2ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΙΟΣ 2019

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ & ΠΕΙΘΑΡΧΕΙΑ –ΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 26 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ (ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ (PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)

• Οι έννοιες της πειθαρχίας και της οριοθέτησης • Τα αίτια της ανυπακοής • Η αποτελεσματικότητα της τιμωρίας
• Η σημασία της επικοινωνίας και της θετικής ανάδρασης
• Τα κατάλληλα Όρια ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο του παιδιού • Τεχνικές αποτελεσματικής οριοθέτησης
Η πειθαρχία και η οριοθέτηση στη ζωή των παιδιών είναι ένα δύσκολο και παρεξηγημένο θέμα. Στο παρόν σεμινάριο θα διαχωριστούν οι δύο έννοιες και θα τονιστεί η ανάγκη της εξήγησης που πρέπει να συνοδεύει την απαγόρευση από την πλευρά των γονιών, ώστε να γίνεται κατανοητή από το παιδί. Θα εξεταστούν ζητήματα όπως, τα αίτια της ανυπακοής, η αποτελεσματικότητα της τιμωρίας, το κακομαθημένο ή καλομαθημένο παιδί, η σημασία της επικοινωνίας, της κατανόησης της θετικής ανάδρασης και του ήρεμου περιβάλλοντος στη θέσπιση των ορίων, η μίμηση της καλής ή κακής συμπεριφοράς των γονιών. Επίσης, καθώς το παιδί μεγαλώνει και περνά από την παιδική ηλικία στην εφηβεία είναι σημαντικό να υπάρχουν σαφή, σταθερά αλλά και εύκαμπτα όρια που προσαρμόζονται στο αναπτυξιακό στάδιο του παιδιού. Θα τονιστεί η συμβολή των ορίων στην ψυχική ισορροπία παιδιών και εφήβων και οι τρόποι για αποτελεσματική οριοθέτηση που οδηγούν στην αυτογνωσία και την αυτενέργεια.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία


ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΡΩΙΜΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΡΟΣ (ΜSc Παιδοψυχίατρος)

Κατά πόσο τα παιδιά είναι έτοιμα να πάνε σχολείο; Η ετοιμότητα για μάθηση δεν είναι μόνο θέμα βιολογικής ωρίμανσης, αλλά επηρεάζεται ουσιαστικά από τον πλούτο ή την στέρηση των πρώτων ερεθισμάτων αλλά και από την προσχολική εκπαίδευση. Τα θέματα που θα αναπτυχθούν είναι:
Οι μαθησιακές δυσκολίες απασχολούν ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών. Την τελευταία εικοσαετία, το εν­δια­φέρον των εκπαιδευτικών εστιάζεται ολοένα και περισσότερο στις δυσκολίες μάθησης που αντιμετωπίζουν τα παιδιά σχολικής ηλικίας. Η πρώιμη ανίχνευση και αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών είναι υψίστης σημασίας για το μέλλον των παιδιών αλλά και των οικογενειών τους, επειδή μας επιτρέπει να οργανώσουμε έγκαιρα παρεμβατικά παιδαγωγικά και θεραπευτικά προγράμματα με στόχο την μαθησιακή ενί­σχυση των παιδιών αλλά και την ψυχοσυναισθηματική στήριξη των ίδιων και των γονιών τους. Στο σεμινάριο θα επεξεργαστούν οι παρακάτω ενότητες:
♦ Σχολική ανάπτυξη – εξέλιξη ♦ Πρώιμη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών ♦ Σχολική ετοιμότητα ♦ Τεχνικές ενίσχυσης γνωστικών δεξιοτήτων για παιδιά προσχολικής ηλικίας ♦ Πότε γίνεται η παραπομπή στον ειδικό ♦ Συνεργασία με τους γονείς - Αξιολογώντας τα γεγονότα της οικογένειας ♦ Διακρίνοντας τις μαθησιακές δυσκολίες από τις ψυχοσυναισθηματικές διαταραχές ♦ Παρουσίαση περιπτώσεων.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΖΩΗ
(ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΕΝΘΟΣ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ (PhD ,Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

• Τα συμπτώματα και η κλινική εικόνα του παιδιού που πενθεί • Στάδια του πένθους στα παιδιά • Τεχνικές στη θεραπεία και τη συμβουλευτική του παιδιού •Διαζύγιο των γονέων •Αναγνωρίσιμες απώλειες στη ζωή του παιδιού (το επόμενο αδερ¬φάκι, η έναρξη του σχολείου, η αποκαθήλωση των γονέων ως πρό¬τυπα κ.α.)
Στην παρούσα ημερίδα θα αναλύσουμε τη συμπτωματολογία και την κλινική εικόνα του παιδιού που πενθεί. Θα περιγραφούν τα στάδια του πένθους στα παιδιά καθώς και τεχνικές διαχείρισης του πένθους στη θεραπεία παιδιών και στη συμβουλευτική γονέων. Θα παρουσιασθούν επίσης σημαντικές συμβολικές απώλειες στη ζωή του παιδιού, όπως διαζύγιο γονέων, απόκτηση αδερφού, έναρξη σχολείου κ.α. και θα αναλυθούν τρόποι αντιμετώπισής τους.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ (ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ (PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)

•Η αποτελεσματική επικοινωνία • παρέχουν πρότυπα συμπεριφοράς • συγκρούσεις και δυσκολίες στο μεγάλωμα των παιδιών
• παράγοντες που συμβάλλουν σε μια ποιοτική σχέση με το παιδί και το πώς ο γονιός
• επικοινωνία με το παιδί από τη βρεφική ηλικία έως και την εφηβεία.
Η αποτελεσματική επικοινωνία με το παιδί αποτελεί μια σημαντική δεξιότητα για τον γονιό. Η γονεϊκότητα αποτελεί πρόκληση, καθώς οι γονείς παρέχουν πρότυπα συμπεριφοράς ενώ ταυτόχρονα καλούνται να διαχειριστούν συγκρούσεις και δυσκολίες στο μεγάλωμα των παιδιών. Θα εξεταστούν οι παράγοντες που συμβάλλουν σε μια ποιοτική σχέση με το παιδί και το πώς ο γονιός μπορεί να βελτιώσει και να εξελίξει την επικοινωνία του με το παιδί από τη βρεφική ηλικία έως και την εφηβεία. Επίσης, θα γίνει αναφορά στον τρόπο με τον οποίο η επικοινωνία διαμεσολαβείται, πλέον, και από τα μέσα που όλοι χρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθογραφία.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΥΤΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ & ASPERGER & ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΣΟΥΓΚΡΗ (Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών,
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής - ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας)

Συχνά συναντάμε παιδιά που δυσκολεύονται στις κοινωνικές συναλλαγές τους που είναι λίγο παράξενα παιδιά Είναι στο φάσμα του Αυτισμού άραγε; Πως θα το καταλάβω; Πως θα το αντιμετωπίσω; Τι είναι η διαταραχή τύπου ASPERGER; Ερωτήματα που ταλανίζουν γονείς και εκπαιδευτικούς. Στην ημερίδα μας αυτή θα προσπαθήσουμε να ρίξουμε φως στο τούνελ του Αυτισμού θα προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε εσάς γονείς εκπαιδευτικούς αλλά και επαγγελματίες που ασχολούνται με παιδιά στο φάσμα του Αυτισμού. Θα προσπαθήσουμε να σας δώσουμε τρόπους βελτίωσης των σχέσεων με το παιδί στην Επικοινωνία στην Αισθητηριακή ολοκλήρωση και φυσικά στην Εκπαίδευση
Θεματολογία
Ορισμός, αίτια, συμπτώματα, δυσκολίες στην επικοινωνία και στην κοινωνική αλληλεπίδραση , τρόπου προσέγγισης, τρόποι επικοινωνίας Γνωριμία με τα προγράμματα θεραπευτικής παρέμβασης TEATCH, PESCS, ABA, RDI, FLOORTIME, SENSORY. Ο ρόλος της διεπιστημονικής ομάδας στην εκπαίδευση του παιδιού με Αυτισμό, Αυτισμός - Ένταξη - Συνεκπαίδευση.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ: ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΤΡΟΠΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ (PhD ,Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

Πώς μπορώ να διαχειριστώ τη συμπεριφορά του παιδιού – Λειτουργική ανάλυση συμπεριφοράς – Στρατηγικές διαχείρισης και τροποποίησης της συμπεριφοράς Τα προβλήματα συμπεριφοράς σε μικρά παιδιά αποτελούν μία από τις συχνότερες αιτίες αναζήτησης βοήθειας εκ μέρους των γονιών και ταλανίζουν καθημερινά πολλές οικογένειες. Στο παρόν σεμινάριο θα γίνει παρουσίαση της λειτουργικής ανάλυσης της συμπεριφοράς και θα αναλυθούν διεξοδικά παράγοντες που συμβάλλουν στη διαιώνιση δυσλειτουργικών μοτίβων συμπεριφοράς. Θα εξεταστούν επίσης στρατηγικές διαχείρισης με στόχο την τροποποίηση ανεπιθύμητων συμπεριφορών. Το σεμινάριο απευθύνεται σε ψυχολόγους και παιδαγωγούς που εργάζονται με παιδιά.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.


ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ ΜΠΑΚΟΜΗΤΡΟΥ

(PhD ΜSc Κλινική Νοσοκομειακή Ψυχολόγος - Οικογενειακή Σύμβουλος, Συνεργάτιδα Παν/μίου Αθηνών)

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΠ/Υ-ΙV

ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΜΑΡΤΙΟΥ 2019

Στόχος:
Εκπαίδευση στη χρήση και ερμηνεία της Ελληνικής κλίμακας αξιολόγησης της ΔΕΠ-Υ-IV

Κατασκευαστές: Κλίμακα ADHD-IV G. J. Du Paul, T. J. Power, A. D. Anastopoulos
(στάθμιση Καλαντζή-Αζίζι Αναστασία, Αγγελή Κατερίνα, Ευσταθίου Γιώργος)

Απευθύνεται:
Σε Ψυχολόγους, Εκπαιδευτικούς, Εργοθεραπευτές, Νηπιαγωγούς, Λογοπεδικούς κ.λ.π.

Εποπτεία στη χορήγηση του τεστ
Εκπαίδευση: 10 ωρών

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθογραφία