Αντικείμενο Ενημερωτικού Δελτίου
Έκδοση 04-01-2010
Το Πολύτεχνο - Ιανουάριος 2010

topolytexno.gr - Newsletter - Ιανουάριος 2010
Designed by J&L Creations

Το Πολύτεχνο σας εύχεται καλή και δημιουργική χρονιά.
Σας ενημερώνει για τα νέα του σεμινάρια.
Οι εγγραφές έχουν ήδη ξεκινήσει.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε στο τηλέφωνο 210 6859383 ή μέσω της ιστοσελίδας μας.

ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ORFF

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

Το τμήμα αυτό έχει σαν στόχο να αναπτύξει τη φαντασία, την αισθητική καλλιέργεια, τη δημιουργικότητα μέσω της μουσικής, της κί­νησης, του λόγου και του θεάτρου. Πρόκειται για έναν κύκλο επιμορφωτικών μαθημάτων που απευθύνεται σε μουσικούς, δασκά­λους, νηπια­γωγούς, ηθοποιούς, χορευτές και γενικότερα σε όλους όσους θέλουν να ενημερωθούν για τις σύγχρονες παιδαγωγικές τά­σεις στον τομέα της μουσικοκινητικής ORFF Dalcrose, Kodaly. Οι απόφοιτοι του τμήματος θα αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια για να μπορέσουν να βοηθή­σουν το παιδί να εξελιχθεί σε μια δημιουργική ολοκληρωμένη προσωπικότητα, μέσω της καλλιτεχνικής έκ­φρασης.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

1. Γνωριμία με τα όργανα της ορχήστρας ORFF

2. Δημιουργία μουσικών συνόλων

3. Κατασκευή αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων

4. Παιδικά τραγούδια σε συνδυασμό με χορογραφίες,

5. Αυτοσχεδιασμός σαν μέσο έκφρασης

6. Μουσικά όργανα ως αντικείμενα

7. Λόγος - Φωνή - Κί­­νηση

8. Η μουσικοκινητική σε συνδυασμό με θεατρικό παιχνίδι,

9. Θέατρο - Μουσική - Κίνηση

10. Δημιουργία μουσικο­κι­νητικής παράστασης

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 50 ΩΡΕΣ

Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα.


ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Δύο λέξεις μαγικές για το χώρο του νηπιαγωγείου, του σχολείου και όχι μόνο. Το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα ταξίδι στη φαντασία. Μέσα από διάφορες τεχνικές και υλικά, τα παιδιά παίζουν ελεύθερα, αναπτύσσουν τη δημιουργική τους ικανότητα. Διαμέσου του θεατρικού παιχ­νιδιού, τα παιδιά αντιλαμβάνονται, πειραματίζονται, ευαισθητοποιούνται, συνεργάζονται, δημιουργούν και παίρνουν πρωτοβουλίες και ρό­λους, φτιάχνουν το δικό τους μαγικό χώρο και ξεκινούν!!! Ας μην διστάσουμε να αποκτήσουμε αυτή την εμπει­ρία. Απαιτείται μόνο θέληση και μεράκι.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

  • Θεατρικά παιχνίδια
  • Θεατρική κίνηση του σώματος μέσο έκφρασης
  • Διδασκαλία και οργάνωση μιας θεατρικής παράστασης
  • Αυτοσχεδια­σμός, ουδέτερη μάσκα
  • Ασκήσεις λόγου, φωνής
  • Μύθοι και παραμύθια
  • Το θέατρο στην Εκπαίδευση
  • Στοιχεία σκηνοθεσίας και πρακτικής εφαρμογής
  • Δρα­ματοποίηση παραμυθιού
  • Στοιχεία κουκλοθέατρου
  • Ενδυματολογία, μακιγιάζ, φωτισμός.
  • Το θεατρικό παιχνίδι στην προσχολική ηλικία

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 60 ΩΡΕΣ

Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΛΗΘΕΙΑ, ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ; (ΘΕΑΤΡΟ ή ΠΑΙΧΝΙΔΙ;)

ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΕΛΕΝΗ ΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΥ (Παιδαγωγός, Εμψυχώτρια Παιδαγωγική Θεάτρου, Θεατρικού Παιχνιδιού)

Θέατρο και Παιχνίδι δυο έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες.

Το θέατρο ξεκίνησε από την έμφυτη ανάγκη του ανθρώπου για παιχνίδι, παιχνίδι ήχων, κίνησης, αλληλεπίδρασης συναισθημάτων, παιχνίδι μέθεξης στα μη 'λογικά', καταλήγοντας σε ένα τρόπο θέασης και κατανόησης του κόσμου...

Το θέατρο από την άλλη, πάντα ήταν ένα ή πολλά σκηνικά παιχνίδια που μεταδίδουν νοήματα, προκαλούν συναισθήματα, προτείνουν διαφορετικές αναγνώσεις θεμάτων που απασχολούν τον άνθρωπο...

Το θεατρικό παιχνίδι εμπεριέχει την τέχνη και την αγωγή, στοχεύει στην εξωτερίκευση των έμφυτων αναγκών έκφρασης αλλά και της ανάγκης του ανθρώπου για δημιουργία. Δημιουργία που δεν εγκλωβίζεται απαραίτητα σε φόρμες, τυπολογίες και καλλιτεχνικά ρεύματα. Προσφέρει εκείνο το πεδίο αποδοχής, άκριτης δημιουργίας και ενίσχυσης, σεβόμενο πάντα την ιδιαιτερότητα του κάθε ανθρώπου.

Το αποτέλεσμα είναι σημαντικής καλλιτεχνικής αξίας, καθώς εμπεριέχει την αλήθεια των συμμετεχόντων..

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΙΚΗ & ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΙΡΙΔΗΣ (Μουσικοπαιδαγωγός)

Ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος της μουσικής στο σημερινό σχολείο; Μπορεί άραγε η πολυσυζητημένη διαθεματική προσέγγιση να αποτελέσει ένα παιχνίδι για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς προσφέροντάς τους παράλληλα λύσεις στην εκπαιδευτική τους πρακτική; Μπορούν τα μαθηματικά να συσχετιστούν με τη μουσική προκειμένου να ενισχύσουν το κίνητρο μάθησης των μαθητών και να συμβάλουν στην επίτευξη των στόχων και των δύο μαθημάτων; Τι άλλο μπορεί να κερδίσει κανείς «ανακατεύοντας» τα μαθήματα;

Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα στα οποία θα προσπαθήσει να απαντήσει το σεμινάριο, αρχικά μέσα από τη βιωματική εμπειρία και το παιχνίδι και στη συνέχεια με ανάλυση των δραστηριοτήτων και ανάπτυξη μεθοδολογικών προτάσεων.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ Η ΕΞΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ

ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ & ΚΥΡΙΑΚΗ 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΗΤΣΑΚΟΥ ΙΩΑΝΝΑ - ΓΙΑΝΝΟΥ (Παιδαγωγός - Εμψυχώτρια Παιδαγωγικής Θεάτρου - Θεατρικό Παιχνίδι)

Στο σεμινάριο αυτό θα αναζητήσουμε και θα παίξουμε δράσεις αισθησιοκινητικής , παιχνίδια ρόλων, δημιουργία σκηνικού περιβάλλοντος χώρου , ανάλυση τεχνικών και δεδομένων που θα προκύψουν απ τις δράσεις.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η ανακάλυψη ρόλων και συναισθημάτων του εαυτού μας σε συγκεκριμένες ή τυχαίες καταστάσεις ζωής. Το απρόβλεπτο , η ανατροπή , η υπερβολή είναι στοιχεία που θα μας απασχολήσουν , με κινητήρια δύναμη το παιχνίδι.

Στόχος του σεμιναρίου είναι οι διαστάσεις του Θεατρικού Παιχνιδιού να αποτελέσουν για τον ενήλικα-παίκτη-άτομο ένα ερέθισμα στις αναζητήσεις μας και εύκολα να έχει πρακτική εφαρμογή είτε στο σχολείο είτε στη καθημερινότητά μας.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Διδασκαλία: ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΟΜΠΛΕΡ (Μουσικός - Μουσικοθεραπευτής)

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 30 ΩΡΕΣ

ΗΜΕΡΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΜΑΡΤΙΟΥ,

ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 2 ΜΑΙΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΜΑΙΟΥ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ORFF

ΣΑΒΒΑΤΟ 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ (Μουσικοπαιδαγωγός)

Τα μουσικά όργανα της ορχήστρας Ορφ προσφέρονται για εξερεύνηση και αυτοσχεδιασμό, έχουν πλούσια ηχοχρώματα και είναι ευκολόπαιχτα από τα παιδιά. Είναι τονικά και μη τονικά κρουστά που συνδυάζονται και δίνουν την ευκαιρία για ομαδικό μάθημα. Προσφέρουν τη δυνατότητα για την εκτέλεση απλών όσο και πιο σύνθετων μουσικών δημιουργιών.

Το σεμινάριο αυτό θα μας δώσει την ευκαιρία να γνωρίσουμε με ποιο τρόπο τα παιδιά οδηγούνται από την πρώτη επαφή με τα όργανα Ορφ στη δημιουργία μιας ορχήστρας.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΙΜΟΣ (Δρ., Εμψυχωτής θεάτρου)

Σκοπός του εργαστηρίου είναι:

● Να εξοικειώσει τους συμμετέχοντες με τη μέθοδο του Θεατρικού Παιχνιδιού και της Δραματοποίησης.

● Να παρουσιάσει Θεατρικές Τεχνικές και Παιχνίδια που μπορούν να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς στις καλλιτεχνικές δραστηριότητες όσο και στη διαθεματική εργασία στο σχολείο.

● Να αναπτύξει δραστηριότητες αίσθησης, κίνησης, έκφρασης, ώστε οι συμμετέχοντες να μπορούν να μπαίνουν στη σύμβαση του παιχνιδιού

● Να αποκτήσουν επαφή με την Παιδαγωγική Θεάτρου σε θεωρητικό επίπεδο.

Το εργαστήρι περιλαμβάνει τα παρακάτω θέματα: Θεατρικό Παιχνίδι - Δραματοποίηση, Θεατρικές Τεχνικές, Παιχνίδια Θεατρικής Έκφρασης, Επινόηση και σκηνική απόδοση ιστοριών.

Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν: Παιχνίδια Γνωριμίας, Παιχνίδια Μεταμόρφωσης, Ασκήσεις Χαλάρωσης - Παρατήρησης και Συγκέντρωσης της Προσοχής, Παιχνίδια Σωματικής Κίνησης και Έκφρασης, Λεκτικά και Ρυθμικά Παιχνίδια, Αυτοσχεδιασμούς.

Το εργαστήρι θα διερευνήσει στην πράξη ερωτήματα όπως: τι παιχνίδια μπορώ να χρησιμοποιήσω και πώς μπορώ να επινοώ παιχνίδια; Πώς διευκολύνω τις ιδέες των παιδιών στο να φτιάχνουν τις δικές τους ιστορίες; Πώς χρησιμοποιώ τη θεατρική εμπειρία για να κάνω το μάθημα ενδιαφέρον; Πώς εμψυχώνω ένα θεατρικό εργαστήρι; Ποιος είναι ο ρόλος μου ως εμψυχωτή-τριας;

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
(ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ)

ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΕΛΕΝΗ ΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΥ (Παιδαγωγός, Εμψυχώτρια Παιδαγωγική Θεάτρου, Θεατρικού Παιχνιδιού)

Ο στόχος ενός τέτοιου θεατρικού παιχνιδιού είναι πολύ συγκεκριμένος και ορισμένος από τον/την εκπαιδευτικό. Μπορεί να είναι κάποια μαθηματική έννοια, ένα λογοτεχνικό έργο ή ένα φυσικό φαινόμενο. Το ζητούμενο είναι η κατανόηση από τους μαθητές της διαπραγματευόμενης έννοιας όχι μόνο σε ένα γνωσιακό επίπεδο αλλά και σε ένα βιωματικό-συναισθηματικό.

Δεδομένου ότι η βιωματική γνώση είναι και αυτή που συνήθως 'εγγράφεται' καλύτερα στους μαθητές, το θεατρικό παιχνίδι στην εκπαιδευτική πράξη αποτελεί ισχυρό εργαλείο μετάδοσης γνώσης. Οι μαθητές μέσα από θεατρικές τεχνικές, διαδικασίες παιχνιδιού και πολλαπλά ερεθίσματα έρχονται σε επαφή με την νεοεισερχόμενη έννοια την κατανοούν καλύτερα και μέσα από τη δυναμική της ομάδας ενισχύονται, έτσι ώστε να κάνουν κτήμα τους τελικά τον εκπαιδευτικό στόχο.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΜΕ ΑΠΛΑ ΥΛΙΚΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΜΑΡΤΙΟΥ & ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ (Μέλος ΕΕΔΙΠ Πανεπιστημίου Αθηνών, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία)

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου θα κατασκευαστούν:

  • Ένα ζευγάρι ξυλάκια (claves) Μια νουνούρα (kazoo) Μια ξύστρα Ένα περιστρεφόμενο χειροτύμπανο με χάντρες

Οι κατασκευές θα γίνουν με υλικά ανακυκλώσιμα αλλά με επαγγελματικά αποτελέσματα ως προς το τελικό προϊόν και φυσικά ως προς τον ήχο. Θα πλουτίσουμε έτσι τόσο το προσωπικό μας instrumentarium (συλλογή οργάνων) όσο και τις κατασκευαστικές μας γνώσεις για παιδαγωγικές προσαρμογές μέσα στην τάξη.

Τα υλικά μας είναι καλάμι, πλαστική σακούλα, καβίλια, σωλήνας υδρορροής, φυσικό δέρμα, ξύλινες χάντρες κτλ.

Στο σεμινάριο μπορούν να συμμετέχουν όσοι/όσες ενδιαφέρονται για τις κατασκευές και για την παιδαγωγική χρήση τους σε ομάδες (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, μουσικοί, εμψυχωτές κτλ).

(Δηλώσεις συμμετοχής 4 μέρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου για την αγορά των υλικών από τον εισηγητή)


ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ - ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΥΘΟΥ

ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΙΜΟΣ (Δρ., Εμψυχωτής θεάτρου)

Σκοπός του εργαστηρίου είναι: Να εξοικειώσει τους συμμετέχοντες με τη μέθοδο της Δραματοποίησης. Να παρουσιάσει Θεατρικές Τεχνικές. Να εμπλέξει τους συμμετέχοντες στη δραματοποίηση του Μικρού Πρίγκιπα

Το εργαστήρι περιλαμβάνει τα παρακάτω θέματα: l Δραματοποίηση, l Θεατρικές Τεχνικές, l Επινόηση και σκηνική απόδοση καταστάσεων.

Το εργαστήρι θα διερευνήσει στην πράξη ερωτήματα όπως: l Πώς διευκολύνω τις ιδέες των παιδιών στο να φτιάχνουν τις δικές τους ιστορίες και στιγμιότυπα; l Πώς εμψυχώνω ένα εργαστήρι δραματοποίησης; l Ποιος είναι ο ρόλος μου ως εμψυχωτή -τριας;

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΟΝΘΩΝΑΙΟΥ (Παιδαγωγός - Εμψυχώτρια κατασκευών)

Νέες πρωτότυπες πασχαλινές κατασκευές για μικρούς και μεγάλους για το 2010 : Μία λαμπάδα, ένα λαγουδάκι, μια κοτούλα, ένα καλαθάκι, μπορούν να γίνουν τα δώρα για τους αγαπημένους μας φίλους. Αλλά και για όσους ασχολούνται με παιδιά, τεχνικές που μπορούν να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς για ώρες δημιουργικής απασχόλησης στην τάξη.

(Δηλώσεις συμμετοχής 4 μέρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου για την αγορά των υλικών από τον εισηγητή)


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
(Η ΣΤΡΙΓΚΛΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΡΝΑΚΙ)

ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΙΩΑΝΝΑ ΤΣΑΚΑΛΟΥ (Καθηγήτρια Χορού)

Στην ημερίδα αυτή θα δούμε μαζί με βοηθό την μουσική 1) πώς θα γνωρίσουμε το σώμα μας δημιουργώντας μια σύνθεση κινήσεων 2) παίρνοντας μια ιστορία βήμα βήμα να την αποδώσουμε σαν ομάδα ώστε να μας οδηγήσει σε μια χοροθεατρική παράσταση. Στόχος της ημερίδας είναι να βοηθήσουμε τους νηπιαγωγούς, δασκάλους, μουσικούς, χορευτές και όσους ασχολούνται με τα παιδιά να οργανώσουν τη δική τους χοροθεατρική παράσταση.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, C. ORFF
(ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΞΕΝΟΙ ΛΑΪΚΟΙ ΧΟΡΟΙ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ (Μουσικοπαιδαγωγός)

Η Mουσικοκινητική Aγωγή C. Orff είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη δημιουργική κίνηση, το δημιουργικό χορό. Στο σεμινάριο αυτό θα αναφερθούμε στα βήματα που οδηγούν το παιδί στην κινητική δημιουργία και έκφραση. Με το στοιχείο του αυτοσχεδιασμού και της εξερεύνησης θα οδηγηθούμε σε κινητικές συνθέσεις - χορογραφίες. Τέλος, θα διδαχθούν ξένοι λαϊκοί χοροί, αφού και αυτοί αποτελούν ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της Μουσικοκινητικής Αγωγής C. Orff, συμβάλλουν στη γνωριμία με άλλους πολιτισμούς και αγκαλιάζουν τις μουσικές όλου του κόσμου.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ & ΚΥΡΙΑΚΗ 18 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΜΗΤΣΑΚΟΥ ΙΩΑΝΝΑ - ΓΙΑΝΝΟΥ (Παιδαγωγός - Εμψυχώτρια Παιδαγωγικής Θεάτρου - Θεατρικό Παιχνίδι)

Στο σεμινάριο αυτό θα αναζητήσουμε, το παιχνίδι μέσα στη θεατρική διαδικασία . Θα αναζητήσουμε τη θέση μας σε σχέση με τους άλλους, το εγώ με εμένα, το είμαι μέσα απ τους άλλους, το να είμαι για τους άλλους και όλα αυτά κάτω απ την ομπρέλα ενός κειμένου - ενός ρόλου.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η δόμηση και η αποδόμηση του παιχνιδιού - της θεατρικής πράξης και πώς συντελείται η αρμονική συνύπαρξή τους στο παραστασιακό αποτέλεσμά.

Στόχος του σεμιναρίου είναι να ανακαλύψουμε τα στοιχεία εκείνα του εαυτού μας , που μας βοηθάνε να εξελίξουμε μία δράση , αλλά και τα στοιχεία εκείνα που μας μπλοκάρουν ως προς την διαδικασία δόμησης μιας πράξης. Θα γίνουμε οι ίδιοι σκηνοθέτες του εαυτού μας αλλά και σκηνοθέτες των άλλων.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟ:
ΜΙΑ ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΣΧΕΣΗ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ & ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΣΑΒΒΑΤΟ 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΤΣΙΡΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (Μουσικοπαιδαγωγός)

Στο πλαίσιο των σύγχρονων διαθεματικών προγραμμάτων σπουδών, η μουσική μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο στην εκπαίδευση των παιδιών είτε ενισχύοντας το κίνητρο μάθησης είτε συμβάλλοντας άμεσα στους στόχους άλλων διδακτικών αντικειμένων. Αντιστρόφως, η επεξεργασία άλλων διδακτικών αντικειμένων μπορεί να οδηγήσει στην μουσική δημιουργία και έρευνα. Με αυτό τον τρόπο, η ανάγνωση αλλά και η παραγωγή ενός βιβλίου διαπλέκεται με την ακρόαση και τη δημιουργία της μουσικής από μία ομάδα παιδιών.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της προσχολικής, της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και μουσικοπαιδαγωγούς.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΧΟΡΟΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
(ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 25 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΙΩΑΝΝΑ ΤΣΑΚΑΛΟΥ (Καθηγήτρια Χορού)

Στην ημερίδα αυτή θα δούμε μαζί με βοηθό την μουσική 1) πώς θα γνωρίσουμε το σώμα μας δημιουργώντας μια σύνθεση κινήσεων 2) παίρνοντας μια ιστορία βήμα βήμα να την αποδώσουμε σαν ομάδα ώστε να μας οδηγήσει σε μια χοροθεατρική παράσταση. Στόχος της ημερίδας είναι να βοηθήσουμε τους νηπιαγωγούς, δασκάλους, μουσικούς, χορευτές και όσους ασχολούνται με τα παιδιά να οργανώσουν τη δική τους χοροθεατρική παράσταση. Τα έργα που θα χορογραφηθούν και θα αναλυθούν είναι τα ακόλουθα

η Οδύσσεια και η Αρπαγή της Ευρώπης

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 2 ΜΑΪΟΥ

ΕΛΕΝΗ ΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΥ (Παιδαγωγός, Εμψυχώτρια Παιδαγωγική Θεάτρου, Θεατρικού Παιχνιδιού)

Το θεατρικό παιχνίδι ως εκπαιδευτική μεθοδολογία και εργαλείο που προωθεί, μεταξύ άλλων, τη σωματική έκφραση, την απελευθέρωση και την επικοινωνία, αποτελεί μέσα στη σχολική τάξη τόσο ένα εργαλείο 'διάγνωσης' στα χέρια του εκπαιδευτικού, όσο και ένα εργαλείο άμβλυνσης των προβλημάτων συμπεριφοράς.

Το παιδί μέσα στο ασφαλές πλαίσιο που προσφέρει η θεατρική σύμβαση εκφράζεται ελεύθερα και απελευθερώνει πτυχές του ψυχισμού του που δεν είναι εύκολα ορατές στην 'κανονική' σχολική ζωή. Η ίδια θεατρική σύμβαση, όμως, ταυτόχρονα αποτελεί ένα πεδίο εναπόθεσης των αγχογόνων καταστάσεων που βοηθούν σταδιακά στην αποφόρτιση και στη συγκρότηση μιας πιο λειτουργικής πραγματικότητας για το ίδιο.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ & ΕΜΨΥΧΩΣΗ ΚΟΥΚΛΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 8 ΜΑΪΟΥ

ΓΟΥΝΑΡΙΔΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Κουκλοπαίχτρια)

Στο εργαστήριο θα κατασκευαστούν γαντόκουκλες (φελιζόλ, ξύλο, ύφασμα και πρόσθετα υλικά). Το εργαστήριο είναι βιωματικό και θα δουλέψουμε βασικές αρχές της εμψύχωσης μέσα από αυτοσχεδιασμούς. Χαρακτήρας, εστίαση, φωνή, κίνηση (περπάτημα, χορός).Στο τέλος του εργαστηρίου θα γίνει μικρό σκετς. Η ημερίδα σαν στόχο έχει να δώσει γενικές γνώσεις για την γαντόκουκλα και τη χρήση της (θα δοθεί και έντυπο υλικό).

(Δηλώσεις συμμετοχής 4 μέρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου για την αγορά των υλικών από τον εισηγητή)


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
(ΔΙΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ: το Αισθησιοκινητικό, το Προβολικό,
το Συμβολικό και το Παιχνίδι Ρόλων)

ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΜΑΪΟΥ

ΑΝΘΗ ΚΑΣΤΑΜΟΝΙΔΟΥ (Δασκάλα - Δραματοθεραπεύτρια - Παιγνιοθεραπεύτρια)

Η παιγνιοθεραπεία είναι μια ψυχοθεραπευτική προσέγγιση η οποία χρησιμοποιεί ως θεραπευτικό μέσο το παιχνίδι. Θα επεξεργαστούμε σ' αυτή την ημερίδα τους τρόπους που μπορούμε να παίξουμε μέσα από το αισθησιοκινητικό, το προβολικό και το παιχνίδι ρόλων. Στόχος της παιγνιοθεραπείας είναι η επίλυση των δυσκολιών του παιδιού μέσα από τη διαδικασία του «παίζειν», που είναι ο πλέον κατάλληλος τρόπος ώστε να πλησιάσουμε τον ευαίσθητο κόσμο του παιδιού.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.


ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: «ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ»

ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΜΑΪΟΥ

ΕΛΕΝΗ ΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΥ (Παιδαγωγός, Εμψυχώτρια Παιδαγωγική Θεάτρου, Θεατρικού Παιχνιδιού)

Άναρθρες κραυγές, στοχευμένοι ήχοι, ασύνδετες λέξεις, δημιουργία προτάσεων, εκφορά συγκροτημένου λόγου. Η πορεία της γλώσσας από τη γέννηση του ανθρώπου ως την ωρίμανσή του. Ένα παιχνίδι λέξεων, συμβολισμών και έκφρασης που οργανώνει την κοινότητα σε ένα λειτουργικό σύνολο.

Το παιχνίδι της λεκτικής επικοινωνίας αποτελεί ένα εξαιρετικής σημασίας ερέθισμα για το θεατρικό παιχνίδι, όπου ο συμβολισμός των λέξεων, η δομή της γλώσσας και η μετάδοση νοημάτων μετατρέπονται σε ένα παιχνίδι αποδόμησης, κατανόησης και τελικά λειτουργικής σύνθεσης της γλώσσας και του συμβολισμού της.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗ - ΝΟΗΤΙΚΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ
(Βασικές Παιδαγωγικές Αρχές & Δημιουργικότητα)

ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΟΛΥΜΠΙΑ ΜΠΟΓΔΑΝΟΠΟΥΛΟΥ (Ψυχολόγος - Ειδική Παιδαγωγός)

Στην ημερίδα αυτή θα ενημερωθούμε για τα αίτια της νοητικής στέρησης, τα είδη και την αντιμετώπισή της καθώς και για την κοινωνική ένταξη και αποκατάσταση. Τα πλαίσια τα οποία υπάρχουν στη χώρα μας και την έγκαιρη διάγνωση και την εκπαίδευση αυτών των ατόμων. Η έγκαιρη παρέμβαση σε εκπαιδευτικό πλαίσιο ,το πλούσιο σε ερεθίσματα περιβάλλον και η αντιμετώπιση του ατόμου ως «μοναδικό μέσα στην ομάδα», μαζί με την αξιοποίηση των δημιουργικών δραστηριοτήτων και την καλλιέργεια των ενδιαφερόντων αναπτύσ­σουν το άτομο και συντελούν στην προ­σω­πική του καταξίωση που έχει ως αποτέλεσμα την επιτυχημένη επαγγελματική αποκατάσταση.

Προσεγγίσεις, τρόπος αντιμετώπισης και αποκατάστασης, αντιμετώπιση - εκπαίδευση, κοινωνική ένταξη.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΨΥΧΟΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ
& ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΠΛΑΤΗ ΜΑΡΙΑ (Ψυχολόγος - Παιδαγωγός)

Η ψυχοσυναισθηματική ωρίμανση του παιδιού χαρακτηρίζεται από την ικανότητά του να ανταποκρίνεται σε καινούριες καταστάσεις, που πολλές ο­ρές μπορεί να είναι δύσκολες, απαιτητικές, στρεσογόνες, με συμπεριφορές που ταιριάζουν στην ηλικία του.

Ανάμεσα στα σημαντικά γεγονότα στα οποία το παιδί καλείται να έρθει αντιμέτωπο με το άγχος του είναι και η ένταξή του στο σχολικό περι­βάλ­λον και στη μαθησιακή διαδικασία. Σε αυτές τις καινούριες συνθήκες που το άγχος είναι έντονο το παιδί με συναισθηματικές δυσκολίες, προκειμένου να αντιμετωπίσει το στρες που εκλύ­ε­ται, καταφεύγει σε μηχανισμούς αντίδρασης και συμπεριφοράς που δεν ταιριάζουν με τη χρονολογική του ηλικία. Στην περίπτωση αυτή δυσχε­­ραί­νεται και η μαθησιακή διαδικασία.

Τα ερωτήματα που τίθενται είναι: Πώς οι γονείς και το οικογενειακό περιβάλλον επηρεάζουν τη συναισθηματική ωρίμανση του παιδιού, Πώς εκ­δηλώνονται οι συναισθηματικές δυσκολίες στο σχολικό περιβάλλον και πόσο επηρεάζουν τη μαθησιακή διαδικασία, Πώς μπορούμε να ανακου­φίσουμε ψυχικά το παιδί που πάσχει κι υποφέρει συναισθηματικά, σαν γονείς - παιδαγωγοί, Πότε μια συμπεριφορά αποτελεί το σήμα του κινδύνου για μια παραπομπή στον ειδικό, Ευαισθητοποίηση γονέων - παιδαγωγών.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ - ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ

ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΑΣΤΕΡΗ ΘΕΟΔΩΡΑ (PhD Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών)

Κατά πόσο τα παιδιά είναι έτοιμα να πάνε σχολείο; Η ετοιμότητα για μάθηση δεν είναι μόνο θέμα βιολογικής ωρίμανσης, αλλά επηρεάζεται ου­σιαστικά από τον πλούτο ή την στέρηση των πρώτων ερεθισμάτων αλλά και από την προσχολική εκπαίδευση. Τα θέματα που θα αναπτυχθούν εί­ναι: • Η ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού, • Διαταραχές λόγου προσχολικής ηλικίας, • Προμαθηματικές δεξιότητες, • Ο ρόλος της διεπι­στη­μο­νικής ομάδας, • Σχολική ανάπτυξη - εξέλιξη, • Σχολική ετοιμότητα (βιωματικές ασκήσεις ψυχοκοινωνικής εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης)


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ & ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΛΟΜΟΙΡΗΣ (Λογοπεδικός, MCSLT - LCSLT)

1. Tι είναι λογοθεραπεία

2. Tο εύρος της παρέμβασης

3. Tαξινομικά συστήματα, οφέλη και περιορισμοί

4. Διαταραχές της ομιλίας

5. (Εξελικτικές) διαταραχές της γλώσσας / του λόγου, λ.χ. ειδική γλωσ­σική διαταραχή, σημασιολογική - πραγματολογική, πραγματολογική

6. Διαταραχές του γραπτού λόγου - και η σχέση τους με τις διαταραχές του προφορικού λόγου

7. Σύνδρομα / διαταραχές στα οποία επηρεάζεται και η επικοινωνιακή επάρκεια λ.χ. σύνδρομο Down

8. Απώλεια ακοής - κοχλιακά εμφυτεύματα

9. Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές / διαταραχές αυτιστικού φάσματος λ.χ. αυτισμός υψηλής λειτουργικότηας, Asperger

10. Επίκτητες διαταραχές της επικοινωνίας λ.χ. από κρανιοεγκεφαλική κάκωση

11. Νευρογενείς διαταραχές της επικοινωνίας

12. Διαταραχές φωνής

13. Διαταραχές κατάποσης

14. Διαφοροδιάγνωση - συννοσηρότητα - διεπιστημονική ομάδα

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΙΧΝΟΓΡΑΦΗΜΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ & ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΑΣΑΚΙΔΟΥ (Σύμβουλος-Ψυχοθεραπεύτρια)

Η ημερίδα στοχεύει στην κατανόηση και διαμόρφωση δεξιοτήτων ερμηνείας του ιχνογραφήματος ως προβολικής τεχνικής. Θα παρουσιαστούν και θα αναλυθούν τα διάφορα στοιχεία που μπορεί να απαρτίζουν τη ζωγραφιά τόσο των παιδιών όσο και των ενηλίκων με στόχο την κατανόηση της ψυχοσύνθεσης του ατόμου και των δυναμικών του συστήματος στο οποίο βρίσκεται.

Παράλληλα θα αναφερθούν κάποια συγκεκριμένα ψυχομετρικά εργαλεία τα οποία χρησιμοποιούνται προς αυτό το στόχο.

Το σεμινάριο θα αποτελέσει ενδιαφέρον για όλους τους ειδικούς στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για νηπιαγωγούς και εκπαιδευτικούς.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΔΙΑΖΥΓΙΟ

ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΑΣΑΚΙΔΟΥ (Σύμβουλος-Ψυχοθεραπεύτρια)

Στην ημερίδα θα αναλυθούν και θα συζητηθούν τα εξής θέματα: Τι σημαίνει διαζύγιο και από ποια φαινόμενα αποτελείται, Οι 3 φάσεις του διαζυγίου, Οι επιπτώσεις του διαζυγίου: α) στη γονεϊκή ικανότητα, β) στα παιδιά: Ι) βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις, ΙΙ) μακροπρόθεσμες επιπτώσεις, Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την έκβαση, Επιμέλεια των παιδιών και επικοινωνία, Αντιμετώπιση - Παρεμβάσεις: α) στους γονείς (Συμβουλευτική Γονέων), β) στα παιδιά: Τρόποι αξιολόγησης και έκφρασης: - ζωγραφική / ιχνογράφημα, - θεραπευτικές μέθοδοι, - βιωματικές ασκήσεις.


ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ
(Τεχνικές καλλιέργειας της δημιουργικής σκέψης
στο σχολείο και στην οικογένεια)

ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΞΕΝΙΑ Ι. ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ (Ψυχολόγος, MSc Σχολικής Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών)

Επιστημονικός Υπεύθυνος: καθηγητής Ι. Ν. ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ

Το σεμινάριο-ημερίδα απευθύνεται σε όλους τους ειδικούς και φοιτητές που ασχολούνται με θέματα εκπαίδευσης και ανάπτυξης των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας (δασκάλους, νηπιαγωγούς, λογοπεδικούς, ψυχολόγους, ιατρούς, εκπαιδευτικούς κ.α.)
Η ημερίδα περιλαμβάνει θέματα που σχετίζονται με τις μεθόδους αξιολόγησης του δημιουργικού παιδιού, καθώς και με τις πικοίλες τεχνικές καλλιέργειας και ανάπτυξης της δημιουργικής σκέψης, σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο. Στο σεμινάριο δίδεται, σε κάθε εκπαιδευόμενο, φάκελος με υλικό για εφαρμογή της θεωρίας στην πράξη. Με την ολοκλήρωση της παρακολούθησης του προγράμματος, χορηγείται σε κάθε εκπαιδευόμενο Βεβαίωση Παρακολούθησης.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΣΤΗΝ ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
(ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΖΕΥΓΑΡΙ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ ΜΑΡΙΑ (MSc, Ψυχοθεραπεύτρια, Οικογενειακή Θεραπεύτρια,)

Το σεμινάριο της συστημικής θεωρίας έχει ως στόχο για τους εκπαιδευόμενους την εξοικείωση με: · τις έννοιες της συστημικής θε­ρα­πείας (έννοια του συστήματος, ομοιόσταση, ανατροφοδότηση - εντροπία, κ.λπ.), · τους ιδρυτές του κινήματος της οικογενειακής θε­ρα­πείας όπως Minuchin, Haley, Bowen, Satir, Boszormenyi- Nagy, · τις βασικές θεωρίες περί της λειτουργίας του οικογενειακού συστήματος και της οικογενειακής θεραπείας (δομή, ιεραρχία, ρόλοι, όρια, τρίγωνα, επικοινωνία, σύγκρουση, φάσεις στον κύκλο της ζωής της οικογένειας), · τις σύγχρονες μορφές οικογένειας τη δομή τους και ειδικά ζητήματα στη θεραπευτική προσέγγιση


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ

ΣΑΒΒΑΤΟ 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΑΣΑΚΙΔΟΥ (Σύμβουλος-Ψυχοθεραπεύτρια)

Στους συμμετέχοντες παρέχεται η ευκαιρία να γνωρίσουν και να εντοπίσουν τις κυριότερες ανάγκες και δυσκολίες του γονέα σε σχέση με τον ρόλο του και να αποκτήσουν τρόπους αντιμετώπισης τέτοιων θεμάτων και αναγκών. Έμφαση θα δοθεί: Στο γενικό θεωρητικό πλαίσιο το οποίο είναι χρήσιμο και απαραίτητο δουλεύοντας με τον γονέα. (Συστημική προσέγγιση, Συνδια­λε­κτική Ανάλυση, Συμπεριφορισμός, Object Relations Theory, Αντλεριανή προσέγγιση). Θέ­ματα προς ανάλυση θα είναι: O ρόλος του γονέα (Ευθύνη κι ενοχή ή ευκαιρία για αλλαγή;), Τιμωρία ή οριοθέτηση; Επικοινωνία με το παιδί, Ειδικά θέματα εξελικτικής ψυχολογίας (π.χ. ενούρηση, ύπνος, το δεύτερο αδελφάκι) και συμβουλές επίλυσης.

Η Συμβουλευτική Γονέων είναι ένας κλάδος ταχύτατα αναπτυσσόμενος λόγω των αυξημένων κι εξελισσόμενων αναγκών του ρόλου του γονέα. Επο­μένως, το περιεχόμενο του σεμιναρίου αφορά όλους τους επαγγελματίες οι οποίοι έρχονται σε επαφή με τον γονέα και καλούνται να συνεισφέρουν μέσω της επιστημονικής τους κατάρτισης στη σχέση γονέα-παιδιού.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΟΙ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΧΡΟΝΙΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΚΩΝ/ΝΑ ΤΖΑΝΕΤΟΥ (Κοινωνική Λειτουργός Ομίλου Εθελοντών κατά του Καρκίνου- ΑγκαλιάΖΩ)

Οι χρόνιες ασθένειες μπορούν να διαταράξουν σε σημαντικό βαθμό τη φυσιολογική λειτουργικότητα ενός ατόμου. Ο φυσιολογικός ρυθμός της ζωής του διαταράσσεται εξαιτίας των συνεχών ιατρικών και συχνά επίπονων εξετάσεων, της παρατεταμένης νοσηλείας κ.τ.λ Στην περίπτωση μιας χρόνιας ασθένειας (π.χ. καρκίνος, καρδιοπάθειες, σκλήρυνση κατά πλάκας, σακχαρώδης διαβήτης, μεσογειακή αναιμία κ.τ.λ) επιβαρύνεται και ολόκληρο το οικο­γενειακό σύστημα. Στόχος του σεμιναρίου είναι να δούμε τις προεκτάσεις που επιφέρει μια χρόνια ασθένεια σε όλα τα επίπεδα από τη διάγνωση, τη θεραπεία μέχρι την αποκατάσταση ή το θάνατο. Οι ενότητες που θα αναλυθούν είναι οι εξής: - Τι σημαίνει χρόνια ασθένεια - Ποιές είναι οι επιπτώσεις της χρόνιας ασθένειας - ψυχολογικό προφίλ ασθενών με χρόνιες ασθένειες - οικογενειακό περιβάλλον ασθενούς-εργασιακό πλαίσιο -οικονομικές προεκτάσεις - παιδί και χρόνια ασθένεια. Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας (Κοινωνικούς Λειτουργούς, Ψυχολόγους, Νοσηλευτές, Λογοθεραπευτές κ.τ.λ), σε φοιτητές των παραπάνω κλάδων αλλά και σε όσους θα ήθελαν να μάθουν περισσότερα σχετικά με τις χρόνιες ασθένειες.


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
(PSYCHOSOMATICS)

ΣΑΒΒΑΤΟ 15 ΜΑΪΟΥ

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΑΣΑΚΙΔΟΥ (Σύμβουλος - Ψυχοθεραπεύτρια)

Η Ψυχοσωματική υποστηρίζει πως το σώμα μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ψυχή μας και εκφράζει μέσω συμπτωμάτων / νόσων / ασθενειών αυτό που συχνά δεν μπορεί να εκφραστεί με λόγια ή δεν είναι συνειδητό («Όταν δεν μιλάει στο στόμα, μιλάει το σώμα»). Στα πλαίσια της ημερίδας θα αναλυθούν: η έννοια της ασθένειας, ο αποσυμβολισμός των ξεχωριστών μερών του αν8ρώπινου σώματος και των λειτουργιών του, οι σύγχρονες θεωρίες και έρευνες της ψυχοσωματικής, η συνειδητότητα του σώματος και η σχέση μας μαζί του. Θα μελετηθούν περιπτώσεις θεραπευόμενων και θα πραγματοποιηθούν βιωματικές ασκήσεις στα πλαίσια της ομάδας των συμμετεχόντων. Το σεμινάριο απευθύνεται σε ψυχολόγους, κοιν. λειτουργούς, ιατρούς, νοσηλευτές, νηπιαγωγούς και παιδαγωγούς ή φοιτητές των παραπάνω κλάδων καθώς επίσης και σε άτομα τα οποία ενδιαφέρονται να αποκομίσουν γνώσεις ψυχοσωματικής με στόχο την αυτογνωσία.

Σημείωση: Ο αριθμός των συμμετεχόντων θα είναι περιορισμένος και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.


ΑΘΗΝΑ Τεστ
Διάγνωση Δυσκολιών Μάθησης

Στόχος: Η διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών. Κατασκευαστές: Παρασκευόπουλος Ι.Ν., Καλαντζή-Αζίζη Α., Γιαννίτσας Ν.

Απευθύνεται: Σε ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς, λογοπεδικούς, ειδικούς παιδαγωγούς, παιδοψυχιάτρους, παιδιάτρους, κ.ά.

Εκπαίδευση: 2 συναντήσεις των 6 ωρών + απόκτηση πιστοποιητικού επάρκειας από τον επιστημονικό υπεύθυνο Καθηγητή Ι.Ν. Παρασκευόπουλο.

(Για την απόκτηση του πιστοποιητικού, οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει α) να συμπληρώσουν τις 12 εκπαιδευτικές ώρες της παρακολούθησης, β) να χο­ρη­γήσουν 10 Αθηνά τεστ σε παιδιά 5-10 ετών και γ) να περάσουν τις γραπτές εξετάσεις).


Ελληνικό WISC-III
Κλίμακα αξιολόγησης Νοημοσύνης για παιδιά

Στόχος: Η αξιολόγηση της νοημοσύνης σε παιδιά και εφήβους 6-16 ετών. Κατασκευαστές: Γεώργας Δ., Παρασκευόπουλος Ι.Ν., Μπεζεβέγκης Η., Γιαννίτσας Ν. Απευθύνεται: Μόνο σε ψυχολόγους (κατόχους άδειας ασκήσεως επαγγέλματος και φοιτητές προγραμμάτων Ψυχολογίας). Εκπαίδευση: 3 συναντήσεις των 6 ωρών + απόκτηση βεβαίωσης.
Το Πολύτεχνο © 2009