2ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΙΟΣ 2019

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ & ΤΕΧΝΩΝ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ORFF

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΣΑΒΒΑΤΟ 26 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

Το τμήμα αυτό έχει σαν στόχο να αναπτύξει τη φαντασία, την αισθητική καλλιέργεια, τη δημιουργικότητα μέσω της μουσικής, της κίνησης,
του λόγου και του θεάτρου. Πρόκειται για έναν κύκλο επιμορφωτικών μαθημάτων που απευθύνεται σε μουσικούς, δασκάλους,
νηπιαγωγούς, ηθοποιούς, χορευτές και γενικότερα σε όλους όσους θέλουν να ενημερωθούν για τις σύγχρονες παιδαγωγικές τάσεις στον τομέα της μουσικοκινητικής ORFF, Dalcrose, Kodaly. Οι απόφοιτοι του τμήματος θα αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια για να μπορέσουν
να βοηθήσουν το παιδί να εξελιχθεί σε μια δημιουργική ολοκληρωμένη προσωπικότητα, μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:
1. Γνωριμία με τα όργανα της ορχήστρας ORFF,
2. Δημιουργία μουσικών συνόλων,
3. Η μουσική στην εκπαίδευση,
4. Παιδικά τραγούδια σε συνδυασμό με χορογραφίες,
5. Αυτοσχεδιασμός σαν μέσο έκφρασης,
6. Μουσικά όργανα ως αντικείμενα,
7. Λόγος - Φωνή - Κίνηση,
8. Η μουσικοκινητική σε συνδυασμό με θεατρικό παιχνίδι,
9. Μουσική & Κίνηση,
10. Δημιουργία μουσικοκινητικής παράστασης κ.α.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 50 ΩΡΕΣ
Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα.
Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ 320 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: BOOMWHACKERS – ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ
ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

Εκδόσεις Fagotto Books • ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΠΕΡΑΚΑΚΗ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ (Καθηγήτρια Μουσικής, Διδάκτωρ Μουσικής Παιδαγωγικής ΕΚΠΑ)

Παιχνίδι και γνώση περπατούν μαζί, συνθέτουν μουσική και δημιουργούν. Οι μουσικοί σωλήνες Boomwhackers αποτελούν ένα πρωτότυπο και εύχρηστο εργαλείο για τη διδασκαλία της μουσικής στο σχολείο. Σε συνδυασμό και με άλλα ρυθμικά και μελωδικά κρουστά, οι μικροί και μεγάλοι μας μαθητές μπορούν να μάθουν τις νότες, τις ρυθμικές αξίες, τις συγχορδίες, την αρμονική συνοδεία ακολουθώντας τις αρχές του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών. Ένα χρωματιστό μουσικό παιχνίδι ξεκινά!

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ 20 ΕΥΡΩ


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Δύο λέξεις μαγικές για το χώρο του νηπιαγωγείου, του σχολείου και όχι μόνο. Το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα ταξίδι στη φαντασία. Μέσα από διάφορες τεχνικές και υλικά, τα παιδιά παίζουν ελεύθερα, αναπτύσσουν τη δημιουργική τους ικανότητα. Διαμέσου του θεατρικού παιχνιδιού, τα παιδιά αντιλαμβάνονται, πειραματίζονται, ευαισθητοποιούνται, συνεργάζονται, δημιουργούν και παίρνουν πρωτοβουλίες και ρόλους, φτιάχνουν το δικό τους μαγικό χώρο και ξεκινούν!!! Ας μην διστάσουμε να αποκτήσουμε αυτή την εμπειρία. Απαιτείται μόνο θέληση και μεράκι.
Οι κύκλοι μαθημάτων περιλαμβάνουν: • Θεατρικά παιχνίδια • Θεατρική κίνηση του σώματος μέσω έκφρασης • Διδασκαλία και οργάνωση θεατρικής παράστασης • Αυτοσχεδιασμός, • Ασκήσεις λόγου, φωνής • Οι τέσσερις φάσεις του Θεατρικού παιχνιδιού • Χοροθεατρική Παρά-σταση • Το θέατρο στην Εκπαίδευση • Στοιχεία σκηνοθεσίας και πρακτικής εφαρμογής • Δραματοποίηση παραμυθιού • Στοιχεία κουκλοθέα-τρου & κατασκευή κούκλας • Στοιχεία Μουσικοκινητικής Αγωγής • Θεατρική Παράσταση • Στοιχεία Κινησιολογίας κ.α.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 60 ΩΡΕΣ
Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα.
Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ 350 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: : ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ :ΜΥΘΟΙ & ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΗΛΑΪΤΗ ΜΑΡΙΑ (Καθηγήτρια Μουσικοκινητικής & Θεατρικής Αγωγής)

Το ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ αναζητά κόσμους παραμυθένιους, παλιούς, φανταστικούς καινούργιους, αληθινούς και πραγματικούς. Δε σου ζητά απλά να αναπαραστήσεις αυτούς τους κόσμους αλλά να τους εξερευνήσεις, να βρεις τον εαυτό σου μέσα σε αυτούς. Οι μύθοι είναι από τα αγαπημένα κείμενα που προσφέρουν πλούσιο «υλικό» και πολύ συχνά γίνονται η αφορμή να σχεδιαστεί ένας καινούργιος κόσμος προσφέροντας χαρά και δημιουργία στους συμμετέχοντες σε ένα θεατρικό εργαστήρι σε μια θεατρική παράσταση .

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΙΚΟΚΙNΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ CARL ORFF:
ΚΑΙ ΟΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΓΙΑ (ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ & ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ (Μουσικοπαιδαγωγός)

Η διαθεματικότητα στη Μουσική Εκπαίδευση είναι μέσο ολοκληρωμένης προσέγγισης της γνώσης και δίνει τη δυνατότητα εμπλουτισμού και επεξεργασίας των θεμάτων που επιλέγονται στο σχολικό πλαίσιο από διαφορετικές ειδικότητες, επομένως συμβάλλει και στη συνεργασία των εκπαιδευτικών. Η Μουσικοκινητική Αγωγή Orff δίνει πλούσιο υλικό στα χέρια των εκπαιδευτικών για διαθεματικές εφαρμογές τόσο στο νηπιαγωγείο όσο και στο δημοτικό. Στο σεμινάριο αυτό θα επεξεργαστούμε διαθεματικές έννοιες και θα συνδυάσουμε τη μουσική, την κίνηση και το λόγο με αφορμή θέματα από τα βιβλία που χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ Η ΕΞΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ>
ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ

ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΗΤΣΑΚΟΥ ΙΩΑΝΝΑ - ΓΙΑΝΝΟΥ (Παιδαγωγός - Εμψυχώτρια Παιδαγωγικής Θεάτρου - Θεατρικού Παιχνιδιού)

Στην ημερίδα αυτή θα αναζητήσουμε και θα παίξουμε δράσεις αισθησιοκινητικής, παιχνίδια ρόλων, δημιουργία σκηνικού περιβάλλοντος χώρου, ανάλυση τεχνικών και δεδομένων που θα προκύψουν απ’ τις δράσεις. Σκοπός του σεμιναρίου είναι η ανακάλυψη ρόλων και συναισθημάτων του εαυτού μας σε συγκεκριμένες ή τυχαίες καταστάσεις ζωής. Το απρόβλεπτο, η ανατροπή, η υπερβολή είναι στοιχεία που θα μας απασχολήσουν, με κινητήρια δύναμη το παιχνίδι. Στόχος της ημερίδας είναι οι διαστάσεις του Θεατρικού Παιχνιδιού να αποτελέσουν για τον ενήλικα - παίκτη - άτομο ένα ερέθισμα στις αναζητήσεις μας και εύκολα να έχει πρακτική εφαρμογή είτε στο σχολείο είτε στη καθημερινότητά μας.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες

ΚΟΣΤΟΣ 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ «ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΧΑΡΤΑΚΙ»
«Μια εκπαιδευτική πρόταση καλλιτεχνικής δραστηριότητας» (Το παιδικό τραγούδι: είδη, τεχνικές και χρήσεις)
Η ιστορία και την προετοιμασία της παράστασης καθώς και για την εκπαιδευτική διάσταση των τριών συνισταμένων της παράστασης (Λόγος, Κούκλες, Μουσική)

Εκδόσεις Νήσος • ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ (ΜΑ, PhD, ΕΕΠ Μουσικής Αγωγής, ΤΕΑΠΗ, ΣΕΑ, ΕΕΠ)

Το βιβλίο Τραγούδια από την παράσταση «Ήταν ένα μικρό χαρτάκι» είναι μια συλλογή από 16 παιδικά τραγούδια τα οποία γράφτηκαν για να επενδύσουν μουσικά την παράσταση κουκλοθέατρου της Αντιγόνης Παρούση. Τα τραγούδια αυτά αποτελούν ένα σύνολο από διαφορετικά είδη και μουσικά ιδιώματα και γίνονται αφορμή να εξελιχθεί η ημερίδα αυτή σε συμμετοχικό σεμινάριο ανάλυσης, επεξεργασίας και χρήσης του παιδικού τραγουδιού ως εργαλείο μουσικής παιδαγωγικής. Για το σκοπό αυτό θα αναλυθούν τα βασικά μουσικολογικά χαρακτηριστικά του παιδικού τραγουδιού και με βάση τα τραγούδια από το χαρτάκι θα γίνει επεξεργασία παραδειγμάτων για να χρησιμοποιηθούν σε ένα αυτοτελές μάθημα μουσικής. Η ακρόαση, η εκμάθηση και η επιτέλεση (τραγούδι και συνοδεία) τους από τα παιδιά γίνεται με παιγνιώδη τρόπο και χρήση των προφορικών τεχνικών προσέγγισης. Δεν προαπαιτούνται «μουσικές γνώσεις» αλλά η ευαισθησία και η δημιουργική διάθεση την οποία διαθέτουμε όλοι μας. Οι όποιες μουσικές εμπειρίες και γνώσεις των συμμετεχόντων / ουσών ενσωματώνονται προσδίδοντας διαφορετικές διαστάσεις κατά την εφαρμογή των τραγουδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε.

ΚΟΣΤΟΣ 20 ΕΥΡΩ


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ:
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Διδασκαλία: ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΟΜΠΛΕΡ (Μουσικός - Μουσικοθεραπευτής)

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 30 ΩΡΕΣ

ΗΜΕΡΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:
ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΜΑΡΤΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΑΠΡΙΛΙΟΥ,
ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΜΑΪΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 19 ΜΑΪΟΥ

ΚΟΣΤΟΣ 300 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
ΚΑΙ ΟΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΜΨΥΧΩΤΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΖΑΣ (Ηθοποιός – Εμψυχωτής Θεάτρου - Θεατρικού Παιχνιδιού)

Στην ημερίδα θα ασχοληθούμε με την διαδικασία της εμψύχωσης. Τον εμψυχωτή και τον τρόπο - τις δεξιότητες που καλείται να έχει ο επονομαζόμενος εμψυχωτής. Από που μπορεί να αντλεί ενέργεια και ψυχή και να δίνει στο τετραπλάσιο πίσω, στην ομάδα την οποία χειρίζεται. Πως μπορεί να οργανώσει τη δουλειά του σε επίπεδο ομάδας και σε προσωπικό επίπεδο. Αναλύοντας τα σημεία μέσα από δράσεις θα ανακαλύψουμε πολύ γρήγορα ότι θα πρέπει να συμβαίνει και κάτι άλλο. Να δημιουργεί ο εμψυχωτής στην ομάδα μία σύμβαση μεταξύ των μελών της ομάδας, μία, της ομάδας προς τον εμψυχωτή αλλά και μία από τον εμψυχωτή προς την ομάδα. Η κάθε σύμβαση που θα δημιουργεί θα επιφέρει μία δυναμική, η οποία θα ποικίλει σε κάθε ομάδα. Θα πρέπει να είναι έτοιμος να αντιλαμβάνεται τις αλλαγές που συντελούνται στην ομάδα, πώς θα το εξελίξει και πώς θα το διαχειριστεί.
● Τι είναι εμψύχωση, ● Το παιχνίδι και η σημασία του, ● Δημιουργία ομάδας: διάρκεια, μέγεθος & επιλογή μελών,
● Ο ρόλος του εμψυχωτή, ● Η βιωματική εμπειρία, ● Τεχνικές εμψύχωσης.
♦ Χώρος & υλικά, ♦ Κατηγορίες των παιχνιδιών, ♦ Ηλικιακές ομάδες, ♦ Εργαλεία επικοινωνίας, ♦ Φαντασία, ♦ Λεκτική – μη λεκτική επικοινωνία, ♦ Αναγνώριση δεξιοτήτων ♦ Επαφή με το σώμα, τη φωνή, το χώρο.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ... ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ!
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

Εκδόσεις Δίπτυχο • ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΜΑΡΤΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΝΙΚΗ ΚΑΝΤΖΟΥ (Διδάκτωρ Μουσειακής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ & Συγγραφέας)

«H πρώτη μου εμπειρία ως παιδί σε ένα μουσείο... καθώς έφευγα κοίταξα πίσω προς το τυλιγμένο στην ομίχλη περιβάλλον...
Ένιωθα όχι μόνο προνομιούχος, αλλά και πλήρης με την ευκαιρία που μου δόθηκε να μπω, έστω και για λίγο, σ’ έναν χαμένο κόσμο».
George Hein
Τα τελευταία χρόνια η Μουσειακή Εκπαίδευση στην Ελλάδα βρίσκεται σε νέες αναζητήσεις και ζυμώσεις λαμβάνοντας υπόψη την νέα κοινωνική πραγματικότητα, ενσωματώνοντας τις νέες ανάγκες που προκύπτουν από τις διαφορετικές κατηγορίες επισκεπτών, αλλά και τις νέες προοπτικές που διαγράφονται από την αλλαγή της εκπαιδευτικής πολιτικής που παρατηρείται στα πλαίσια της τυπικής εκπαίδευσης και η οποία δίνει έμφαση στην ευαισθητοποίηση των παιδιών απέναντι στην πολιτιστική κληρονομιά σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα των μουσείων που απευθύνονται σε σχολικές ομάδες έχουν σκοπό να προσφέρουν στα παιδιά αυθεντικές εμπειρίες μάθησης, άμεση επαφή με πραγματικά αντικείμενα, αύξηση της περιέργειας και του ενδιαφέρον τους και ενίσχυση των επικοινωνιακών τους σχέσεων (Falk & Dierking, 1992, Hein, 1998).
Σκοπός του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι να γνωρίσουν οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πώς μπορούν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα στα μουσεία.
Θα δώσουμε έμφαση στα στάδια σχεδιασμού και υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη από τον εκπαιδευτικό. Θα δούμε πως γράφονται οι ταμπέλες των εκθεμάτων με το σύστημα Εkarv, σύμφωνα με το οποίο τα κείμενα των εκθεμάτων πρέπει να είναι απλά και κατανοητά για τους επισκέπτες κάθε ηλικίας.
Θα γνωρίσουμε την αρχαιολογική στρωματογραφία και πως μπορεί να υλοποιηθεί μέσα από το θεατρικό παιχνίδι και την μαγειρική. Θα χωριστούμε σε ομάδες και θα πραγματοποιήσουμε την δράση: «Ένα αντικείμενο ... μια ιστορία» που θα μας οδηγήσει στην δημιουργική γραφή μιας ιστορίας και στην θεατρική έκφραση.

ΚΟΣΤΟΣ 20 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΡΥΘΜΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Orff

ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ (Μουσικοπαιδαγωγός)

Η ημερίδα αυτή έχει στόχο να γνωρίσουμε με ποιόν τρόπο η προσέγγιση Orff χρησιμοποιεί το ρυθμικό λόγο και πώς αυτός ενώνεται με τη μουσική και την κίνηση στο τρίπτυχο Μουσική - Κίνηση - Λόγος που εισηγείται η προσέγγιση Orff δίνοντας τη δυνατότητα ολοκληρωμένης έκφρασης. Με απλά λεκτικά σχήματα θα επενδύσουμε γνωμικά και παροιμίες, θα πειραματιστούμε με ηχηρές κινήσεις και θα παίξουμε στα όργανα όπως οι μικροί μας μαθητές που δεν γνωρίζουν νότες και ρυθμικές αξίες.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ 20 ΕΥΡΩ


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΟΝΘΩΝΑΙΟΥ (Παιδαγωγός - Εμψυχώτρια κατασκευών)

Τα υλικά γύρω μας είναι αμέτρητα και αρκεί να τα κοιτάξουμε λίγο διαφορετικά για να τα μεταμορφώσουμε σε όμορφες χρηστικές και διακοσμητικές κατασκευές. Το εργαστήριο αυτό έχει σκοπό να μας ανοίξει μια πόρτα για υλικά απλά και λειτουργικά που μπορούν να έχουν διαφορετικές εφαρμογές. Θα δουλέψουμε με χαρτοπολτό, pappier mache, σύρμα, τσόχα, φελιζόλ, pate a sel, φυσικά υλικά και άλλα. Θα κάνουμε κατασκευές όπως ψηφιδωτό, mobile, διακοσμητικά μπολ, φωτιστικά, παιχνίδια από ανακυκλωμένα υλικά, κοσμήματα, sous plat & Άλλα Πολλά Από Τα Οποία Μπορούμε Εμείς να Εμπνευστούμε.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 20 ΩΡΕΣ

ΚΟΣΤΟΣ 180 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ
ΤΙ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ?

Εκδόσεις Πατάκη • KΥΡΙΑΚΗ 16 ΑΠΡΙΛΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ (Εκπαιδευτικός - Συγγραφέας παιδικών βιβλίων)

Αναζητώντας την ταυτότητα πραγματοποιούμε μια κατάδυση στο εσωτερικό της ύπαρξης κι όλα αυτά μέσα από το κείμενο και τις εικόνες ενός βιβλίου για παιδιά. Ο Βαγγέλης Ηλιόπουλος μας ταξιδεύει στο νέο του βιβλίο "Τι είμαι εγώ;" και μας αποκρυπτογραφεί πώς με λέξεις και εικόνες εκφράζονται τα πιο κρυφά μας συναισθήματα. Ακολουθούν δράσεις θεατρικού παιχνιδιού και δημιουργικής γραφής με στόχο να κατανοήσουμε πως το παιδί αναζητά την ταυτότητά του σε έναν κόσμο φτιαγμένο από ενήλικες. Οι δράσεις μπορούν να εφαρμοστούν στην τάξη προσαρμοσμένες στην ηλικία των παιδιών και να τους δείξουν πως σε ένα βιβλίο μπορεί να βρούμε τον εαυτό μας.

ΚΟΣΤΟΣ 20 ΕΥΡΩ


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΓΙΑ ΒΡΕΦΗ & ΝΗΠΙΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΜΑΡΤΙΟΥ

Για παιδιά ηλικίας 11 μηνών έως 3,5 ετών
Διάρκεια εκπαίδευσης: 25 ώρες

Οι εισηγητές του προγράμματος:
ΜΑΡΙΑ ΒΟΥΒΟΥΣΗ
(ΜΑ of Arts in Education, MΑ of Arts στις Θεατρικές Σπουδές Υποκριτική & Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΑΡΛΑΣΗ (Συγγραφέας, Σκηνοθέτης & Θεατρολόγος)
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΡΟΣ (ΜSc Παιδοψυχίατρος)
ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΡΩΝΙΤΗΣ (ΜSc Μουσικοπαιδαγωγός)

Το παιχνίδι είναι η πρώτη μύηση του παιδιού στην τέχνη. Το θέατρο είναι ένα παιχνίδι. Ίσως και το πρώτο παιχνίδι μεταξύ μητέρας και παιδιού. Ρόλοι που εναλλάσσονται στην καθημερινότητά τους σε μια αλληλεπίδραση όλο συναίσθημα. Το ίδιο συμβαίνει και με το συμβολικό παιχνίδι όταν τα παιδιά μεταξύ τους χτίζουν σχέσεις στον παιδικό σταθμό.
Το θεατρικό παιχνίδι έχει θέση σε αυτή την τόσο τρυφερή ηλικία;
Ναι, το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα καθαρά δημιουργικό συμβάν που προσφέρει στα παιδιά άμεση ικανοποίηση. Δεν υπάρχει ακριβής κώδικας που να καθορίζει τι ακριβώς μπορεί να είναι ένα δημιουργικό συμβάν. Ουσιαστικά, είναι ένας τρόπος επικοινωνίας και έκφρασης που καλλιεργεί τη φαντασία και την κριτική σκέψη, αναπτύσσει τη σωματική έκφραση και το λόγο του παιδιού.
Έτσι εμψυχώνοντας τους γονείς μαζί με τα παιδιά τους προσφέρεις τα εργαλεία και τις δυνατότητες του θεάτρου, να διερευνήσουν και να ανακαλύψουν τον κόσμο αντάμα μέσα από την συνύπαρξη και τη χαρά.
Από την άλλη, η μορφή και οι τεχνικές του θεατρικού παιχνιδιού μπορούν να μεταβάλλουν τον στερεότυπο τρόπο της διδασκαλίας των νηπίων σε μια δημιουργική ευχάριστη διαδικασία. Με θεατρικές ασκήσεις: Γνωριμίας, Ενεργοποίησης, Συγκέντρωσης, Εμπιστοσύνης, Παρατηρητικότητας, Μνήμης, Αυτοσχεδιασμού, Δραματοποίησης, Παντομίμας και Χαλάρωσης
τα παιδιά κάνουν μια βουτιά στα βάθη της φαντασίας τους δημιουργώντας φανταστικούς ήρωες πλάθοντας παραμυθένιες πρωτότυπες ιστορίες.
Αυτές οι πρωτότυπες ιστορίες είναι δικές τους και αβίαστα μπορούν να μεταμορφωθούν σε θεατρική παράσταση.
Το θεατρικό παιχνίδι μυεί τα παιδιά στο θεατρικό φαινόμενο. Δε τα μαθαίνει πώς να γίνουν ηθοποιοί και πώς να υποκρίνονται. Άλλα να εκφράζονται αυθόρμητα. Και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η θεατρική παράσταση που θα παρακολουθήσουν οι γονείς τους να είναι γεμάτη από τον παιδικό τους αυθορμητισμό.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΙΣ ΕΞΗΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟΝ ΠΑΙΔΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ &ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ & ΠΑΙΔΙΑ
ΕΜΨΥΧΩΣΗ & ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΜΨΥΧΩΤΗ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ & ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
ΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Η ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
MOYΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ & ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ 150 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: BODY MUSIC & ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ORFF

ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΟΛΥΜΠΙΑ ΑΓΑΛΙΑΝΟΥ
(Καθηγήτρια φυσικής αγωγής & χορού – Μουσικοπαιδαγωγός Διδάκτωρ Μουσικοκινητικής Αγωγής ΕΕ.Π,Τ.Ε.Α.Π.H ΕΚΠΑ)

Οι ηχηρές κινήσεις αποτελούν μέρος πολλών παραδοσιακών παιχνιδιών και χορών σε όλο το ν κόσμο. Η μουσικοκινητική αγωγή Orff αξιοποιεί αυτή την παγκόσμια παράδοση και αντιμετωπίζει το ανθρώπινο σώμα ως ένα πλήρες και πλούσιο ηχοχρωματικά όργανο το οποίο μπορεί να οδηγήσει τον καθένα στην έκφραση και τη δημιουργία. Παράλληλα, τις τελευταίες δεκαετίες η παγκόσμια σκηνή του Βody Βusic μεγαλώνει συνεχώς. Η δε συνάντησή της με το Orff-Schulwerk παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Στόχος του εργαστηρίου είναι μια πρώτη γνωριμία με διάφορες βασικές τεχνικές του Body Music και ο τρόπος με τον οποίο αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν στη μουσικοκινητική αγωγή Orff. Θα εξερευνήσουμε τους ήχους που παράγει το σώμα μας, θα τους συνδυάσουμε με τη φωνή και το τραγούδι, θα μελετήσουμε απλούς και σύνθετους ρυθμούς, θα αυτοσχεδιάσουμε και θα συνθέσουμε. Η μουσικοκινητική αγωγή και το Βody Μusic μπορούν να οδηγήσουν κάθε άνθρωπο στο μονοπάτι της μουσικής δημιουργίας και έκφρασης.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑΣ ΓΟΡΓΟΝΑΣ
(Μια παράσταση, ένα τραγούδι...)

ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΓΩΓΩ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ (Καθηγήτρια Μπαλέτου, κάτοχος RAD Teaching Diploma, Σκηνοθέτης, Κινησιολόγος & Εκπαιδευτικός Συγγραφέας)

Μία παράσταση, ένα τραγούδι... Μπορεί ένα τραγούδι να μας οδηγήσει σε μία παράσταση; Φυσικά και μπορεί... Μέσα από το παραμυθοτράγουδο: «Ο μύθος της βασίλισσας Γοργόνας» θα ξεδιπλώσουμε το θρύλο της βασίλισσας Γοργόνας αδερφής του Μέγα Αλέξανδρου και θα ανακαλύψουμε τους μηχανισμούς αυτούς που θα μας οδηγήσουν στην θεατρική μας παράσταση. Μουσικοκινητικά και θεατρικά παιχνίδια θα μας δώσουν πολλές, φρέσκιες ιδέες που θα διασκεδάσουν τους μαθητές μας.
1) Γνωριμία με τη βασίλισσα Γοργόνα, 2) Ξεδίπλωμα του θρύλου, 3) Ανάλυση και επεξεργασία κειμένου, 4) Εικόνες & θεατρικές πράξεις, 5) Πρόσωπα & Ρόλοι, 6) Ομάδες εργασίας, 7) Δημιουργικοί Αυτοσχεδιασμοί, 8) Μουσική επιμέλεια, 9) Μουσικοκινητική.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Orff (ΦΤΙΑΧΝΩ&ΤΡΑΓΟΥΔΩ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ)

ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΡΩΝΙΤΗΣ (ΜSc Μουσικοπαιδαγωγός)

Από ένα βήμα ξεκινάει το ταξίδι, από μια νότα το τραγούδι, από μια λέξη η ιστορία. Και βήμα-βήμα, νότα-νότα, λέξη-λέξη, αρχίζει το ταξίδι της δημιουργίας με το καράβι της Φαντασίας. Η ημερίδα αυτή μας καλεί συνεπιβάτες σ' ένα τετράωρο ταξιδάκι γεμάτο κίνηση, λόγο, μουσική. Μαζί μας: Ασκήσεις απελευθέρωσης της φαντασίας-ομαδικής δημιουργικότητας! Αύξηση εγρήγορσης -Συσπείρωση ομάδας, Βελτίωση αυτοελέγχου - Συντονισμός σε κοινό ρυθμό,. Η μουσική κλίμακα σαν τραγούδι, Η κινητική απελευθέρωση της ομάδας, Λόγος - Μουσική - Κίνηση μ’ ένα παράδειγμα. Τα μουσικά όργανα του συστήματος Orff και πολύ παιχνίδι Καιρός να φτιάξουμε και να παίξουμε το δικό μας παραμύθι!

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ & ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
(Με τη μουσική οδηγό, μαθαίνω, παίζω, δημιουργώ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΜΑΓΑΛΙΟΥ (Εκπαιδευτικός μουσικής αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Δρ. ΤΜΣ Ιονίου Πανεπιστημίου)

Η μουσικοκινητική αγωγή αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης του παιδιού της προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας. Ως γνωστικό αντικείμενο που διδάσκεται αυτόνομα στο σχολείο, η μουσική στοχεύει πρωτίστως στην αισθητική καλλιέργεια και στην ανάπτυξη των μουσικών δεξιοτήτων των παιδιών. Στο πλαίσιο των σύγχρονων διαθεματικών προγραμμάτων σπουδών η μουσική μπορεί επιπλέον να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο στην εκπαίδευση των παιδιών και σε άλλους γνωστικούς τομείς, είτε ενισχύοντας το κίνητρο μάθησης, είτε συμβάλλοντας άμεσα στους στόχους άλλων γνωστικών αντικειμένων.
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας θα επεξεργαστούμε μουσικοκινητικές δραστηριότητες μέσω των οποίων κάθε εκπαιδευτικός είτε διαθέτει μουσικές γνώσεις, είτε όχι, μπορεί να αναπτύξει τη ρυθμική και μελωδική αντίληψη και μνήμη των παιδιών, να καλλιεργήσει τη μουσική δημιουργικότητά τους και να τροφοδοτήσει την έμφυτη τάση τους να εκφράζονται και να μαθαίνουν μέσα από τη μουσική και την κίνηση. Παράλληλα θα διερευνήσουμε τρόπους με τους οποίους η μουσική μπορεί να λειτουργήσει ως πυρήνας του αναλυτικού προγράμματος του νηπιαγωγείου και των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου και ως συνδετικός κρίκος μεταξύ των διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων, όπως η Γλώσσα, τα Μαθηματικά, η Μελέτη Περιβάλλοντος.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΖΑΣ (Ηθοποιός – Εμψυχωτής Θεάτρου - Θεατρικού Παιχνιδιού)

Στο συγκεκριμένο σεμινάριο, το θεατρικό παιχνίδι προτείνετε ως εργαλείο μάθησης, εκπαίδευσης και μετάδοσης γνώσης. Μέσα από τις λέξεις, τις εικόνες, τους ήχους, τα συναισθήματα, τις σκέψεις το θεατρικό παιχνίδι θα εξελιχθεί καθώς θα αναζητήσουμε και θα ανακαλύψουμε τρόπους μάθησης, χρήσιμους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ο αυτοσχεδιασμός και η παντομίμα θα ενεργοποιήσουν εικόνες που πηγάζουν από το άτομο, την ομάδα και από γνώριμες σε όλους καταστάσεις και μ’ αυτό τον τρόπο θα οδηγηθούμε σε ένα θεατρικό παιχνίδι που επιτρέπει την εξερεύνηση, την κατανόηση και τη χρήση στοιχείων που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της μάθησης.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες

ΚΟΣΤΟΣ 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ & Η ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΖΕΠΑΤΟΥ (ΜSc Εκπαιδευτικός Μουσικής, Μέλος συγγραφικής ομάδας Διδακτικού Πακέτου «Μουσική Ε΄ Δημοτικού»)

Στο Πρόγραμμα Σπουδών Μουσικής του Νέου Σχολείου (2014) επιδιώκεται «η σύνδεση της σχολικής γνώσης με τη βιωματική εμπειρία του παιδιού, την οποία αποκτά μέσα στον ενιαίο κόσμο όπου κινείται». Το βίωμα αυτό δεν είναι μονομερές, αλλά σύνθετο, πολυπρισματικό και ολιστικό. Στην κατεύθυνση αυτή κινούνται οι διαθεματικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις της μουσικής που επιχειρούν τη σύνδεση της μουσικής με άλλα γνωστικά αντικείμενα κι ακόμη την ολιστική προσέγγιση ενός θέματος και τη συσχέτιση της μουσικής με την ίδια τη ζωή, με τη βιωμένη εμπειρία του παιδιού.Στην ημερίδα, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες ενεργητικής ακρόασης, εκτέλεσης, και δημιουργίας μουσικής θα γνωρίσουμε και θα διερευνήσουμε ενδεικτικές διαθεματικές και διεπιστημονικές μουσικές δραστηριότητες για το επίπεδο του δημοτικό σχολείο, όπως περιγράφονται στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών Μουσικής.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες

ΚΟΣΤΟΣ 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ «ΗΟΜΟ FABULATOR»

Εκδόσεις Πατάκη • ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΑΠΡΙΛΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΛΙΛΗ ΛΑΜΠΡΕΛΛΗ (Συγγραφέας - Αφηγήτρια παραμυθιών)

Πρακτικό σεμινάριο αφήγησης παραμυθιών. Οι συμμετέχοντες θα επιχειρήσουν να αφηγηθούν ένα παραμύθι ή την αρχή ενός παραμυθιού και θα κουβεντιάσουμε το τι και το πως του αφηγητή («Homo Fabulator»), με βάση
το «Μικρό αλφαβητάρι αφήγησης». Τι είναι ο αφηγητής; Τι η αφήγηση; Τι το παραμύθι; Η ζωή; Ο θάνατος; Ο χρόνος; Το γέλιο; Η ελευθερία; Το θάρρος; Η ίαση; Η καλοσύνη;
Τι είναι όλα αυτά κι άλλα, κι άλλα, σε σχέση με τα παραμύθια, τους παραμυθάδες, την τέχνη της αφήγησης;

ΚΟΣΤΟΣ 20 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ
(ΜΑ of Arts in Education, MΑ of Arts στις Θεατρικές Σπουδές (Υποκριτική και Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)

Το Εκπαιδευτικό Δράμα είναι μια πολύ ενεργητική μορφή διδασκαλίας όλων των γνωστικών αντικειμένων σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης. Στο Νηπιαγωγείο δίνει την ευκαιρία στη/στο δασκάλα/ο να προσφέρει στα παιδιά της/ου ένα νέο τρόπο δημιουργικής μάθησης, έκφρασης και επικοινωνίας αλλάζοντας στάσεις, συμπεριφορές, νοοτροπίες. Δεν είναι μόνο η ασφάλεια που προσφέρει ο ρόλος, ούτε η χαρά του παιχνιδιού με τη γλώσσα και το σώμα αλλά και η κριτική σκέψη που συνεχώς ακονίζεται. Σε αυτό το θεατρικό εργαστήρι θα ανιχνεύσουμε: Πώς μπορεί ένας σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Δράματος να «λειτουργήσει» σε μια ομάδα νηπίων; Ποιες είναι οι τεχνικές –συμβάσεις; Πώς χτίζεται μια ιστορία; Τι είναι αυτό που κλιμακώνει την ένταση; Ποιες είναι οι δράσεις και ποιες οι αντιδράσεις;

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΘΕΑΤΡΟ & ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ
(ΕΝΑ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ)

ΚΥΡΙΑΚΗ 13 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΜΑΡΩ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ (Καθηγήτρια Φωνητικής - Συγγραφέας - Mουσικοπαιδαγωγός)

Το συνταίριασμα Μουσικής και Θεάτρου ήταν πάντα για τους εκπαιδευτικούς μια πρόκληση σε ότι αφορά την εφαρμογή του. Στην ημερίδα «Θέατρο και Μουσικοκινητική» θα πειραματιστούμε στην σχέση δυναμικής λόγου - μουσικής , στην αυτοπειθαρχία στο πλαίσιο του ρόλου, στην ανάπτυξη του προφορικού λόγου, στην ανάπτυξη της φαντασίας, στον αυτοσχεδιασμό ήχων μέσα από την θεατρική συνθήκη, στο μιμητικό παιχνίδι. Το σώμα και η φωνή γίνονται οχήματα μεταφοράς συναισθημάτων και ιδεών. Η ημερίδα καλεί τους εκπαιδευτικούς, νηπιαγωγούς, ηθοποιούς, φοιτητές δραματικών σχολών και μουσικούς να μοιραστούν τις εμπειρίες τους μέσα από ρόλους και ήχους, που θα αναπτυχθούν στο Μουσικοθεατρικό Εργαστήρι. Δεν χρειάζεται οι συμμετέχοντες να έχουν θεατρικές ή μουσικές γνώσεις.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες

ΚΟΣΤΟΣ 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ & Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΕ ΑΞΟΝΑ ΕΝΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΣΥΜΒΑΝ
Με αφορμή το βιβλίο της Αγγελικής Δαρλάση « Όταν έφυγαν τ’ αγάλματα».

Εκδόσεις Μεταίχμιο • ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΑΡΛΑΣΗ (Συγγραφέας, Σκηνοθέτης & Θεατρολόγος)

Πώς διαβάζοντας ένα ιστορικό μυθιστόρημα γράφουμε τις δικές μας ιστορίες (με κοινή θεματική βάση ένα Ιστορικό συμβάν); κι εν τέλει πως ως ομάδα καταλήγουμε σ’ ένα συλλογικό κείμενο για μια θεατρική του παρουσίαση στο σχολείο
«Η έμπνευση δεν είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο ποιητής αλλά η κατάσταση στην οποία ο ποιητής ελπίζει να θέσει τον αναγνώστη» είχε πει ο μεγάλος Γάλλος ποιητής Πολ Βαλερί.
Μέσω της δημιουργικής ανάγνωσης του μυθιστορήματος «Όταν έφυγαν τα’ αγάλματα» θα προσπαθήσουμε να εμπνευστούμε και να συγγράψουμε τα δικά μας κείμενα για μια ιστορική περίοδο και τελικά ένα συλλογικό κείμενο -καμβά για μια σχολική παράσταση.
Στόχος δεν είναι η δραματοποίηση του βιβλίου, αλλά η ανίχνευση του όποιου συγκινησιακού αντικρίσματος μπορεί να προκαλεί στο μαθητή η ανάγνωση ενός λογοτεχνικού κειμένου που αναφέρεται σε ιστορικό συμβάν και η μετουσίωσή του σε πρωτότυπη δημιουργία.
Ανιχνεύουμε το πώς η Ιστορία μπορεί από άγονη και στείρα παπαγαλία να γίνει αφορμή για έμπνευση για να γράψουμε, χρησιμοποιώντας την ενσυναίσθηση και την προσωπική μνήμη, ιστορίες δικές μας. Πως η γνώση μπορεί να χρησιμοποιηθεί δημιουργικά. Καθώς και το κατά πόσο από την προσωπική έκφραση κι έκθεση μπορούμε να περάσουμε στο στάδιο όπου δουλεύοντας συλλογικά καταλήγουμε σε ένα κείμενο, αποτέλεσμα συνδημιουργίας το οποίο και θα παρουσιάσουμε θεατρικά.
(Για την καλύτερη συμμετοχή τους, θα ήταν επιθυμητό οι συμμετέχοντες να έχουν ήδη διαβάσει το βιβλίο).

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ
ΜΕ ΑΠΛΑ ΥΛΙΚΑ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ (ΜΑ, PhD, ΕΕΠ Μουσικής Αγωγής, ΤΕΑΠΗ, ΣΕΑ, ΕΕΠ)

Η Ημερίδα είναι διαρθρωμένη σε α) ένα σύντομο θεωρητικό μέρος σε σχέση με την παιδαγωγική διάσταση της κατασκευής των μουσικών οργάνων ως μέρος της μουσικής εκπαίδευσης στη σχολική τάξη και β) σε ένα πρακτικό όπου θα κατασκευάσουμε ένα ζευγάρι ξυλάκια (claves), μια νουνούρα (kazoo), μια ξύστρα και «δαχτυλοτύμπανα» (finger drums). Οι κατασκευές θα γίνουν με υλικά ανακυκλώσιμα αλλά με επαγγελματικά αποτελέσματα ως προς το τελικό προϊόν και φυσικά ως προς τον ήχο. Θα πλουτίσουμε έτσι τόσο το προσωπικό μας instrumentarium (συλλογή οργάνων) όσο και τις κατασκευαστικές μας γνώσεις για παιδαγωγικές προσαρμογές μέσα στην τάξη. Τα υλικά μας είναι καλάμι, πλαστική σακούλα, ξύλα, σωλήνας υδρορροής κτλ. Στην ημερίδα μπορούν να συμμετέχουν όσοι/όσες ενδιαφέρονται για τις κατασκευές και για την παιδαγωγική χρήση τους σε ομάδες (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, μουσικοί, εμψυχωτές κτλ).

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ & Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ

(ΜΑ of Arts in Education, MΑ of Arts στις Θεατρικές Σπουδές (Υποκριτική και Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)

Μπορεί ένας πίνακας ζωγραφικής ή ένα γλυπτό που ανήκει σε ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης να μπουν στη σχολική τάξη και να αποτελέσουν το επίκεντρο δημιουργίας μιας ιστορίας; Μπορούν μινιμαλιστικές φόρμες χωρίς ίχνος αναπαράστασης της απτής πραγματικότητας να εξιστορήσουν ανθρώπινες καθημερινές στιγμές; Μπορούν ψυχρά χρώματα, αδέξια σχήματα και αιχμηρές γραμμές να είναι η αιτία για να εξερευνηθούν πανανθρώπινες αξίες όπως η αλληλεγγύη; Σε αυτό το θεατρικό εργαστήρι θα προσπαθήσουμε να γνωρίσουμε τη σύγχρονη τέχνη παίζοντας θέατρο. Θα προσπαθήσουμε να την αγαπήσουμε και να κατανοήσουμε πόσο πολύτιμο εργαλείο είναι για να ξεκλειδώσει τις γνώσεις τις δικές μας αλλά προπάντων των μαθητών μας.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΩΝ

ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΜΑΪΟΥ

ΘΑΛΕΙΑ ΚΑΛΙΑΝΤΑ (Δασκάλα, MA: Drama In Education)

Το μάθημα της ιστορίας αποσκοπεί στην εκμάθηση του ιστορικού παρελθόντος, αλλά κυρίως –μέσα απ’ αυτά- στη διερεύνηση των γεγονότων και στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, ώστε να μπορέσουν τα παιδιά να τα συσχετίσουν με τη σύγχρονη πραγματικότητα. Σ’ αυτό σίγουρα δε βοηθάει η απλή αποστήθιση των γεγονότων. Για το λόγο αυτό, στο σεμινάριο θα έλθουμε σε επαφή με μια διαφορετική, πιο ευχάριστη και διεισδυτική προσέγγιση, αυτή του εκπαιδευτικού δράματος. Μέσα από τη χρήση τεχνικών του, αλλά και με την αξιοποίηση έργων τέχνης, θα «φωτίσουμε» την ιστορία της υποδοχής του Οδυσσέα στο Νησί των Φαιάκων, έτσι ώστε τα παιδιά να μάθουν την ιστορία του μύθου, αλλά και να προβληματιστούν πάνω στο επίκαιρο θέμα των προσφύγων και την έννοια του ανθρωπισμού ως προς τη διάσωση και φιλοξενία των ναυαγών. Παράλληλα, θα αντιληφθούν ότι δεν είναι καινούριο πρόβλημα, αλλά υπήρχε σε όλη την ιστορία της ανθρωπότητας.
Σας περιμένουμε να μάθουμε περνώντας όμορφα!

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΗΜΕΡΙΔΑ: ΗΘΗ & ΕΘΙΜΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΚΥΡΙΑΚΗ 19 ΜΑIOY

ΜΗΤΣΑΚΟΥ ΙΩΑΝΝΑ - ΓΙΑΝΝΟΥ (Παιδαγωγός - Εμψυχώτρια Παιδαγωγικής Θεάτρου - Θεατρικού Παιχνιδιού)

Τα ήθη και τα έθιμα, μαζί με τη λαϊκή παράδοση είναι ο πλούτος που η κάθε γενιά παραδίδει στην επόμενη. Η νέα γενιά γνωρίζει τις ρίζες της από την προηγούμενη, τον πολιτισμό που προηγήθηκε απ' αυτή, μπορεί να χαράξει δυναμικά τη δική της πορεία και να δημιουργήσει τον δικό της πολιτισμό. Το Θεατρικό Παιχνίδι αποτελεί είναι ένα απο τα εργαλεία ευαισθητοποίησης σε θέματα λαϊκού πολιτισμού. Μέσα από κατάλληλες ατμόσφαιρες και τεχνικές δημιουργούμε τις προϋποθέσεις και το κατάλληλο κλίμα για την διεύρυνση της πολιτισμικής αγωγής των παιδιών.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ 60 ΕΥΡΩ


ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ

ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΡΩΙΜΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ &
ΤΗΣ ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΡΟΣ (ΜSc Παιδοψυχίατρος)

Κατά πόσο τα παιδιά είναι έτοιμα να πάνε σχολείο; Η ετοιμότητα για μάθηση δεν είναι μόνο θέμα βιολογικής ωρίμανσης, αλλά επηρεάζεται ουσιαστικά από τον πλούτο ή την στέρηση των πρώτων ερεθισμάτων αλλά και από την προσχολική εκπαίδευση. Τα θέματα που θα αναπτυχθούν είναι:
Οι μαθησιακές δυσκολίες απασχολούν ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών. Την τελευταία εικοσαετία, το εν­δια­φέρον των εκπαιδευτικών εστιάζεται ολοένα και περισσότερο στις δυσκολίες μάθησης που αντιμετωπίζουν τα παιδιά σχολικής ηλικίας. Η πρώιμη ανίχνευση και αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών είναι υψίστης σημασίας για το μέλλον των παιδιών αλλά και των οικογενειών τους, επειδή μας επιτρέπει να οργανώσουμε έγκαιρα παρεμβατικά παιδαγωγικά και θεραπευτικά προγράμματα με στόχο την μαθησιακή ενί­σχυση των παιδιών αλλά και την ψυχοσυναισθηματική στήριξη των ίδιων και των γονιών τους. Στο σεμινάριο θα επεξεργαστούν οι παρακάτω ενότητες:
♦ Σχολική ανάπτυξη – εξέλιξη ♦ Πρώιμη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών ♦ Σχολική ετοιμότητα ♦ Τεχνικές ενίσχυσης γνωστικών δεξιοτήτων για παιδιά προσχολικής ηλικίας ♦ Πότε γίνεται η παραπομπή στον ειδικό ♦ Συνεργασία με τους γονείς - Αξιολογώντας τα γεγονότα της οικογένειας ♦ Διακρίνοντας τις μαθησιακές δυσκολίες από τις ψυχοσυναισθηματικές διαταραχές ♦ Παρουσίαση περιπτώσεων.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.

ΚΟΣΤΟΣ 70 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΥΤΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ & ASPERGER & ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΣΟΥΓΚΡΗ (Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών,
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής - ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας)

Συχνά συναντάμε παιδιά που δυσκολεύονται στις κοινωνικές συναλλαγές τους που είναι λίγο παράξενα παιδιά Είναι στο φάσμα του Αυτισμού άραγε; Πως θα το καταλάβω; Πως θα το αντιμετωπίσω; Τι είναι η διαταραχή τύπου ASPERGER; Ερωτήματα που ταλανίζουν γονείς και εκπαιδευτικούς. Στην ημερίδα μας αυτή θα προσπαθήσουμε να ρίξουμε φως στο τούνελ του Αυτισμού θα προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε εσάς γονείς εκπαιδευτικούς αλλά και επαγγελματίες που ασχολούνται με παιδιά στο φάσμα του Αυτισμού. Θα προσπαθήσουμε να σας δώσουμε τρόπους βελτίωσης των σχέσεων με το παιδί στην Επικοινωνία στην Αισθητηριακή ολοκλήρωση και φυσικά στην Εκπαίδευση
Θεματολογία
Ορισμός, αίτια, συμπτώματα, δυσκολίες στην επικοινωνία και στην κοινωνική αλληλεπίδραση , τρόπου προσέγγισης, τρόποι επικοινωνίας Γνωριμία με τα προγράμματα θεραπευτικής παρέμβασης TEATCH, PESCS, ABA, RDI, FLOORTIME, SENSORY. Ο ρόλος της διεπιστημονικής ομάδας στην εκπαίδευση του παιδιού με Αυτισμό, Αυτισμός - Ένταξη - Συνεκπαίδευση.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.

ΚΟΣΤΟΣ 70 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ & ΠΕΙΘΑΡΧΕΙΑ –ΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 26 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ (ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ (PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)

• Οι έννοιες της πειθαρχίας και της οριοθέτησης • Τα αίτια της ανυπακοής • Η αποτελεσματικότητα της τιμωρίας
• Η σημασία της επικοινωνίας και της θετικής ανάδρασης
• Τα κατάλληλα Όρια ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο του παιδιού • Τεχνικές αποτελεσματικής οριοθέτησης
Η πειθαρχία και η οριοθέτηση στη ζωή των παιδιών είναι ένα δύσκολο και παρεξηγημένο θέμα. Στο παρόν σεμινάριο θα διαχωριστούν οι δύο έννοιες και θα τονιστεί η ανάγκη της εξήγησης που πρέπει να συνοδεύει την απαγόρευση από την πλευρά των γονιών, ώστε να γίνεται κατανοητή από το παιδί. Θα εξεταστούν ζητήματα όπως, τα αίτια της ανυπακοής, η αποτελεσματικότητα της τιμωρίας, το κακομαθημένο ή καλομαθημένο παιδί, η σημασία της επικοινωνίας, της κατανόησης της θετικής ανάδρασης και του ήρεμου περιβάλλοντος στη θέσπιση των ορίων, η μίμηση της καλής ή κακής συμπεριφοράς των γονιών. Επίσης, καθώς το παιδί μεγαλώνει και περνά από την παιδική ηλικία στην εφηβεία είναι σημαντικό να υπάρχουν σαφή, σταθερά αλλά και εύκαμπτα όρια που προσαρμόζονται στο αναπτυξιακό στάδιο του παιδιού. Θα τονιστεί η συμβολή των ορίων στην ψυχική ισορροπία παιδιών και εφήβων και οι τρόποι για αποτελεσματική οριοθέτηση που οδηγούν στην αυτογνωσία και την αυτενέργεια.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία

ΚΟΣΤΟΣ 70 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΡΩΙΜΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΡΟΣ (ΜSc Παιδοψυχίατρος)

Κατά πόσο τα παιδιά είναι έτοιμα να πάνε σχολείο; Η ετοιμότητα για μάθηση δεν είναι μόνο θέμα βιολογικής ωρίμανσης, αλλά επηρεάζεται ουσιαστικά από τον πλούτο ή την στέρηση των πρώτων ερεθισμάτων αλλά και από την προσχολική εκπαίδευση. Τα θέματα που θα αναπτυχθούν είναι:
Οι μαθησιακές δυσκολίες απασχολούν ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών. Την τελευταία εικοσαετία, το εν­δια­φέρον των εκπαιδευτικών εστιάζεται ολοένα και περισσότερο στις δυσκολίες μάθησης που αντιμετωπίζουν τα παιδιά σχολικής ηλικίας. Η πρώιμη ανίχνευση και αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών είναι υψίστης σημασίας για το μέλλον των παιδιών αλλά και των οικογενειών τους, επειδή μας επιτρέπει να οργανώσουμε έγκαιρα παρεμβατικά παιδαγωγικά και θεραπευτικά προγράμματα με στόχο την μαθησιακή ενί­σχυση των παιδιών αλλά και την ψυχοσυναισθηματική στήριξη των ίδιων και των γονιών τους. Στο σεμινάριο θα επεξεργαστούν οι παρακάτω ενότητες:
♦ Σχολική ανάπτυξη – εξέλιξη ♦ Πρώιμη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών ♦ Σχολική ετοιμότητα ♦ Τεχνικές ενίσχυσης γνωστικών δεξιοτήτων για παιδιά προσχολικής ηλικίας ♦ Πότε γίνεται η παραπομπή στον ειδικό ♦ Συνεργασία με τους γονείς - Αξιολογώντας τα γεγονότα της οικογένειας ♦ Διακρίνοντας τις μαθησιακές δυσκολίες από τις ψυχοσυναισθηματικές διαταραχές ♦ Παρουσίαση περιπτώσεων.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία

ΚΟΣΤΟΣ 70 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΖΩΗ
(ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΕΝΘΟΣ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ (PhD ,Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

• Τα συμπτώματα και η κλινική εικόνα του παιδιού που πενθεί
• Στάδια του πένθους στα παιδιά • Τεχνικές στη θεραπεία και τη συμβουλευτική του παιδιού •Διαζύγιο των γονέων •Αναγνωρίσιμες απώλειες στη ζωή του παιδιού (το επόμενο αδερφάκι, η έναρξη του σχολείου, η αποκαθήλωση των γονέων ως πρότυπα κ.α.)
Στην παρούσα ημερίδα θα αναλύσουμε τη συμπτωματολογία και την κλινική εικόνα του παιδιού που πενθεί. Θα περιγραφούν τα στάδια του πένθους στα παιδιά καθώς και τεχνικές διαχείρισης του πένθους στη θεραπεία παιδιών και στη συμβουλευτική γονέων. Θα παρουσιασθούν επίσης σημαντικές συμβολικές απώλειες στη ζωή του παιδιού, όπως διαζύγιο γονέων, απόκτηση αδερφού, έναρξη σχολείου κ.α. και θα αναλυθούν τρόποι αντιμετώπισής τους.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.

ΚΟΣΤΟΣ 70 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ (ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ (PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)

•Η αποτελεσματική επικοινωνία • παρέχουν πρότυπα συμπεριφοράς
• συγκρούσεις και δυσκολίες στο μεγάλωμα των παιδιών • παράγοντες που συμβάλλουν σε μια ποιοτική σχέση με το παιδί και το πώς ο γονιός
• επικοινωνία με το παιδί από τη βρεφική ηλικία έως και την εφηβεία.
Η αποτελεσματική επικοινωνία με το παιδί αποτελεί μια σημαντική δεξιότητα για τον γονιό. Η γονεϊκότητα αποτελεί πρόκληση, καθώς οι γονείς παρέχουν πρότυπα συμπεριφοράς ενώ ταυτόχρονα καλούνται να διαχειριστούν συγκρούσεις και δυσκολίες στο μεγάλωμα των παιδιών. Θα εξεταστούν οι παράγοντες που συμβάλλουν σε μια ποιοτική σχέση με το παιδί και το πώς ο γονιός μπορεί να βελτιώσει και να εξελίξει την επικοινωνία του με το παιδί από τη βρεφική ηλικία έως και την εφηβεία. Επίσης, θα γίνει αναφορά στον τρόπο με τον οποίο η επικοινωνία διαμεσολαβείται, πλέον, και από τα μέσα που όλοι χρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθογραφία.

ΚΟΣΤΟΣ 70 ΕΥΡΩ


ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΥΤΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ & ASPERGER
& ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΣΟΥΓΚΡΗ (Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών,
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής - ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας)

Συχνά συναντάμε παιδιά που δυσκολεύονται στις κοινωνικές συναλλαγές τους που είναι λίγο παράξενα παιδιά Είναι στο φάσμα του Αυτισμού άραγε; Πως θα το καταλάβω; Πως θα το αντιμετωπίσω; Τι είναι η διαταραχή τύπου ASPERGER; Ερωτήματα που ταλανίζουν γονείς και εκπαιδευτικούς. Στην ημερίδα μας αυτή θα προσπαθήσουμε να ρίξουμε φως στο τούνελ του Αυτισμού θα προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε εσάς γονείς εκπαιδευτικούς αλλά και επαγγελματίες που ασχολούνται με παιδιά στο φάσμα του Αυτισμού. Θα προσπαθήσουμε να σας δώσουμε τρόπους βελτίωσης των σχέσεων με το παιδί στην Επικοινωνία στην Αισθητηριακή ολοκλήρωση και φυσικά στην Εκπαίδευση
Θεματολογία
Ορισμός, αίτια, συμπτώματα, δυσκολίες στην επικοινωνία και στην κοινωνική αλληλεπίδραση , τρόπου προσέγγισης, τρόποι επικοινωνίας Γνωριμία με τα προγράμματα θεραπευτικής παρέμβασης TEATCH, PESCS, ABA, RDI, FLOORTIME, SENSORY. Ο ρόλος της διεπιστημονικής ομάδας στην εκπαίδευση του παιδιού με Αυτισμό, Αυτισμός - Ένταξη - Συνεκπαίδευση.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.

ΚΟΣΤΟΣ 70 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ: ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΤΡΟΠΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ (PhD ,Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

Πώς μπορώ να διαχειριστώ τη συμπεριφορά του παιδιού – Λειτουργική ανάλυση συμπεριφοράς – Στρατηγικές διαχείρισης και τροποποίησης της συμπεριφοράς Τα προβλήματα συμπεριφοράς σε μικρά παιδιά αποτελούν μία από τις συχνότερες αιτίες αναζήτησης βοήθειας εκ μέρους των γονιών και ταλανίζουν καθημερινά πολλές οικογένειες. Στο παρόν σεμινάριο θα γίνει παρουσίαση της λειτουργικής ανάλυσης της συμπεριφοράς και θα αναλυθούν διεξοδικά παράγοντες που συμβάλλουν στη διαιώνιση δυσλειτουργικών μοτίβων συμπεριφοράς. Θα εξεταστούν επίσης στρατηγικές διαχείρισης με στόχο την τροποποίηση ανεπιθύμητων συμπεριφορών. Το σεμινάριο απευθύνεται σε ψυχολόγους και παιδαγωγούς που εργάζονται με παιδιά.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.

ΚΟΣΤΟΣ 70 ΕΥΡΩ


ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ ΜΠΑΚΟΜΗΤΡΟΥ

(PhD ΜSc Κλινική Νοσοκομειακή Ψυχολόγος - Οικογενειακή Σύμβουλος, Συνεργάτιδα Παν/μίου Αθηνών)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΠ/Υ-ΙV

ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΜΑΡΤΙΟΥ 2019

Στόχος:
Εκπαίδευση στη χρήση και ερμηνεία της Ελληνικής κλίμακας αξιολόγησης της ΔΕΠ-Υ-IV

Κατασκευαστές: Κλίμακα ADHD-IV G. J. Du Paul, T. J. Power, A. D. Anastopoulos
(στάθμιση Καλαντζή-Αζίζι Αναστασία, Αγγελή Κατερίνα, Ευσταθίου Γιώργος)

Απευθύνεται:
Σε Ψυχολόγους, Εκπαιδευτικούς, Εργοθεραπευτές, Νηπιαγωγούς, Λογοπεδικούς κ.λ.π.

Εποπτεία στη χορήγηση του τεστ
Εκπαίδευση: 10 ωρών

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθογραφία

ΚΟΣΤΟΣ 150 ΕΥΡΩ