίζεται στο παιδικό βιβλίο «Βάρκα στο γιαλό»

Εκδόσεις Μίνωας • ΣABBATO 1 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΜΑΡΩ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ (Καθηγήτρια Φωνητικής - Συγγραφέας – Mουσικοπαιδαγωγός)

Μια βιωματική ημερίδα μουσικοκινητικής αγωγής και δραματοποίησης λόγου. Τα παιδικά χρόνια του μικρού Μίκη Θεοδωράκη,
που ξετυλίγονται μέσα από μια συναρπαστική ιστορία γεμάτη τραγούδια και μελωδίες που όλοι έχουμε αγαπήσει .
Στο σεμινάριο οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να πειραματιστούν σε ρυθμικοκινητικές και μουσικοκινητικές ασκήσεις αλλά και σε παιχνίδια δραματοποίησης λόγου εμπνευσμένα μέσα από τα τραγούδια του μεγάλου συνθέτη. Κάθε τραγούδι περιλαμβάνειμια δράση ενώ τα παιχνίδια δραματοποίησης στοχεύουν στην επικοινωνιακή προσέγγιση, στην αλληλόδραση
με την ομάδα και στην εξερεύνηση της γλωσσικής εμπειρίας.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ «ΗΟΜΟ FABULATOR»

Εκδόσεις Πατάκη • ΚΥΡΙΑΚΗ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΛΙΛΗ ΛΑΜΠΡΕΛΛΗ (Συγγραφέας - Αφηγήτρια παραμυθιών)

Πρακτικό σεμινάριο αφήγησης παραμυθιών. Οι συμμετέχοντες θα επιχειρήσουν να αφηγηθούν ένα παραμύθι ή την αρχή ενός παραμυθιού και θα κουβεντιάσουμε το τι και το πως του αφηγητή («Homo Fabulator»), με βάση
το «Μικρό αλφαβητάρι αφήγησης». Τι είναι ο αφηγητής; Τι η αφήγηση; Τι το παραμύθι; Η ζωή; Ο θάνατος; Ο χρόνος; Το γέλιο; Η ελευθερία; Το θάρρος; Η ίαση; Η καλοσύνη;
Τι είναι όλα αυτά κι άλλα, κι άλλα, σε σχέση με τα παραμύθια, τους παραμυθάδες, την τέχνη της αφήγησης;


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΗΧΟΥΣ, ΗΧΗΡΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ & ΦΩΝΕΣ
Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ

Εκδόσεις Νήσος • ΣΑΒΒΑΤΟ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ (ΜΑ, PhD, ΕΕΠ Μουσικής Αγωγής, ΤΕΑΠΗ, ΣΕΑ, ΕΕΠ)

Η σύγχρονη μουσική παιδαγωγική έχει ως στόχο τη μουσική γνώση η οποία αναπτύσσεται μέσω της «εξοικείωσης» (knowledge by acquaintance) των παιδιών με τη μουσική και όχι μέσω της πληροφορίας, δηλαδή της προτασιακής γνώσης (propositional Knowledge). Ακολουθώντας αυτή την παραδοχή, η εισαγωγή βασικών μουσικών εννοιών στα παιδιά γίνεται μέσω μουσικών δραστηριοτήτων (παιχνιδιών, συνθέσεων, τραγουδιών) με στόχο να βιώσουν τις μουσικές έννοιες και όχι να «μάθουν ορισμούς». Ο παιγνιώδης χαρακτήρας των δραστηριοτήτων αυτών, το χιούμορ, ο αυτοσχεδιασμός, η εξερεύνηση καθώς και η κίνηση και ο λόγος παίζουν καθοριστικό ρόλο συμβάλλοντας σε σημαντικό βαθμό προς αυτή τη κατεύθυνση. Εργαλεία μας θα αποτελέσουν οι ηχηρές κινήσεις (body instruments), η φωνή μας και οι ήχοι τους οποίους μπορούμε να παράγουμε από το περιβάλλον και παραδείγματα θα αντλήσουμε κυρίως από τη φιλολογία της σύγχρονης μουσικής. Απευθύνεται σε όσους και όσες ενδιαφέρονται να βιώσουν τις μουσικές έννοιες και να χρησιμοποιήσουν τα «συγκριτικά τους πλεονεκτήματα» στις τεχνικές «διδασκαλίας» τους.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΧΝΙΔΟΤΡΑΓΟΥΔΑ (ΠΑΙΧΝΙΔΙ & ΤΡΑΓΟΥΔΙ)
ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ CARL ORFF

ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΡΩΝΙΤΗΣ (ΜSc Μουσικοπαιδαγωγός)

Το παιχνίδι και το τραγούδι είναι άμεσα συνδεδεμένα όχι μόνο στην Ελληνική παράδοση, αλλά και στις παραδόσεις όλων των χωρών. Τα ‘παιχνιδοτράγουδα’ αποτελούν μία άτυπη μορφή διδασκαλίας της μουσικής μέσα από ένα παιγνιώδη τρόπο, ενώ ταυτόγχρονα εξασκούν την κοινωνικότητα, την κινητικότητα αλλά και τη συγκέντρωση των παιδιών, τόσο όταν ασκούνται αυθόρμητα στο προαύλιο ή οργανωμένα μέσα στη σχολική τάξη. Στην ημερίδα αυτή θα ασχοληθούμε με παιχνιδοτράγουδα παραδοσιακά και μή από την Ελλάδα αλλά και από όλο τον κόσμο. Θα μάθουμε μουσικούς κανόνες, χορούς κα παιχνίδια που όλα τους συνοδεύονται από τραγούδια. Θα παίξουμε, θα τραγουδήσουμε και θα μάθουμε να εντάσσουμε το τραγούδι και το παιχνίδι πιο ενεργά στην τάξη μας.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΡΥΘΜΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Orff

ΣΑΒΒΑΤΟ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ (Μουσικοπαιδαγωγός)

Σε αυτό το σεμινάριο στόχος μας είναι να γνωρίσουμε με ποιόν τρόπο η προσέγγιση Orff χρησιμοποιεί το ρυθμικό λόγο και πώς αυτός ενώνεται με τη μουσική και την κίνηση στο τρίπτυχο Μουσική - Κίνηση - Λόγος που εισηγείται η προσέγγιση Orff δίνοντας τη δυνατότητα ολοκληρωμένης έκφρασης. Με απλά λεκτικά σχήματα θα επενδύσουμε γνωμικά και παροιμίες, θα πειραματιστούμε με ηχηρές κινήσεις και θα παίξουμε στα όργανα όπως οι μικροί μας μαθητές που δεν γνωρίζουν νότες και ρυθμικές αξίες.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΑΘΗΜΑ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ??
Θέατρο, Παιχνίδι & Αναλυτικό Πρόγραμμα Παίζοντας

ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΘΑΛΕΙΑ ΚΑΛΙΑΝΤΑ (Δασκάλα, MA: Drama In Education)

Με αφορμή μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος ανακαλύπτουμε θεατρικά παιχνίδια και τεχνικές και τα συνδέουμε μεταξύ τους. Πώς μπορεί η γεωγραφία ή η μελέτη περιβάλλοντος να γίνουν πιο ευχάριστες; Πώς μπορούμε δάσκαλοι και παιδιά να διασκεδάζουμε μαθαίνοντας;
Μέσα από τη χρήση τεχνικών του εκπαιδευτικού δράματος, την αξιοποίηση παραδοσιακών και άλλων παιχνιδιών και την αξιοποίηση της μουσικής και των εικαστικών ανακαλύπτουμε νέους ευχάριστους τρόπους να προσεγγίσουν τα παιδιά μας τη γνώση!!!

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.