2ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΙΟΣ 2019

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ

ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΡΩΙΜΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ &
ΤΗΣ ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΡΟΣ (ΜSc Παιδοψυχίατρος)

Κατά πόσο τα παιδιά είναι έτοιμα να πάνε σχολείο; Η ετοιμότητα για μάθηση δεν είναι μόνο θέμα βιολογικής ωρίμανσης, αλλά επηρεάζεται ουσιαστικά από τον πλούτο ή την στέρηση των πρώτων ερεθισμάτων αλλά και από την προσχολική εκπαίδευση. Τα θέματα που θα αναπτυχθούν είναι:
Οι μαθησιακές δυσκολίες απασχολούν ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών. Την τελευταία εικοσαετία, το εν­δια­φέρον των εκπαιδευτικών εστιάζεται ολοένα και περισσότερο στις δυσκολίες μάθησης που αντιμετωπίζουν τα παιδιά σχολικής ηλικίας. Η πρώιμη ανίχνευση και αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών είναι υψίστης σημασίας για το μέλλον των παιδιών αλλά και των οικογενειών τους, επειδή μας επιτρέπει να οργανώσουμε έγκαιρα παρεμβατικά παιδαγωγικά και θεραπευτικά προγράμματα με στόχο την μαθησιακή ενί­σχυση των παιδιών αλλά και την ψυχοσυναισθηματική στήριξη των ίδιων και των γονιών τους. Στο σεμινάριο θα επεξεργαστούν οι παρακάτω ενότητες:
♦ Σχολική ανάπτυξη – εξέλιξη ♦ Πρώιμη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών ♦ Σχολική ετοιμότητα ♦ Τεχνικές ενίσχυσης γνωστικών δεξιοτήτων για παιδιά προσχολικής ηλικίας ♦ Πότε γίνεται η παραπομπή στον ειδικό ♦ Συνεργασία με τους γονείς - Αξιολογώντας τα γεγονότα της οικογένειας ♦ Διακρίνοντας τις μαθησιακές δυσκολίες από τις ψυχοσυναισθηματικές διαταραχές ♦ Παρουσίαση περιπτώσεων.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΥΤΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ & ASPERGER & ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΧΥΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΣΟΥΓΚΡΗ (Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών,
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής - ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας)

Συχνά συναντάμε παιδιά που δυσκολεύονται στις κοινωνικές συναλλαγές τους που είναι λίγο παράξενα παιδιά Είναι στο φάσμα του Αυτισμού άραγε; Πως θα το καταλάβω; Πως θα το αντιμετωπίσω; Τι είναι η διαταραχή τύπου ASPERGER; Ερωτήματα που ταλανίζουν γονείς και εκπαιδευτικούς. Στην ημερίδα μας αυτή θα προσπαθήσουμε να ρίξουμε φως στο τούνελ του Αυτισμού θα προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε εσάς γονείς εκπαιδευτικούς αλλά και επαγγελματίες που ασχολούνται με παιδιά στο φάσμα του Αυτισμού. Θα προσπαθήσουμε να σας δώσουμε τρόπους βελτίωσης των σχέσεων με το παιδί στην Επικοινωνία στην Αισθητηριακή ολοκλήρωση και φυσικά στην Εκπαίδευση
Θεματολογία
Ορισμός, αίτια, συμπτώματα, δυσκολίες στην επικοινωνία και στην κοινωνική αλληλεπίδραση , τρόπου προσέγγισης, τρόποι επικοινωνίας Γνωριμία με τα προγράμματα θεραπευτικής παρέμβασης TEATCH, PESCS, ABA, RDI, FLOORTIME, SENSORY. Ο ρόλος της διεπιστημονικής ομάδας στην εκπαίδευση του παιδιού με Αυτισμό, Αυτισμός - Ένταξη - Συνεκπαίδευση.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.