2ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΪΟΣ 2017

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΟΜΑΔΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ
(PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)
ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ
(ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

• Ορισμός και είδη ομάδων • Σύνθεση ομάδας • Φάσεις ομάδας • Διαχείριση και συντονισμός
H ζωή του ανθρώπου χαρακτηρίζεται από τη συμμετοχή του σε διάφορες ομάδες. Οι ομάδες συμβουλευτικής έχουν ως στόχο, μέσα από ένα κλίμα κατανόησης και αποδοχής να ενδυναμώσουν τα μέλη τους ώστε - με συνεργατικό τρόπο - να ανακαλύψουν νέες δεξιότητες που είναι απαραίτητες για να ανταπεξέλθουν στις προσκλήσεις της ζωής. Στο παρόν σεμινάριο θα εστιάσουμε στην κατανόηση της έννοιας της ομάδας, στα διαφορετικά είδη και τη σύνθεσή της καθώς και τις φάσεις που διέρχεται μια ομάδα. Οι συμμετέχοντες θα βοηθηθούν τόσο μέσα από τη θεωρητική πλαισίωση όσο και μέσα από βιωματικές ασκήσεις και πρακτική στην ανάπτυξη δεξιοτήτων διαχείρισης και συντονισμού μιας συμβουλευτικής ομάδας.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΓΧΩΔΕΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ & ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΠΑΝΙΚΟΥ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΕΛΙΝΑ ΧΑΡΑΤΣΙΔΟΥ
(Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια, DESS Κλινικής Ψυχολογίας & Ψυχοπαθολογίας)

• Άγχος φυσιολογικό και παθολογικό • αγχώδεις διαταραχές σε παιδιά και εφήβους • διαταραχή πανικού σε παιδιά και εφήβους
Το άγχος αποτελεί φυσιολογικό συναίσθημα σε όλες τις ηλικίες. Στις περισσότερες περιπτώσεις προσκαλείται από ένα συγκεκριμένο ερέθισμα, σε άλλες περιπτώσεις, όμως είναι γενικευμένο και επηρεάζει συνολικά τη ζωή του ατόμου, ενήλικα αλλά και παιδιού/εφήβου. Το έντονο άγχος είναι πιθανό να οδηγήσει και σε κρίσεις πανικού που δεν παρατηρούνται μόνο στον ενήλικό πληθυσμό. Στο παρόν σεμινάριο θα γίνει η διάκριση μεταξύ φυσιολογικών και παθολογικών εκδηλώσεων άγχους και θα αναφερθούν οι διαταραχές άγχους στα παιδιά και τους εφήβους (άγχος αποχωρισμού, γενικευμένη αγχώδης διαταραχή, κοινωνική αγχώδης διαταραχή κ.λπ.). Επίσης, θα αναφερθούν τα συμπτώματα της διαταραχής πανικού και θα προταθούν τρόποι αντιμετώπισης τόσο από τους γονείς όσο και από τους εκπαιδευτικούς και ειδικούς. Το σεμινάριο είναι εξαιρετικά χρήσιμο για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΘΥΜΩΜΕΝΟ ΠΑΙΔΙ: Η ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ

ΣΑΒΒΑΤΟ 4 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ
(Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

● Τι κρύβεται πίσω από το θυμό Ο θυμός και το σχολείο. ● Η ανάγκη των μεγάλων να κατανοήσουν τις δυσκολίες των θυμωμένων παιδιών
● Η δύναμη του θυμού και τι κρύβεται πίσω από το θυμό. ● Ο θυμός και το σχολείο. ● Η ανάγκη των μεγάλων να κατανοήσουν τις δυσκολίες των θυμωμένων παιδιών (Πώς βιώνουν τον κόσμο τα θυμωμένα παιδιά; Ποιες είναι οι δυσκολίες τους στην επαφή και την επικοινωνία με τα άλλα παιδιά;)
● Πώς (πρακτικοί τρόποι) μπορούμε να στηρίξουμε και να βοηθήσουμε τα θυμωμένα παιδιά, ώστε να μάθουν να διαχειρίζονται το θυμό τους;
Η δύναμη του θυμού και τι κρύβεται πίσω από το θυμό - Ο θυμός και το σχολείο - Πώς βιώνουν τον κόσμο τα θυμωμένα παιδιά; - Ποιες είναι οι δυσκολίες τους στην επαφή και επικοινωνία με τα άλλα παιδιά; - Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε και να στηρίξουμε τα θυμωμένα παιδιά, ώστε να μάθουν να διαχειρίζονται το θυμό τους;

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ / ΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ
(PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)
ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ
(ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

• Οι έννοιες της πειθαρχίας και της οριοθέτησης • Τα αίτια της ανυπακοής • Η αποτελεσματικότητα της τιμωρίας
• Η σημασία της επικοινωνίας και της θετικής ανάδρασης • Τα κατάλληλα Όρια ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο του παιδιού
• Τεχνικές αποτελεσματικής οριοθέτησης

Η πειθαρχία και η οριοθέτηση στη ζωή των παιδιών είναι ένα δύσκολο και παρεξηγημένο θέμα. Στο παρόν σεμινάριο θα διαχωριστούν οι δύο έννοιες και θα τονιστεί η ανάγκη της εξήγησης που πρέπει να συνοδεύει την απαγόρευση από την πλευρά των γονιών, ώστε να γίνεται κατανοητή από το παιδί. Θα εξεταστούν ζητήματα όπως, τα αίτια της ανυπακοής, η αποτελεσματικότητα της τιμωρίας, το κακομαθημένο ή καλομαθημένο παιδί, η σημασία της επικοινωνίας, της κατανόησης της θετικής ανάδρασης και του ήρεμου περιβάλλοντος στη θέσπιση των ορίων, η μίμηση της καλής ή κακής συμπεριφοράς των γονιών.
Επίσης, καθώς το παιδί μεγαλώνει και περνά από την παιδική ηλικία στην εφηβεία είναι σημαντικό να υπάρχουν σαφή, σταθερά αλλά και εύκαμπτα όρια που προσαρμόζονται στο αναπτυξιακό στάδιο του παιδιού. Θα τονιστεί η συμβολή των ορίων στην ψυχική ισορροπία παιδιών και εφήβων και οι τρόποι για αποτελεσματική οριοθέτηση που οδηγούν στην αυτογνωσία και την αυτενέργεια.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΔΙΚΗ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ
(Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

• Παιδική κατάθλιψη • κατάθλιψη στην εφηβεία • κλινική εικόνα της κατάθλιψης • αιτιολογία κατάθλιψης σε παιδιά και εφήβους • παράγοντες πρόληψης και αντιμετώπισης
Για πολλά χρόνια κυριαρχούσε η άποψη ότι στην παιδική ηλικία είναι σπάνια η εμφάνιση της κατάθλιψης, κυρίως επειδή τα παιδιά δεν έχουν τη δυνατότητα να εκφράζουν συναισθήματα απόγνωσης και απελπισίας. Πλέον, η παιδική κατάθλιψη αναγνωρίζεται ως κλινική οντότητα. Στο παρόν σεμινάριο θα εξετάσουμε τα κύρια συμπτώματα της κατάθλιψης τόσο τα σωματικά όσο και τις διαταραχές στη συμπεριφορά. και την κλινική της εικόνα σε όλες της ηλικίες. Επίσης, θα αναφερθούμε στην πολυπαραγοντική αιτιολογία της κατάθλιψης καθώς και στους παράγοντες πρόληψης και αντιμετώπισής της πρώτιστα στο οικογενειακό πλαίσιο αλλά και στο εκπαιδευτικό κ.λπ. Το σεμινάριο είναι εξαιρετικά χρήσιμο για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία


ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ ΜΠΑΚΟΜΗΤΡΟΥ
PhD Κλινική Noσοκομειακή Ψυχολόγος
Οικογενειακή Σύμβουλος
Συνεργάτιδα Πανεπιστημίου Αθηνών

ΕΛΛΗΝΙΚΟ WISC-III – Κλίμακα Αξιολόγησης Νοημοσύνης για Παιδιά

ΣΑΒΒΑΤΟ 11 & ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΜΑΡΤΙΟΥ 2017

ΣΤΟΧΟΙ:

● Εξειδίκευση στη χρήση και ερμηνεία του WISC-III,
● Βαθμολόγηση του τεστ και ερμηνεία των αποτελεσμάτων
● Πρακτική εφαρμογή του τεστ μεταξύ των συμμετεχόντων
● Συγγραφή της ψυχολογικής αναφοράς

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ:

Κατασκευαστές: (Wechsler Intelligence Scale Third Edition), Ελληνική προσαρμογή και στάθμιση του WISC-III:
Γεώργας, Δ., Παρασκευόπουλος, Ι.Ν., Μπεζεβέγκης, Η.
& Γιαννίτσας, Ν.Δ. (1997).

Απευθύνεται: Μόνο σε ψυχολόγους
(κατόχους άδειας ασκήσεως επαγγέλματος και φοιτητές προγραμμάτων ψυχολογίας).

Εποπτεία στη χορήγηση του τεστ

Εκπαίδευση: 20 ώρες