1ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2016

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 22 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΑΣΑΚΙΔΟΥ
(MSc, BSc Σύμβουλος - Ψυχοθεραπεύτρια, Σύμβουλος Γονέων)

Το περιεχόμενο της ημερίδας αποτελεί τη βάση των γνώσεων για οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα στη Συμβουλευτική. Τα οφέλη του σεμιναρίου είναι σημαντικά για κάθε φοιτητή ή επαγγελματία των ανθρωπιστικών επιστημών αλλά και για μανατζερς, ειδικούς στο μαρκετινγκ, ιατρούς και γενικότερα επαγγελματίες στην εξυπηρέτηση κι επικοινωνία. Στους συμμετέχοντες προσφέρεται η ευκαιρία να διδαχθούν και να εφαρμόσουν τις βασικές δεξιότητες της Συμβουλευτικής όπως: • Ενεργητική ακρόαση, • Αντανάκλαση συναισθήματος,
• Αντανάκλαση περιεχομένου, • Περίληψη / σύνθεση • Ενσυναίσθηση (empathy). Στα πλαίσια της ημερίδας θα πραγματοποιηθούν ποικίλες ασκήσεις ώστε οι συμμετέχοντες να επιτύχουν την εφαρμογή της θεωρίας άμεσα.

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ /
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 29 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ
(ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ
(PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)

Η ημερίδα αποτελείται από ένα θεωρητικό και ένα πρακτικό μέρος. Κατά το θεωρητικό, οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με τις πιο διαδεδομένες κι εφαρμόσιμες θεραπευτικές προσεγγίσεις της ψυχοθεραπείας και συμβουλευτικής. Θα γνωρίσουν τις βασικές αρχές τους και κάποιες χρήσιμες τεχνικές από την κάθε μια. Τα κεντρικά θεωρητικά μοντέλα που θα επεξεργαστούμε είναι: ● Προσωποκεντρική θεραπεία (Person-centered therapy) ● Λογικοθυμική θεραπεία (Rational Emotive therapy) ● Συνδιαλεκτική Ανάλυση (Transactional Analysis) ● Μορφολογική (Gestalt). Κατά το πρακτικό μέρος, θα αναλυθούν παραδείγματα θεραπευτικής αντιμετώπισης για κάθε μια από τις προσεγγίσεις ενώ παράλληλα θα πραγματοποιηθούν ασκήσεις, role-play και εκπαιδευτικές συνεδρίες μέσα στην ομάδα. Στόχος της διημερίδας είναι η ικανότητα εφαρμογής των βασικών τεχνικών από τους συμμετέχοντες καθώς και η αναγνώριση του βασικού ύφους της κάθε σχολής.

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΩΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ,
ΟΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ ΚΑΙ ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΑΣΑΚΙΔΟΥ
(Σύμβουλος-Ψυχοθεραπεύτρια, Σύμβουλος Γονέων, BSc Psychology, PgDp Eclectic Counselling, MSc Psychotherapeutic Counselling)

Θεωρητικό μέρος-Εισαγωγή στην ψυχοσωματική
- Τί εννοούμε με τον όρο "ψυχοσωματική".
- Ποιές σχολές σκέψης μελέτησαν την ψυχοσωματική και ποιές θεωρίες ανέπτυξαν. (Ράιχ, Βιοανάδραση, Mindell κ.α.) Οι κεντρικές ιδέες τους για το σώμα και τη θεραπεία του. Επιπλέον σχολές σκέψης και πρακτικές βοηθητικές στη θεραπεία των ψυχοσωματικών (Ενσυνειδητότητα Mindfullness, Διαλογισμός)
- Τα όργανα, οι παθήσεις και η πιθανή ερμηνεία τους. Ερμηνευτικοί κατάλογοι Συμπτωμάτων, (Hay Louise και Naragian) και παραδείγματά τους.

Πρακτικό βιωματικό μέρος-Αναπνοή, χαλάρωση, δόνηση
Η αναπνοή, η δόνηση και οι ασκήσεις χαλάρωσης ως ασκήσεις σωματοψυχοθεραπείας.
-Η δράση της αναπνοής στο σώμα.
-Ασκήσεις αναπνευστικές με το διάφραγμα για χαλάρωση
-Η θεραπευτική κραυγή (ασκήσεις με τη δόνηση). Το Ομ.

Βιωματικό μέρος-Δουλεύουμε το δικό μας σύμπτωμα
-Εισαγωγική Διερεύνηση της δικής μας σχέσης με το σώμα μέσω ασκήσεων. Πώς αντιδρούμε στα μηνύματά του. Η επικοινωνία μας με το σώμα.
-Το ενοχλητικό σημείο μας μέσω διαλογισμού ενσυνειδητότητας mindfulness

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΣΤΗΝ ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
(ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΖΕΥΓΑΡΙ )

ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ
(ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ
(PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)

Η συστημική θεραπεία είναι μία ιδιαίτερη ψυχοθεραπευτική διαδικασία με πληθώρα μεθόδων και τομέων εφαρμογής. Βλέπει τον κάθε άνθρωπο μέσα στην αλληλεπίδραση των σχέσεών του με το περιβάλλον και τα συμπτώματα ως έκφραση ορισμένων σχημάτων σχέσεων. Σε αυτό το σεμινάριο θα μιλήσουμε για τις βάσεις της συστημικής θεραπείας (κυβερνητική πρώτου και δευτέρου βαθμού, κοινωνικός κονστρουκτιβισμός, αφηγηματική θεραπεία), την οργάνωση της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης (ορισμοί συστημάτων, οργάνωση και λειτουργία των συστημάτων, κανόνες της σχέσης, συμμαχίες, ιεραρχίες όρια). Επίσης, θα εξετάσουμε τις τεχνικές μορφές συζήτησης (διαμόρφωση υποθέσεων, μορφές κυκλικών ερωτήσεων, απόκτηση και παραγωγή πληροφοριών και θεραπευτικές στάσεις) και που εφαρμόζεται (δουλειά με άτομα, ζευγάρια, οικογένειες και ομάδες).

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ
ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΖΩΗ
ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΕΝΘΟΣ - ΔΙΑΖΥΓΙΟ - ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΟΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ
(Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

Στόχος της ημερίδας είναι να παρουσιαστούν οι κλινικές εκφράσεις του πένθους στα παιδιά καθώς συχνά συγχέονται απο τους νηπιαγωγούς, παιδαγωγούς γονείς με κακή και απείθαρχη συμπεριφορά, ή και με διαταραχές όπως η ΔΕΠΥ και άλλες. Θα διεισδύσουμε στους τρόπους με τους οποίους το παιδί βιώνει κι εκφράζει τις απώλειές του στις διάφορες ηλικίες του και θα εξετάσουμε ταυτόχρονα τις διάφορες καταστάσεις πένθους που το αφορούν. Πχ απώλεια λόγω διαζυγίου των γονέων, ο ερχομός του επόμενου αδερφού/ης, απώλεια από αυτοκτονία, η έναρξη του σχολείου κ.α. Θα παρουσιαστούν και θα συζητηθούν στην ομάδα μελέτες περιστατικών.
ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΦΟΒΟΙ - ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΦΟΒΙΕΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΜΕΛΙΝΑ ΧΑΡΑΤΣΙΔΟΥ
(Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια, DESS Κλινικής Ψυχολογίας & Ψυχοπαθολογίας)

 • παιδικός φόβος • παιδικές φοβίες • φυσιολογικοί φόβοι ανά αναπτυξιακό στάδιο • διάγνωση και αντιμετώπιση φοβιών • σχολική φοβία • κοινωνική φοβία • ειδικές φοβίες.

Οι παιδικοί φόβοι είναι συνηθισμένες, φυσιολογικές αντιδράσεις των παιδιών σε άγνωστα και καινούργια συμβάντα, ερεθίσματα, πρόσωπα κ.λπ. που εξαρτώνται και από το στάδιο ανάπτυξής τους. Από την άλλη πλευρά οι φοβίες είναι παράλογοι επίμονοι φόβοι που ενδέχεται να εκδηλώνονται και με έντονα σωματικά συμπτώματα και φαίνεται να μην υποχωρούν. Στο παρόν σεμινάριο θα γίνει διάκριση μεταξύ φόβων και φοβιών και θα αναλυθούν οι φυσιολογικοί φόβοι ανά αναπτυξιακό στάδιο. Επίσης, θα αναφερθούν οι τύποι φοβιών που διαγιγνώσκονται στην παιδική ηλικία και την εφηβεία π.χ. σχολική φοβία, κοινωνική φοβία, ειδικές φοβίες κ.λπ. αλλά και οι τρόποι αντιμετώπισής τους από γονείς, εκπαιδευτικούς και ειδικούς. Το σεμινάριο είναι εξαιρετικά χρήσιμο για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς.

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΙΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΟ ΣΥΜΠΤΩΜΑ ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ, ΩΣ ΜΗΝΥΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΟ ΝΟΥ

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΚΑΡΜΕΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ
(Ψυχοθεραπεύτρια BSc Psychology/Healing Arts, PGD Art Psychotherapy, EMDR Therapist)

Μέσω ασκήσεων body psychotherapy θα βιώσουμε το πώς οι βαθύτερες μας αναμνήσεις αποθηκεύονται στο σώμα - Με τεχνικές art therapy και παιχνίδι ρόλων θα δώσουμε μορφή στο σύμπτωμα ώστε να μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε μαζί του και να το αποκωδικοποιήσουμε - Θα διδαχθούμε πως να χρησιμοποιούμε τον νου, με τεχνικές οραματισμού, ώστε να προωθούμε την υγεία.

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΝΤΡΟΠΑΛΟ ΠΑΙΔΙ: ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ & ΤΗΝ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ
ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ & ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ

ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ
(Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

Στην ημερίδα θα αναλυθούν οι έννοιες της αυτοπεποίθησης, αυτοεκτίμησης, ποια στοιχεία απαρτίζουν την υγιή αλλά και τη χαμηλή αυτοεκτίμηση, καθώς και το πώς δημιουργούνται και πώς εγκαθίστανται στα παιδιά και στους εφήβους. Θα αναφερθούμε, στο ντροπαλό παιδί και στα χαρακτηριστικά του αλλά και στο ρόλο της οικογένειας στη στήριξη του παιδιού ώστε να κοινωνικοποιηθεί ευκολότερα και να διαμορφώσει θετική αυτοεικόνα. Επίσης, στο ρόλο του σχολείου και των συνομηλίκων αλλά και σε πρακτικές ιδέες για να τονώσουμε στην καθημερινότητα την αυτοπεποίθηση, τον αυτοσεβασμό και την εσωτερική δύναμη των παιδιών. Το σεμινάριο είναι εξαιρετικά χρήσιμο για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς.

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ (50 ΩΡΩΝ)

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ
(Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ
(PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)
ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ
(ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΑΣΑΚΙΔΟΥ
(MSc BSc Σύμβουλος-Ψυχοθεραπεύτρια, Σύμβουλος Γονέων)
ΜΕΛΙΝΑ ΧΑΡΑΤΣΙΔΟΥ
(Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια, DESS Κλινικής Ψυχολογίας & Ψυχοπαθολογίας)

 

ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ: ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 22 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

• Ενεργητική ακρόαση • Αντανάκλαση συναισθήματος • Αντανάκλαση περιεχομένουΠερίληψη / σύνθεση • Ενσυναίσθηση (empathy)

 

ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ/ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 29 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

• Προσωποκεντρική θεραπεία (Person-centered therapy) • Συμπεριφορική / Γνωσιακή θεραπεία (Cognitive Behavior therapy)
• Λογικοθυμική θεραπεία (Rational Emotive therapy) • Συνδιαλεκτική Ανάλυση (Transactional Analysis) • Μορφολογική (Gestalt)

 

ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ (ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΖΕΥΓΑΡΙ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

• Σύστημα (System) • Οργάνωση και λειτουργία συστημάτων • Τεχνικές μορφές συζήτησης • Θεραπευτικές στάσεις • Εφαρμογή

 

ΑΠΩΛΕΙΑ: ΠΕΝΘΟΣ – ΔΙΑΖΥΓΙΟ– ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΟΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

• Τα συμπτώματα και η κλινική εικόνα του παιδιού που πενθεί • Στάδια του πένθους στα παιδιά
• Τεχνικές στη θεραπεία και τη συμβουλευτική του παιδιού •Διαζύγιο των γονέων •Αναγνωρίσιμες απώλειες στη ζωή του παιδιού
(το επόμενο αδερφάκι, η έναρξη του σχολείου κ.α.)

 

ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΦΟΒΟΙ & ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΦΟΒΙΕΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

• παιδικός φόβος • παιδικές φοβίες • φυσιολογικοί φόβοι ανά αναπτυξιακό στάδιο • διάγνωση και αντιμετώπιση φοβιών
• σχολική φοβία • κοινωνική φοβία • ειδικές φοβίες

 

ΤΟ ΝΤΡΟΠΑΛΟ ΠΑΙΔΙ: ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ & ΤΗΝ ΑΥΤΟΠΕΠΙΘΗΣΗ
ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ

ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

• αυτοεκτίμηση • αυτοπεποίθηση • αυτοσεβασμός • ενίσχυση αυτοεκτίμησης • ντροπαλό παιδί

 

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΟΜΑΔΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

• Ορισμός και είδη ομάδων • Σύνθεση ομάδας • Φάσεις ομάδας • Διαχείριση και συντονισμός

 

ΑΓΧΩΔΕΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΠΑΝΙΚΟΥ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

• άγχος φυσιολογικό και παθολογικό • αγχώδεις διαταραχές σε παιδιά και εφήβους • διαταραχή πανικού σε παιδιά και εφήβους

 

ΤΟ ΘΥΜΩΜΕΝΟ ΠΑΙΔΙ: Η ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ

ΣΑΒΒΑΤΟ 4 ΜΑΡΤΙΟΥ

• Τι κρύβεται πίσω από το θυμό Ο θυμός και το σχολείο. • Η ανάγκη των μεγάλων να κατανοήσουν
τις δυσκολίες των θυμωμένων παιδιών

 

ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ / ΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ

• Οι έννοιες της πειθαρχίας και της οριοθέτησης • Τα αίτια της ανυπακοής • Η αποτελεσματικότητα της τιμωρίας
• Η σημασία της επικοινωνίας και της θετικής ανάδρασης • Τα κατάλληλα Όρια ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο του παιδιού
• Τεχνικές αποτελεσματικής οριοθέτησης

 

ΠΑΙΔΙΚΗ ΚΑΙ ΕΦΗΒΙΚΗ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

• παιδική κατάθλιψη • κατάθλιψη στην εφηβεία • κατάθλιψη στη βρεφική ηλικία • κλινική εικόνα της κατάθλιψης
• αιτιολογία κατάθλιψης σε παιδιά και εφήβους • παράγοντες πρόληψης και αντιμετώπισης

 

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΓΟΝΕΩΝ - ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΜΑΪΟΥ

Παρουσίαση θεμάτων, περιστατικών των συμμετεχόντων


ΒΑΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΩΝ (12 ώρες)

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΕΣ:
ΚΑΡΜΕΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ
(Ψυχοθεραπεύτρια, PGD Art Psychotherapy, BSc Psychology/Healing Arts)
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΑΣΑΚΙΔΟΥ
(MSc BSc Σύμβουλος - Ψυχοθεραπεύτρια, Σύμβουλος Γονέων)

Θεωρία - Θεραπευτικές Τεχνικές - Προσωπική Aνάπτυξη

Εισαγωγική εκπαίδευση για ψυχολόγους, παιδοψυχολόγους, συμβούλους, ψυχοθεραπευτές, παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς κι εκπαιδευ-τικούς. Θεωρητική κατάρτιση και εκπαίδευση σε σύγχρονες θεραπευτικές τεχνικές και βιωματική εμπειρία αυτογνωσίας. Εφαρμογή σε παιδιά και έφηβους σε θεραπευτικό αλλά και εκπαιδευτικό πλαίσιο. Σε δύο 6ωρες ημερίδες θα πραγματοποιηθεί θεωρητική εκπαίδευση και πρακτική εφαρμογή των πιο σύγχρονων μορφών και μεθόδων ψυχοθεραπευτικής αντιμετώπισης των ψυχοσωματικών συμπτωμάτων/ασθενειών. Οι εισηγήτριες, με πολυετή εμπειρία στην Ψυχοθεραπεία ατόμων, ζευγαριών, ομάδων, γονέων ή και παιδιών συνθέτουν και παρουσιάζουν αυτό το σεμινάριο αξιοποιώντας την θεραπευτική αλλά και προσωπική εμπειρία τους γύρω από το ψυχοσωματικό σύμπτωμα. Θεωρώντας πως σε κάθε ψυχοθεραπευτική, παιδαγωγική, γονεϊκή εμπειρία με βεβαιότητα θα προκύψει ανάγκη της κατανόησης ή και αντιμετώπισης του ψυχοσωματικού συμπτώματος..

ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Τίτλος: Η ψυχοσωματική ως σύγχρονη επιστήμη, οι θεωρίες και οι αρχές αναπνοής και χαλάρωσης

Θεωρητικό μέρος-Εισαγωγή στην ψυχοσωματική
-Τι εννοούμε με τον όρο "ψυχοσωματική".
-Ποιές σχολές σκέψης μελέτησαν την ψυχοσωματική και ποιές θεωρίες ανέπτυξαν. (Ράιχ, Βιοανάδραση, Mindell κ.α.) Οι κεντρικές ιδέες τους για το σώμα και τη θεραπεία του. Επιπλέον σχολές σκέψης και πρακτικές βοηθητικές στη θεραπεία των ψυχοσωματικών (Ενσυνειδητότητα Mindfullness, Διαλογισμός)
-Τα όργανα, οι παθήσεις και η πιθανή ερμηνεία τους. Ερμηνευτικοί κατάλογοι Συμπτωμάτων, (Hay Louise και Naragian) και παραδείγματά τους.

Πρακτικό βιωματικό μέρος-Αναπνοή, χαλάρωση, δόνηση
Η αναπνοή, η δόνηση και οι ασκήσεις χαλάρωσης ως ασκήσεις σωματοψυχοθεραπείας.
-Η δράση της αναπνοής στο σώμα.
-Ασκήσεις αναπνευστικές με το διάφραγμα για χαλάρωση
-Η θεραπευτική κραυγή (ασκήσεις με τη δόνηση).

Βιωματικό μέρος-Δουλεύουμε το δικό μας σύμπτωμα
-Εισαγωγική Διερεύνηση της δικής μας σχέσης με το σώμα μέσω ασκήσεων. Πώς αντιδρούμε στα μηνύματά του. Η επικοινωνία μας με το σώμα.
-Το ενοχλητικό σημείο μας μέσω διαλογισμού ενσυνειδητότητας mindfulness

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

Τίτλος: Διερευνώντας το ψυχοσωματικό σύμπτωμα βιωματικά, ως μήνυμα από τον υποσυνείδητο νου.

-Μέσω ασκήσεων body psychotherapy θα βιώσουμε το πώς οι βαθύτερες μας αναμνήσεις αποθηκεύονται στο σώμα
-Με τεχνικές art therapy και παιχνίδι ρόλων θα δώσουμε μορφή στο σύμπτωμα ώστε να μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε μαζί του και να το αποκωδικοποιήσουμε
-Θα διδαχθούμε πως να χρησιμοποιούμε τον νου, με τεχνικές οραματισμού, ώστε να προωθούμε την υγεία.


ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ ΜΠΑΚΟΜΗΤΡΟΥ
PhD Κλινική Noσοκομειακή Ψυχολόγος
Οικογενειακή Σύμβουλος
Συνεργάτιδα Πανεπιστημίου Αθηνών

ΕΛΛΗΝΙΚΟ WISC-III – Κλίμακα Αξιολόγησης Νοημοσύνης για Παιδιά

ΣΑΒΒΑΤΟ 26 & ΚΥΡΙΑΚΗ 27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2016

ΣΤΟΧΟΙ:

● Εξειδίκευση στη χρήση και ερμηνεία του WISC-III,
● Βαθμολόγηση του τεστ και ερμηνεία των αποτελεσμάτων
● Πρακτική εφαρμογή του τεστ μεταξύ των συμμετεχόντων
● Συγγραφή της ψυχολογικής αναφοράς

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ:
Κατασκευαστές: (Wechsler Intelligence Scale Third Edition), Ελληνική προσαρμογή και στάθμιση του WISC-III: Γεώργας, Δ., Παρασκευόπουλος,
Ι.Ν., Μπεζεβέγκης, Η. & Γιαννίτσας, Ν.Δ. (1997).
Απευθύνεται: Μόνο σε ψυχολόγους (κατόχους άδειας ασκήσεως επαγγέλματος και φοιτητές προγραμμάτων ψυχολογίας).

Εποπτεία στη χορήγηση του τεστ

Εκπαίδευση: 20 ώρες