2ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΪΟΣ 2017

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ & ΤΕΧΝΩΝ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ORFF

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

Το τμήμα αυτό έχει σαν στόχο να αναπτύξει τη φαντασία, την αισθητική καλλιέργεια, τη δημιουργικότητα μέσω της μουσικής, της κίνησης, του λόγου και του θεάτρου. Πρόκειται για έναν κύκλο επιμορφωτικών μαθημάτων που απευθύνεται σε μουσικούς, δασκάλους, νηπιαγωγούς, ηθοποιούς, χορευτές και γενικότερα σε όλους όσους θέλουν να ενημερωθούν για τις σύγχρονες παιδαγωγικές τάσεις στον τομέα της μουσικοκινητικής ORFF, Dalcrose, Kodaly. Οι απόφοιτοι του τμήματος θα αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια για να μπορέσουν να βοηθήσουν το παιδί να εξελιχθεί σε μια δημιουργική ολοκληρωμένη προσωπικότητα, μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 1. Γνωριμία με τα όργανα της ορχήστρας ORFF, 2. Δημιουργία μουσικών συνόλων, 3. Η μουσική στην εκπαίδευση, 4. Παιδικά τραγούδια σε συνδυασμό με χορογραφίες, 5. Αυτοσχεδιασμός σαν μέσο έκφρασης, 6. Μουσικά όργανα ως αντικείμενα, 7. Λόγος - Φωνή - Κίνηση, 8. Η μουσικοκινητική σε συνδυασμό με θεατρικό παιχνίδι, 9. Μουσική & Κίνηση,
10. Δημιουργία μουσικοκινητικής παράστασης κ.α.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 50 ΩΡΕΣ
Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 320 ΕΥΡΩ

 


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΖΩΝΤΑΝΕΥΟΥΝ & ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΟΥΣΙΚΗ

Εκδόσεις Fagotto Books • ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΠΕΡΑΚΑΚΗ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ
(Καθηγήτρια Μουσικής, Διδάκτωρ Μουσικής Παιδαγωγικής ΕΚΠΑ)

Τα σχολικά εγχειρίδια τόσο της μουσικής όσο και άλλων γνωστικών αντικειμένων μπορούν να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης για μουσικές δραστηριότητες τόσο στην τάξη όσο και σε μικρότερες ή μεγαλύτερες ομάδες. Από τις σελίδες τους ξεπηδούν ιδέες που καλλιεργούν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία των παιδιών. Στην ημερίδα αυτή, θα παίξουμε με τις ιδέες αυτές και θα δούμε πως τελικά μπορούν με τις ανάλογες τροποποιήσεις να χρησιμοποιηθούν σε όλες τις ηλικίες!

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 20 ΕΥΡΩ


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Δύο λέξεις μαγικές για το χώρο του νηπιαγωγείου, του σχολείου και όχι μόνο. Το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα ταξίδι στη φαντασία. Μέσα από διάφορες τεχνικές και υλικά, τα παιδιά παίζουν ελεύθερα, αναπτύσσουν τη δημιουργική τους ικανότητα. Διαμέσου του θεατρικού παιχνιδιού, τα παιδιά αντιλαμβάνονται, πειραματίζονται, ευαισθητοποιούνται, συνεργάζονται, δημιουργούν και παίρνουν πρωτοβουλίες και ρόλους, φτιάχνουν το δικό τους μαγικό χώρο και ξεκινούν!!! Ας μην διστάσουμε να αποκτήσουμε αυτή την εμπειρία. Απαιτείται μόνο θέληση και μεράκι.
Οι κύκλοι μαθημάτων περιλαμβάνουν: • Θεατρικά παιχνίδια • Θεατρική κίνηση του σώματος μέσω έκφρασης • Διδασκαλία και οργάνωση θεατρικής παράστασης • Αυτοσχεδιασμός, • Ασκήσεις λόγου, φωνής • Οι τέσσερις φάσεις του Θεατρικού παιχνιδιού • Χοροθεατρική Παράσταση • Το θέατρο στην Εκπαίδευση • Στοιχεία σκηνοθεσίας και πρακτικής εφαρμογής • Δραματοποίηση παραμυθιού • Στοιχεία κουκλοθέατρου & κατασκευή κούκλας • Στοιχεία Μουσικοκινητικής Αγωγής • Θεατρική Παράσταση • Στοιχεία Κινησιολογίας κ.α.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 60 ΩΡΕΣ
Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 350 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΤΑ ΟΡΙΑ & ΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΗΤΣΑΚΟΥ ΙΩΑΝΝΑ - ΓΙΑΝΝΟΥ
(Παιδαγωγός - Εμψυχώτρια Παιδαγωγικής Θεάτρου - Θεατρικού Παιχνιδιού)

Στο εργαστήρι αυτό θα ασχοληθούμε με τα όρια. Για να κατανοήσεις τα όρια σημαντική προϋπόθεση είναι, να βγεις από το προσωπικό σου όριο και να αναμετρηθείς με την προσωπική σου "αναρχία" . Εκεί θα ανακαλύψεις τη λεπτή γραμμή, του να είσαι μέσα και έξω από αυτό. Παρατηρώντας λοιπόν το δικό σου όριο, μπορείς να αποκωδικοποιήσεις και τα κοινωνικά όρια που σου επιβάλλονται.
Έτσι βρίσκεις που, πόσο, ποιά όρια μπορείς να δεχτείς και ποιά να απορρίψεις. Ποιά να θέσεις σε σένα και στο χώρο που κινείσαι και ποιά πιθανώς, να αναθεωρήσεις ή ακόμα και να ακυρώσεις.
Θα δουλέψουμε με ασκήσεις-παιχνίδια και δράσεις ατομικές και ομαδικές με στόχο να ανακαλύψουμε το δικό μας όριο, που θέτουμε στον εαυτό μας και στον άλλον . Όμως και το όριο που δεχόμαστε από τους άλλους και πως αντιδρούμε σε αυτό ή όχι.
Επιπλέον μπορείτε να φέρετε, κάποια παραδείγματα της προσωπικής σας εμπειρίας να αναπαραστήσουμε.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΜΟΥΣΙΚΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ORFF & ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
(ΩΣ ΜΕΣΟ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ & ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ORFF)

ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ
(Μουσικοπαιδαγωγός)

Το παιγνίδι αποτελεί κυρίαρχο μέσο στην Μουσικοκινητική Αγωγή Orff και αξιοποιείται για την μουσική και κινητική εκπαίδευση στις μικρές ηλικίες. Ακολουθώντας τις αναπτυξιακές ανάγκες των παιδιών, το παιγνίδι συνδυάζει την επίτευξη των στόχων σε όλους τους τομείς της προσωπικότητας τους και την ευχάριστη και δημιουργική ατμόσφαιρα του μαθήματος. Στο σεμινάριο αυτό θα «μάθουμε παίζοντας» με τραγουδοπαιχνίδια, μουσικά και κινητικά παιγνίδια, παραδοσιακά παιγνίδια από την Ελλάδα αλλά και από άλλες χώρες.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΟΣ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ»
(ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ)

ΚΥΡΙΑΚΗ 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΑΝΔΡΗ ΘΕΟΔΟΤΟΥ
(Ηθοποιός - Εμψυχώτρια Θεάτρου - Θεατρικού Παιχνιδιού)

Θέμα ενός θεατρικού παιχνιδιού ή ενός σωματικού αυτοσχεδιασμού μπορεί να αποτελέσει ένα λογοτεχνικό κείμενο, μια παλιά ασπρόμαυρη φωτογραφία ή ένα φυσικό φαινόμενο. Το ζητούμενο είναι η κατανόηση από τους μαθητές της διαπραγματευόμενης έννοιας, όχι μόνο σε γνωσιακό επίπεδο αλλά και σε βιωματικό, έτσι ώστε το σώμα να αποτελεί το ισχυρό μέσο μετάδοσης της γνώσης. Οι μαθητές μέσα από θεατρικές τεχνικές και αυτοσχεδιασμούς με το σώμα αποκτούν πολλαπλά ερεθίσματα, ώστε να κατανοούν καλύτερα τη δυναμική της ομάδας και του ατόμου και να κάνουν κτήμα τους τον εκπαιδευτικό στόχο.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 60 ΕΥΡΩ


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ: Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Διδασκαλία: ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΟΜΠΛΕΡ
(Μουσικός - Μουσικοθεραπευτής)

ΗΜΕΡΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

ΚΥΡΙΑΚΗ 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 5 ΜΑΡΤΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΜΑΡΤΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 26 ΜΑΡΤΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 30 ΩΡΕΣ

ΚΟΣΤΟΣ: 300 ΕΥΡΩ


ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΤΕΤΑΡΤΗ 22 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΟΝΘΩΝΑΙΟΥ
(Παιδαγωγός - Εμψυχώτρια κατασκευών)

Τα υλικά γύρω μας είναι αμέτρητα και αρκεί να τα κοιτάξουμε λίγο διαφορετικά για να τα μεταμορφώσουμε σε όμορφες χρηστικές και διακοσμητικές κατασκευές. Το εργαστήριο αυτό έχει σκοπό να μας ανοίξει μια πόρτα για υλικά απλά και λειτουργικά που μπορούν να έχουν διαφορετικές εφαρμογές. Θα δουλέψουμε με χαρτοπολτό, pappier mache, σύρμα, τσόχα, φελιζόλ, pate a sel, φυσικά υλικά και άλλα. Θα κάνουμε κατασκευές όπως ψηφιδωτό, mobile, διακοσμητικά μπολ, φωτιστικά, παιχνίδια από ανακυκλωμένα υλικά, κοσμήματα, sous plat & Άλλα Πολλά Από Τα Οποία Μπορούμε Εμείς να Εμπνευστούμε.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 20 ΩΡΕΣ

ΚΟΣΤΟΣ: 180 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΝΑ ΜΥΘΟ ΘΑ ΣΑΣ ΠΩ... ΜΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙ & ΧΟΡΟ:
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΗΧΗΤΙΚΟΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 4 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΜΑΓΑΛΙΟΥ
(Εκπαιδευτικός μουσικής αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Δρ. ΤΜΣ Ιονίου Πανεπιστημίου)

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας θα διερευνήσουμε πώς μπορούμε να εισάγουμε τα παιδιά της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας στην ελληνική μυθολογία μέσα από κατάλληλα σχεδιασμένες μουσικές δραστηριότητες. Με όχημα τους ήχους, το τραγούδι, τη δημιουργική κίνηση, το χορό και το θεατρικό παιχνίδι θα κάνουμε ένα ταξίδι στα μαγικά μονοπάτια της ελληνικής μυθολογίας, θα γνωρίσουμε θεούς και ήρωες και θα ζήσουμε μαζί τους μοναδικές περιπέτειες. Τα κατορθώματα, τα πάθη, οι έριδες και τα καμώματα των ηρώων θα αποτελέσουν αφορμή για κινητικούς και μουσικούς πειραματισμούς και αυτοσχεδιασμούς και θα μας εμπνεύσουν να δημιουργήσουμε τις δικές μας ατομικές και ομαδικές μουσικές συνθέσεις. Θα προταθούν επίσης τρόποι με τους οποίους οι συγκεκριμένες δραστηριότητες, καθώς και οι ιδέες που θα προκύψουν από τη συνεργασία των ομάδων κατά τη διάρκεια της ημερίδας, μπορούν να αξιοποιηθούν ως «πρώτη ύλη» για τη δημιουργία των δικών μας πρωτότυπων μουσικοθεατρικών δρώμενων ή παραστάσεων με θέματα που αντλούνται από το πλούσιο υλικό της ελληνικής μυθολογίας.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ & ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 5 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΑΝΔΡΗ ΘΕΟΔΟΤΟΥ
(Ηθοποιός - Εμψυχώτρια Θεάτρου - Θεατρικού Παιχνιδιού)

Πως μπορεί ένα κείμενο να δραματοποιηθεί χρησιμοποιώντας ως εργαλείο το Θεατρικό Παιχνίδι; Κάθε κείμενο κρύβει τόσες ερμηνείες και αναφορές όσοι είναι και οι άνθρωποι που θα το διαβάσουν. Αυτή είναι μία από τις σημαντικότερες και πιο γοητευτικές ιδιότητες του γραπτού λόγου· η πολλαπλότητα των ερμηνειών που μπορούν να δοθούν κατά την ανάλυση ενός κειμένου. Χρησιμοποιώντας το Θ.Π. θα δούμε πως μπορούμε να ζωντανέψουμε ένα κείμενο χρησιμοποιώντας τα εκφραστικά μας μέσα.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΨΥΧΟΚΙΝΗΚΗ ΑΓΩΓΗ
(Η ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΩΣ ΜΕΣΟ ΨΥΧΟΚΙΝΗΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΟΛΥΜΠΙΑ ΑΓΑΛΙΑΝΟΥ
(Καθηγήτρια φυσικής αγωγής & χορού - Μουσικοπαιδαγωγός Διδάκτωρ Μουσικινητικής Αγωγής ΕΚΠΑ)

Κατά τη διάρκεια της νηπιακής και παιδικής ηλικίας το παιδί μαθαίνει να κινείται και μαθαίνει μέσα από την κίνηση. Το παιδί διεκδικεί την κατάκτηση και την κατανόηση του κόσμου που το περιβάλλει και αυτό απαιτεί αισθητηριακή ολοκλήρωση και κινητική ανάπτυξη. Γι’ αυτό η αναπτυξιακή αγωγή, σε αυτές τις ηλικίες καλό είναι να στηρίζεται σε πολυαισθητηριακά και ποικίλα ερεθίσματα ώστε να υποστηριχθεί η ψυχοκινητική ανάπτυξη του παιδιού. Η μουσικοκινητική αγωγή Orff αποτελεί ένα πολυαισθητηριακό κανάλι εκπαίδευσης που αξιοποιεί το παιχνίδι και στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Μπορεί, λοιπόν, με την κατάλληλη στοχεύσει και επιλογή μέσων και θεμάτων από το ευρύτερο πεδίο της να λειτουργήσει αποτελεσματικά ως μέσο ψυχοκινητικής αγωγής.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ & ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΜΗΛΑΪΤΗ ΜΑΡΙΑ
(Καθηγήτρια Μουσικοκινητικής & Θεατρικής Αγωγής)

Στην ημερίδα αυτή θα ασχοληθούμε με τη δημιουργία ενός σεναρίου φανταστικού και όχι μόνο Από το οποίο μέσα από τις διαδικασίες θεατρικού παιχνιδιού και της μουσικοκινητικής, τις τεχνικές ανάπτυξης και εξέλιξης της ομάδας και του δρώμενου, θα καταλήξουμε σε θεατρική-μουσική πα-ράσταση. Πως μπορούμε με διαδικασίες παιχνιδιού να διαμορφώσουμε ένα στείρο κείμενο, με μορφή παιχνιδιού και ενδιαφέροντος προς τα παιδιά, χωρίς να δημιουργήσουμε ανταγωνισμούς, εντάσεις και έννοιες πρωταγωνιστή. Μέσα από αυτή την διαδικασία τα παιδιά θα νιώσουν, θα παίξουν, θα ενδιαφερθούν για την ομάδα και για τη συλλογική δουλειά που καλούνται να επεξεργαστούν και θα παρουσιάσουν στη σκηνή με τη δυναμική που εκφράζει την εκάστοτε ομάδα.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: 20 ΧΡΟΝΙΑ ΤΡΙΓΩΝΟΨΑΡΟΥΛΗΣ
ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΗΡΩΑ & Η ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ

Εκδόσεις Πατάκη • ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΜΑΡΤΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
(Συγγραφέας - Εκπαιδευτικός)

Με αφορμή τα γενέθλια του Τριγωνοψαρούλη, με τη δημιουργική ανάγνωση, αναζητούμε το προφίλ και τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ο ήρωας σε ένα παραμύθι. Αναλύοντας πώς προσεγγίζει ένα παιδί τη δράση και το χαρακτήρα του ήρωα του παραμυθιού, φτιάχνουμε με τις τεχνικές της δημιουργικής γραφής δικούς μας νέους ήρωας και σχεδιάζουμε τις περιπέτειές τους.

ΚΟΣΤΟΣ: 20 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΦΥΣΗ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ & Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗ ΦΥΣΗ:
ΑΦΟΡΜΗΣΕΙΣ & ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΖΕΠΑΤΟΥ
(Εκπαιδευτικός Μουσικής, Μέλος συγγραφικής ομάδας Διδακτικού Πακέτου «Μουσική Ε΄ Δημοτικού»)

Η φύση έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για τη μουσική δημιουργία οικουμενικά και διαχρονικά. Η ομορφιά της έχει υμνηθεί από το δημοτικό τραγούδι, τα στοιχεία της έχουν περιγραφεί σε έργα προγραμματικής μουσικής. Αλλά και στα διαφορετικά ηχοτοπία της φύσης μπορούμε να αναζητήσουμε μουσικά στοιχεία, πλούσιες μελωδίες, σύνθετους ρυθμούς, ποικίλα ηχοχρώματα και συνηχήσεις.
Στο σεμινάριο θα εμπλέξουμε μουσικές δραστηριότητες ενεργητικής ακρόασης, εκτέλεσης και δημιουργίας μουσικής με αφόρμηση την αλληλεπίδραση μουσικής και φύσης. Θα ελευθερώσουμε τις δημιουργικές κι εκφραστικές μας δυνατότητες με τρόπο αβίαστο και φυσικό.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΜΕ ΜΙΑ ΒΑΛΙΤΣΑ ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΜΑΡΤΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΝΙΚΗ ΚΑΝΤΖΟΥ
(Διδάκτωρ Μουσειακής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ & Συγγραφέας)

Πόλεμος, Ξεριζωμός, Προσφυγιά, Νοσταλγία, Ελπίδα, Καινούρια Πατρίδα... Μια βαλίτσα ζει την προσφυγιά, γεμίζει με αναμνήσεις, ταξιδεύει σε θάλασσες και σε βουνά στα χέρια ενός παιδιού, συναντάει και άλλες βαλίτσες και τελικά φτάνει σε έναν τόπο, για να κάνει μια καινούρια αρχή. Όπου όμως κι αν βρίσκεται κουβαλά την ψυχή, τις αναμνήσεις και τις προσδοκίες του κατόχου της.
Mε αφορμή το βιβλίο «Τι θα πάρω μαζί μου φεύγοντας» θα πραγματοποιηθεί εργαστήριο για εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (νηπιαγω-γούς και δασκάλους) ώστε να ευαισθητοποιηθούν στην σύγχρονη εκδοχή του κοινωνικού ζητήματος της προσφυγιάς, να αποκτήσουν ενσυναίσθηση απέναντι στις δυσκολίες που περνάνε εκατομμύρια συνάνθρωποι μας και να κατανοήσουν το δικαίωμα του καθενός για μια καλύτερη ζωή ανεξάρτητα από τον τόπο καταγωγής ή διαμονής. Το βιβλίο βασίζεται σε έργα ζωγραφικής παιδιών που εκτίθενται στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης στην Πλάκα.
Ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί θα συμμετάσχουν σε δραστηριότητες όπως:
• Παρακολούθηση εκπαιδευτικών βίντεο με θέμα την προσφυγιά.
• Παιχνίδια ενσυναίσθησης
• Εικαστική δημιουργία
• Αλληλεπίδραση με έργα τέχνης που έχουν σχέση με την προσφυγιά.
• Φύλλα παρατηρητικότητας που βασίζονται στην τεχνική (Artful Thinking).
Πάνω απ’ όλα θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στο ερώτημα «Τι θα πάρω μαζί μου φεύγοντας;» Φεύγοντας από το σπίτι μας, από τον τόπο μας, από τη χώρα μας...αν ήταν ανάγκη να φύγουμε αναγκαστικά. Μπορούμε να πάρουμε μαζί μας μόνο μια βαλίτσα. Σκεφτείτε γρήγορα!

ΚΟΣΤΟΣ: 20 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ:ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ

Εκδόσεις Μεταίχμιο • ΚΥΡΙΑΚΗ 19 ΜΑΡΤΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΑΡΛΑΣΗ
(Συγγραφέας, Σκηνοθέτης & Θεατρολόγος)

Πως ένα κείμενο που διαβάζουμε στην τάξη μπορεί ν’ αποτελέσει την αφορμή για τις δικές μας ιστορίες; Και πως αυτά τα κείμενα μπορούν ν’ αποτελέσουν τον καμβά για μια δική μας συλλογική θεατρική δημιουργία, στην οποία βαρύτητα έχει το «ταξίδι», δηλαδή η δημιουργική διαδικασία. Κι έτσι ο «προορισμός», δηλαδή η παρουσίαση μιας θεατρικής παράστασης, μοιάζει να αποκτάει άλλη ουσία και σκοπό.
Με αφορμή το βιβλίο της Αγγελικής Δαρλάση Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας του Σαίξπηρ (εκδόσεις Μεταίχμιο, σειρά «Η πρώτη μου λογοτεχνία», διαβάζουμε, μοιράζουμε ρόλους, αυτοσχεδιάζουμε, παίζουμε, ταξιδεύουμε σε άλλες εποχές μαθαίνουμε και καταλήγουμε σε μια δικιά μας παράσταση-συλλογική δημιουργία.

ΚΟΣΤΟΣ: 20 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΕ ΤΗ ΜΑΡΙΖΑ ΤΡΑΓΟΥΔΩ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΘΑΙΝΩ

Εκδόσεις Σταμούλη • ΚΥΡΙΑΚΗ 19 ΜΑΡΤΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΜΑΡΙΖΑ ΚΩΧ
(Τραγουδίστρια - Συνθέτης)
&
ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ
(ΜΑ, PhD, ΕΕΠ Μουσικής Αγωγής, ΤΕΑΠΗ, ΣΕΑ, ΕΕΠ)

Η Μαρίζα Κωχ σε συνεργασία με τον Νικόλα Τσαφταρίδη θα παρουσιάσουν ένα πρωτότυπο έργο με γλωσσικά παιχνιδοτράγουδα που ενέπνευσαν την Μαρίζα Κωχ οι μικροί της φίλοι. Πρόκειται για μια απολαυστική μαθησιακή προσέγγιση της Ελληνικής γλώσσας, μετά μουσικής, με θαυμαστή καλλιτεχνική πληρότητα.
• Μία ημερίδα με μουσικά παραδείγματα μέσα από τα ίδια τα τραγούδια.
• Θα προσεγγίσουμε μία σειρά ανέκδοτων τραγουδιών με στόχο τη σωστή άρθρωση του λόγου.
• Θα συμπράξουμε στη δημιουργία νέων μοντέλων διδακτικής ύλης.
Δεν απαιτούνται ειδικές μουσικές γνώσεις, ούτε συγκεκριμένες φωνητικές δυνατότητες, αλλά μόνο η πεποίθηση ότι η φωνή μπορεί και πρέπει να χρησιμοποιείται όχι μόνο από τον/την ειδικό δάσκαλο/α αλλά και από όσους/ες έχουν σχέση με παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 20 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 26 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ
(ΜΑ of Arts in Education, Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)

Πού μπορεί να χωρέσει ένας σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Δράματος μέσα στο «φορτωμένο» από μαθησιακή ύλη Αναλυτικό Πρόγραμμα; αναρωτιούνται συχνά οι εκπαιδευτικοί, αντιλαμβανόμενοι ότι το Εκπαιδευτικό Δράμα είναι ένα ακόμη ανεξάρτητο «μάθημα» που θέλει το χρόνο του. Απεναντίας, δεν πρόκειται για «μάθημα» αλλά για μια δυναμική γεμάτη ενέργεια, δράση και δημιουργία μέθοδος διδασκαλίας κάθε γνωστικού αντικειμένου.
Ο Φρανκ ΜακΚόρτ λέει: «Ο δάσκαλος στη τάξη είναι μια μονάδα ενέργειας ενάντια σε εκατόν εβδομήντα πέντε ωρολογιακές βόμβες έτοιμες να εκραγούν από στιγμή σε στιγμή, και εσύ πρέπει να βρεις τρόπους για να σώσεις τη ζωή σου». Το Εκπαιδευτικό Δράμα είναι ένας από αυτούς. Στο συγκεκριμένο σεμινάριο οι συμμετέχοντες θα μπορέσουν να βιώσουν τον τρόπο που μπορεί κανείς να διδάξει οποιοδήποτε «μάθημα», από την ποίηση μέχρι την τεχνολογία, απολαμβάνοντας τη μοναδικότητα, τη δημιουργικότητα, τη φαντασία των μαθητών του.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΝΑ ΧΕΡΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ «Κατασκευή & Εμψύχωση»

ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΟΥΝΑΡΙΔΗ
(Κουκλοπαίχτρια)

Με αφορμή ένα χέρι φτιάχνουμε ένα παραμύθι. Ανακαλύπτουμε όλες τις δυνατότητες να αφηγηθούμε μια ιστορία με μόνο μάς εργαλείο τα χέρια! Κατασκευάζοντας Δακτυλόκουκλες από διάφορα υλικά, θα πειραματιστούμε πάνω στις φωνές και στην εμψύχωση μιας κούκλας. Τα χέρια μας δημιουργούν και «ζουν» σε ένα παραμύθι!

(Δηλώσεις συμμετοχής 4 μέρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου για την αγορά των υλικών από τον εισηγητή)

ΚΟΣΤΟΣ: 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΡΥΘΜΙΚΗ DALCROZE & Η ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
(ΡΥΘΜΟΣ & ΚΙΝΗΣΗ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΤΣΟΠΑΝΗ
(Επίκουρη Καθηγήτρια Ρυθμικής Γυμναστικής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού)

Στην ημερίδα αυτή θα ασχοληθούμε: 1) με τον Ρυθμό και την κίνηση, Η φύση του ρυθμού, Το παιδί και ο ρυθμός, Δυναμική, Μετρικά μοτίβα, Μουσική φόρμα, Ρυθμός και δημιουργική έκφραση, Ο καλός Δάσκαλος, Κίνηση και φορητά όργανα, 2) Οι αρχές της Μουσικής Παιδείας και η Μουσικο-Κινητική προετοιμασία των παιδιών. 3) Προετοιμασία στη Σύνθεση-Εκτέλεση και η Μεθοδολογία Δημιουργίας Κινητικών Συνδυασμών. 4) Η Φυσική Προετοιμασία και η Μέθοδος Ανάπτυξης των Φυσικοσωματικών Ικανοτήτων. 5) Χορογραφική Προετοιμασία -Χορογραφική Φόρμα-Χορογραφικά Στυλ. 6) Προετοιμασία στη Σύνθεση-Εκτέλεση και η Μεθοδολογία Δημιουργίας Κινητικών Συνδυασμών. 7) Περιοδικότητα (Κυκλικότητα) της εκπαίδευσης. 8) Τα χαρακτηριστικά των Εκπαιδευτικών μαθημάτων. 9) Ιδιαιτερότητες στη Σύνθεση των Ομαδικών Συνθέσεων. 10) Σκηνοθεσία Καλλιτεχνικών Παραστάσεων, Επιδείξεων και Εορτών. 11) Πρακτική Εφαρμογή-Εξάσκηση.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 30 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ - ΗΧΟΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ ΚΟΥΖΙΝΑΣ!

ΚΥΡΙΑΚΗ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
(Συγγραφέας - Μουσικοπαιδαγωγός)

Τα Ηχομαγειρέματα είναι μαγικές συνταγές για εκλεκτά ακούσματα. Είναι κάτι σαν το... παστίτσιο! Κάθε υλικό του μπορεί να φαγωθεί μόνο του, αλλά μόνο όλα μαζί συνθέτουν τη θεσπέσια αρμονία του. Στις τέσσερις ώρες του Σεμιναρίου:
-Θα μάθουμε χορό σε μια μαριονέττα.
-Θα γνωρίσουμε την ατίθαση Ηχώ.
-Θα συμμετέχουμε σ’ ένα αλλιώτικο ντόμινο.
-Θα χορέψουμε με τη βοήθεια του χαλασμένου τζουκ-μποξ!
-Θα φτιάξουμε τον Τοίχο των Ήχων.
-Θα συνθέσουμε και θα παίξουμε μουσική με «μουσικά» όργανα που υπάρχουν σε κάθε κουζίνα!
...και άλλα πολλά!
Οι συμμετέχοντες στα Ηχομαγειρέματα πρέπει να είναι έτοιμοι...για όλα! Και να κουβαλούν μαζί τους: Ένα κουζινικό σκεύος, ένα μεταξωτό μαντίλι, ένα μικρό χαρτονένιο κουτί και το... κέφι τους. Τα υπόλοιπα στην αρένα

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 20 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΉ ΑΓΩΓΗ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

ΣΑΒΒΑΤΟ 8 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΜΑΡΩ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
(Καθηγήτρια Φωνητικής - Συγγραφέας – Mουσικοπαιδαγωγός)

Μία ξεχωριστή ημερίδα σε εξέλιξη η οποία βασίζεται πάνω σε μουσικοκινητικά –ρυθμικοκινητικά παιχνίδια εμπνευσμένα μέσα από την φωνητική πράξη. Το τραγούδι - ίσως ο πιο άμεσος τρόπος έκφρασης - χρησιμοποιείται μέσα από προτεινόμενες ασκήσεις - παιχνίδια, λέξεις - κλειδιά, μουσική δραματοποίηση έτσι ώστε να αποτελέσει σύγχρονο εργαλείο στην καθημερινή μουσική δραστηριότητα νηπιαγωγών και δασκάλων. Μέσα από προτεινόμενα τραγούδια διαθεματικής προσέγγισης το σεμινάριο οφείλει να διδάξει, να ενθαρρύνει, να εμψυχώσει και να προτείνει νέες μεθόδους για την σπουδαιότητα της μουσικής σκέψης και πράξης. Το εργαστήρι της Μάρως Θεοδωράκη απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, δασκάλους, νηπιαγωγούς, μουσικούς , εμψυχωτές, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κ.α. Δεν χρειάζεται να έχει κάποιος μουσικές γνώσεις για να το παρακολουθήσει

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ
ΤΟ ΛΑΪΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΩΣ ΜΕΣΟ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗ
(ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΕΑΤΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΩΝ ΜΑΓΙΚΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ)

Εκδόσεις Πατάκη • ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΑΠΡΙΛΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΛΙΛΗ ΛΑΜΠΡΕΛΛΗ
(Συγγραφέας - Αφηγήτρια παραμυθιών)

Τι είναι παραμύθι; Τι είναι παραμυθάς; Η αφήγηση είναι τέχνη; Με ποιους τρόπους τα μαγικά παραμύθια (μάς) μεγαλώνουν; Μια εφ' όλης της ύλης προσέγγιση των λαϊκών παραμυθιών: τι είναι; από πού έρχονται; με ποιους τρόπους διδάσκουν χωρίς ίχνος διδαχής; με ποιους τρόπους παρηγορούν, ενισχύουν και ωθούν στην αυτονομία και στη γνώση του εαυτού;
Μέσα από παραδείγματα μαγικών παραμυθιών, θα δούμε ότι παρότι μοιάζουν ανώδυνα, αφελή, άτεχνα, αποτελούν τις ρίζες της παγκόσμιας λογοτεχνίας και ένα πανάρχαιο μέσο μύησης στην ενηλικίωση. Θα γίνει αναλυτική συμβολική ερμηνεία της σκιαθίτικης παραλλαγής του «Καημού» (ΑΤ 710) και η ημερίδα θα κλείσει με προτάσεις αφηγηματικής προσέγγισης του «Καημού» και ενδεχομένως των παραμυθιών που θα θελήσουν να αφηγηθούν κάποιοι από τους συμμετέχοντες.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της εκπαίδευσης και της ψυχικής υγείας, σε γονείς και σε όσους ελκύονται από το βαθύτερο νόημα των παραμυθιών και τους τρόπους αφήγησής τους.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 20 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΗΧΟΥΣ, ΗΧΗΡΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ & ΦΩΝΕΣ
Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ

Εκδόσεις Νήσος • ΣΑΒΒΑΤΟ 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ • Κόστος 20 ευρώ

ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΣΑΦΤΑΡΙΔΗΣ
(ΜΑ, PhD, ΕΕΠ Μουσικής Αγωγής, ΤΕΑΠΗ, ΣΕΑ, ΕΕΠ)

Η σύγχρονη μουσική παιδαγωγική έχει ως στόχο τη μουσική γνώση η οποία αναπτύσσεται μέσω της «εξοικείωσης» (knowledge by acquaintance) των παιδιών με τη μουσική και όχι μέσω της πληροφορίας, δηλαδή της προτασιακής γνώσης (propositional Knowledge). Ακολουθώντας αυτή την παραδοχή, η εισαγωγή βασικών μουσικών εννοιών στα παιδιά γίνεται μέσω μουσικών δραστηριοτήτων (παιχνιδιών, συνθέσεων, τραγουδιών) με στόχο να βιώσουν τις μουσικές έννοιες και όχι να «μάθουν ορισμούς». Ο παιγνιώδης χαρακτήρας των δραστηριοτήτων αυτών, το χιούμορ, ο αυτοσχεδιασμός, η εξερεύνηση καθώς και η κίνηση και ο λόγος παίζουν καθοριστικό ρόλο συμβάλλοντας σε σημαντικό βαθμό προς αυτή τη κατεύθυνση. Εργαλεία μας θα αποτελέσουν οι ηχηρές κινήσεις (body instruments), η φωνή μας και οι ήχοι τους οποίους μπορούμε να παράγουμε από το περιβάλλον και παραδείγματα θα αντλήσουμε κυρίως από τη φιλολογία της σύγχρονης μουσικής. Απευθύνεται σε όσους και όσες ενδιαφέρονται να βιώσουν τις μουσικές έννοιες και να χρησιμοποιήσουν τα «συγκριτικά τους πλεονεκτήματα» στις τεχνικές «διδασκαλίας» τους.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 20 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΥΘΟΥ
«Ο ΣΕΒΑΧ, Ο ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ & ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΑΓΙΚΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΟΥ»

ΚΥΡΙΑΚΗ 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΓΩΓΩ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ
(Καθηγήτρια Μπαλέτου, Σκηνοθέτης, Κινησιολόγος & Εκπαιδευτικός Συγγραφέας)

Μέσα από την ιστορία του Σεβάχ, του θαλασσινού, του ήρωα που ξεπήδησε μέσα από τις Χίλιες και μία νύχτες, θα περιπλανηθούμε σ’ ένα μαγικό ταξίδι γεμάτο περιπέτειες, μέρη εξωτικά και μαγικά και θα δημιουργήσουμε τη δική μας καλοκαιρινή θεατρική παράσταση... 1. Γνωριμία με το Σεβάχ, 2. Ανάλυση και επεξεργασία κειμένου, 3. Ομάδες εργασίας, 4. Δημιουργικοί Αυτοσχεδιασμοί, 5. Μουσική επιμέλεια, 6. Μουσικοκινητική

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΚΟΤΣΥΦΑΣ ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΝΑ ΣΩΘΕΙ
(ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΒΑΣΙΣΜΕΝΟ Σ’ ΕΝΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΟΥ ΒΑΓΓΕΛΗ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΜΑΪΟΥ

ΓΩΓΩ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ
(Καθηγήτρια Μπαλέτου, κάτοχος RAD Teaching Diploma, Σκηνοθέτης)

Ο συγγραφέας και εκπαιδευτικός Βαγγέλης Ηλιόπουλος θα ξεδιπλώσει με τον δικό του μοναδικό τρόπο το παραμύθι του: «Ο κότσυφας απαιτεί το δάσος να σωθεί» και θα μας βοηθήσει να γνωρίσουμε καλύτερα τους ήρωές του. Θα μας ανοίξει έτσι το δρόμο για να οδηγηθούμε στην ασφαλή δραματοποίηση του κειμένου και στην δημιουργία του θεατρικού μας σεναρίου!
● Μυθοπλασία ● Διάλογος με τον συγγραφέα ● Θεατρικά Επίπεδα ● Ρόλοι & Διανομή ● Δημιουργικοί Αυτοσχεδιασμοί ● Θεατρική Αφήγηση
● Μουσικοκινητική
Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΠΟ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΜΑΪΟΥ

ΒΟΥΒΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ
(ΜΑ of Arts in Education, Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)

Η δημιουργία μιας παράστασης, επαγγελματικής ή μη, περνάει από πολλά στάδια που οργανώνει πρωταρχικά ο σκηνοθέτης, μοναχικά και ερευνητικά για να προχωρήσει στη συνεργασία με την ομάδα του. Θα μοιραστεί μαζί τους την ιδέα-όραμά του για το έργο που θέλει να ανεβάσει και όλοι μαζί αντάμα θα χτίσουν το σκηνικό κόσμο που θα μοιραστούν με το κοινό.
Το Εκπαιδευτικό Δράμα ανήκει στο εφαρμοσμένο θέατρο και χρησιμοποιεί τεχνικές του θεάτρου με σκοπό τη διδασκαλία. Σε αυτήν την ημερίδα έχει λοιπόν ιδιαίτερο ενδιαφέρον να γνωρίσουμε πως αυτές οι τεχνικές μπορούν να «διδάξουν» ένα θεατρικό έργο ή να «χτίσουν» ένα καινούριο με σκοπό τη δημιουργία μιας παράστασης λίγο πριν ανέβει στη σκηνή.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ORFF
ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ & ΟΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ORFF

ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΜΑΪΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΙΛΙΑΝΟΥ
(Μουσικοπαιδαγωγός)

Ένα ξεχωριστό σεμινάριο που θα αναδείξει τους μύθους και τις λανθασμένες πεποιθήσεις σχετικά με την Μουσικοκινητική Αγωγή Orff. Τόσο με θεωρητικές αναφορές όσο και βιωματικά θα προσπαθήσουμε να ανατρέψουμε όσες θέσεις έχουν κατά καιρούς παρερμηνεύσει ή έχουν εσφαλμένα διατυπώσει στόχους, τεχνικές ή και εφαρμογές της Μουσικοκινητικής Αγωγής Orff. Το σεμινάριο απευθύνεται σε όσους έχουν ήδη γνώσεις του θέματος αλλά και σε όσους θέλουν να μάθουν την εκπαιδευτική πρόταση του Carl Orff.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 60 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ & ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΜΑΪΟΥ

ΕΛΕΝΗ ΛΑΜΠΡΟΝΙΚΟΥ
(Νηπιαγωγός - Θεατροπαιδαγωγός Μεταπτυχιακές Σπουδές, (D.E.A.), στο «Θέατρο & τέχνες του θεάματος» του Πανεπιστημίου Paris III – Sorbonne Nouvelle Παρίσι -Γαλλία)

Με αφορμή ένα παραμύθι και μέσα από όλες τις μορφές τέχνης (θέατρο, εικαστικά και μουσική) θα επεξεργαστούμε τρόπους προσέγγισης των συναισθημάτων. Ένα σεμινάριο που αφορά όλους όσους θέλουν να δούνε τον εαυτό τους μέσα από μία διαφορετική διαδικασία, όπου κυριαρχεί η φαντασία και η δημιουργικότητα. Όταν νιώθω κάτι κάθε φορά, ξέρω να το αναγνωρίσω, ξέρω να σκεφτώ, από που πηγάζει, αφήνω χρόνο να το αισθανθώ, να το κατανοήσω για να το ελευθερώσω

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

ΚΟΣΤΟΣ: 60 ΕΥΡΩ


ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΠΛΑΤΗ ΜΑΡΙΑ
(Ψυχολόγος - Ειδική Παιδαγωγός)

Απευθυνόμαστε σε εκπαιδευτικούς και παιδαγωγούς που αντιμετωπίζουν στην καθημερινή εκπαιδευτική τους πραγματικότητα παιδιά, εφήβους και ενήλικες που εμφανίζουν Μαθησιακές Δυσκολίες. Σε αυτές τις περιπτώσεις οι εκπαιδευτικοί καλούνται, αφενός να εντοπίσουν πρώιμες Μαθησιακές Δυσκολίες, αφετέρου να βοηθήσουν το άτομο να αντεπεξέλθει στο μαθησιακό πρόγραμμα του σχολείου. Επίσης, επειδή πολλές φορές οι παιδαγωγοί είναι αυτοί που θα κληθούν να οργανώσουν το πρόγραμμα μελέτης στο σπίτι, χρειάζονται κατευθυντήριες γραμμές και τεχνικές, όσον αφορά τους τρόπους μέσα από τους οποίους θα βοηθηθεί το παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες.
Το σεμινάριο έχει σαν στόχους:
• Την ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα αποκατάστασης των Μαθησιακών Δυσκολιών
• Την αντιμετώπιση των Μαθησιακών Δυσκολιών στην εκπαιδευτική πραγματικότητα
• Την πρώιμη ανίχνευση των Μαθησιακών Δυσκολιών
• Την οργάνωση του προγράμματος μελέτης στο σπίτι για παιδιά με / ή χωρίς Μαθησιακές Δυσκολίες
• Τη συμμετοχή και το ρόλο των γονέων στη μελέτη των μαθημάτων και πως επηρεάζει αυτή η διαδικασία τη συναισθηματική σχέση γονέων - παιδιών
• Τη δημιουργία συνθηκών για αναπλαισίωση της μαθησιακής διαδικασίας που έχει «πληγωθεί» από ανεπαρκείς χειρισμούς κι έχει οδηγήσει το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες στην άρνησή της

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.

ΚΟΣΤΟΣ: 70 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ & ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ & ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΑΝΘΗ ΓΚΙΚΑ
(Λογοπεδικός, Ba. Msc. ULge - BELGIQUE)

Η ημερίδα θα εξετάσει τις δυσκολίες και τις διαταραχές που οι παιδαγωγοί και οι δάσκαλοι συναντούν συχνά σε μια τάξη παιδικού σταθμού, νηπιαγωγείου ή δημοτικού.
Σκοπός της ημερίδας είναι να αναγνωρίσει και να περιγράψει κάθε μια από αυτές, καθώς και να αναλύσει τρόπους διαχείρισής τους μέσα στην τάξη. Εξετάζοντας πραγματικά περιστατικά, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να κατανοήσουν ποιες δυσκολίες μπορεί κάποιο παιδί να αντιμετωπίσει στο λειτουργικό επίπεδο της τάξης, αλλά και πώς να τις διαχειριστούν.
Τα θέματα που θα συζητηθούν περιλαμβάνουν είναι:
• Η οργάνωση του σχολικού περιβάλλοντος και της ύλης
• Η ομαλή και ισορροπημένη ένταξη
• Ο τρόπος αντιμετώπισης δυσκολιών λόγου
• Τις σχέσεις με τους συμμαθητές και την οικογένεια,
• Οι τρόποι επικοινωνίας και συμπεριφοράς μέσα στη τάξη.
Απευθύνεται σε: παιδαγωγούς, δασκάλους, νηπιαγωγούς, γυμναστές, δασκάλους χορού και θεάτρου, μουσικούς, και γενικά σε όποιον ενδιαφέρεται να ασχοληθεί με τη διαπαιδαγώγηση και τη διδασκαλία παιδιών προσχολικής και πρωτο-σχολικής ηλικίας, καθώς και με τη διαχείριση της τάξης.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.

ΚΟΣΤΟΣ: 70 ΕΥΡΩ


ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΟΜΑΔΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ
(PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)
ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ
(ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

• Ορισμός και είδη ομάδων • Σύνθεση ομάδας • Φάσεις ομάδας • Διαχείριση και συντονισμός
H ζωή του ανθρώπου χαρακτηρίζεται από τη συμμετοχή του σε διάφορες ομάδες. Οι ομάδες συμβουλευτικής έχουν ως στόχο, μέσα από ένα κλίμα κατανόησης και αποδοχής να ενδυναμώσουν τα μέλη τους ώστε - με συνεργατικό τρόπο - να ανακαλύψουν νέες δεξιότητες που είναι απαραίτητες για να ανταπεξέλθουν στις προσκλήσεις της ζωής. Στο παρόν σεμινάριο θα εστιάσουμε στην κατανόηση της έννοιας της ομάδας, στα διαφορετικά είδη και τη σύνθεσή της καθώς και τις φάσεις που διέρχεται μια ομάδα. Οι συμμετέχοντες θα βοηθηθούν τόσο μέσα από τη θεωρητική πλαισίωση όσο και μέσα από βιωματικές ασκήσεις και πρακτική στην ανάπτυξη δεξιοτήτων διαχείρισης και συντονισμού μιας συμβουλευτικής ομάδας.
Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.

ΚΟΣΤΟΣ: 70 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΓΧΩΔΕΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ & ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΠΑΝΙΚΟΥ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΕΛΙΝΑ ΧΑΡΑΤΣΙΔΟΥ
(Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια, DESS Κλινικής Ψυχολογίας & Ψυχοπαθολογίας)

• Άγχος φυσιολογικό και παθολογικό • αγχώδεις διαταραχές σε παιδιά και εφήβους • διαταραχή πανικού σε παιδιά και εφήβους
Το άγχος αποτελεί φυσιολογικό συναίσθημα σε όλες τις ηλικίες. Στις περισσότερες περιπτώσεις προσκαλείται από ένα συγκεκριμένο ερέθισμα, σε άλλες περιπτώσεις, όμως είναι γενικευμένο και επηρεάζει συνολικά τη ζωή του ατόμου, ενήλικα αλλά και παιδιού/εφήβου. Το έντονο άγχος είναι πιθανό να οδηγήσει και σε κρίσεις πανικού που δεν παρατηρούνται μόνο στον ενήλικό πληθυσμό. Στο παρόν σεμινάριο θα γίνει η διάκριση μεταξύ φυσιολογικών και παθολογικών εκδηλώσεων άγχους και θα αναφερθούν οι διαταραχές άγχους στα παιδιά και τους εφήβους (άγχος αποχωρισμού, γενικευμένη αγχώδης διαταραχή, κοινωνική αγχώδης διαταραχή κ.λπ.). Επίσης, θα αναφερθούν τα συμπτώματα της διαταραχής πανικού και θα προταθούν τρόποι αντιμετώπισης τόσο από τους γονείς όσο και από τους εκπαιδευτικούς και ειδικούς. Το σεμινάριο είναι εξαιρετικά χρήσιμο για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία

ΚΟΣΤΟΣ: 70 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΘΥΜΩΜΕΝΟ ΠΑΙΔΙ: Η ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ

ΣΑΒΒΑΤΟ 4 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ
(Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

● Τι κρύβεται πίσω από το θυμό Ο θυμός και το σχολείο. ● Η ανάγκη των μεγάλων να κατανοήσουν τις δυσκολίες των θυμωμένων παιδιών
● Η δύναμη του θυμού και τι κρύβεται πίσω από το θυμό. ● Ο θυμός και το σχολείο. ● Η ανάγκη των μεγάλων να κατανοήσουν τις δυσκολίες των θυμωμένων παιδιών (Πώς βιώνουν τον κόσμο τα θυμωμένα παιδιά; Ποιες είναι οι δυσκολίες τους στην επαφή και την επικοινωνία με τα άλλα παιδιά;)
● Πώς (πρακτικοί τρόποι) μπορούμε να στηρίξουμε και να βοηθήσουμε τα θυμωμένα παιδιά, ώστε να μάθουν να διαχειρίζονται το θυμό τους;
Η δύναμη του θυμού και τι κρύβεται πίσω από το θυμό - Ο θυμός και το σχολείο - Πώς βιώνουν τον κόσμο τα θυμωμένα παιδιά; - Ποιες είναι οι δυσκολίες τους στην επαφή και επικοινωνία με τα άλλα παιδιά; - Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε και να στηρίξουμε τα θυμωμένα παιδιά, ώστε να μάθουν να διαχειρίζονται το θυμό τους;

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.

ΚΟΣΤΟΣ: 70 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ / ΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ
(PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)
ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ
(ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

• Οι έννοιες της πειθαρχίας και της οριοθέτησης • Τα αίτια της ανυπακοής • Η αποτελεσματικότητα της τιμωρίας
• Η σημασία της επικοινωνίας και της θετικής ανάδρασης • Τα κατάλληλα Όρια ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο του παιδιού
• Τεχνικές αποτελεσματικής οριοθέτησης

Η πειθαρχία και η οριοθέτηση στη ζωή των παιδιών είναι ένα δύσκολο και παρεξηγημένο θέμα. Στο παρόν σεμινάριο θα διαχωριστούν οι δύο έννοιες και θα τονιστεί η ανάγκη της εξήγησης που πρέπει να συνοδεύει την απαγόρευση από την πλευρά των γονιών, ώστε να γίνεται κατανοητή από το παιδί. Θα εξεταστούν ζητήματα όπως, τα αίτια της ανυπακοής, η αποτελεσματικότητα της τιμωρίας, το κακομαθημένο ή καλομαθημένο παιδί, η σημασία της επικοινωνίας, της κατανόησης της θετικής ανάδρασης και του ήρεμου περιβάλλοντος στη θέσπιση των ορίων, η μίμηση της καλής ή κακής συμπεριφοράς των γονιών.
Επίσης, καθώς το παιδί μεγαλώνει και περνά από την παιδική ηλικία στην εφηβεία είναι σημαντικό να υπάρχουν σαφή, σταθερά αλλά και εύκαμπτα όρια που προσαρμόζονται στο αναπτυξιακό στάδιο του παιδιού. Θα τονιστεί η συμβολή των ορίων στην ψυχική ισορροπία παιδιών και εφήβων και οι τρόποι για αποτελεσματική οριοθέτηση που οδηγούν στην αυτογνωσία και την αυτενέργεια.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.

ΚΟΣΤΟΣ: 70 ΕΥΡΩ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΔΙΚΗ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ
(Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

• Παιδική κατάθλιψη • κατάθλιψη στην εφηβεία • κλινική εικόνα της κατάθλιψης • αιτιολογία κατάθλιψης σε παιδιά και εφήβους • παράγοντες πρόληψης και αντιμετώπισης
Για πολλά χρόνια κυριαρχούσε η άποψη ότι στην παιδική ηλικία είναι σπάνια η εμφάνιση της κατάθλιψης, κυρίως επειδή τα παιδιά δεν έχουν τη δυνατότητα να εκφράζουν συναισθήματα απόγνωσης και απελπισίας. Πλέον, η παιδική κατάθλιψη αναγνωρίζεται ως κλινική οντότητα. Στο παρόν σεμινάριο θα εξετάσουμε τα κύρια συμπτώματα της κατάθλιψης τόσο τα σωματικά όσο και τις διαταραχές στη συμπεριφορά. και την κλινική της εικόνα σε όλες της ηλικίες. Επίσης, θα αναφερθούμε στην πολυπαραγοντική αιτιολογία της κατάθλιψης καθώς και στους παράγοντες πρόληψης και αντιμετώπισής της πρώτιστα στο οικογενειακό πλαίσιο αλλά και στο εκπαιδευτικό κ.λπ. Το σεμινάριο είναι εξαιρετικά χρήσιμο για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία

ΚΟΣΤΟΣ: 70 ΕΥΡΩ


ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ ΜΠΑΚΟΜΗΤΡΟΥ
PhD Κλινική Noσοκομειακή Ψυχολόγος
Οικογενειακή Σύμβουλος
Συνεργάτιδα Πανεπιστημίου Αθηνών

ΕΛΛΗΝΙΚΟ WISC-III – Κλίμακα Αξιολόγησης Νοημοσύνης για Παιδιά

ΣΑΒΒΑΤΟ 11 & ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΜΑΡΙΟΥ 2017

ΣΤΟΧΟΙ:

● Εξειδίκευση στη χρήση και ερμηνεία του WISC-III,
● Βαθμολόγηση του τεστ και ερμηνεία των αποτελεσμάτων
● Πρακτική εφαρμογή του τεστ μεταξύ των συμμετεχόντων
● Συγγραφή της ψυχολογικής αναφοράς

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ:

Κατασκευαστές: (Wechsler Intelligence Scale Third Edition), Ελληνική προσαρμογή και στάθμιση του WISC-III:
Γεώργας, Δ., Παρασκευόπουλος, Ι.Ν., Μπεζεβέγκης, Η.
& Γιαννίτσας, Ν.Δ. (1997).

Απευθύνεται: Μόνο σε ψυχολόγους
(κατόχους άδειας ασκήσεως επαγγέλματος και φοιτητές προγραμμάτων ψυχολογίας).

Εποπτεία στη χορήγηση του τεστ

Εκπαίδευση: 20 ώρες

ΚΟΣΤΟΣ: 300 ΕΥΡΩ