1ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2017

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ – ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ
(ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ
(PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)

Το περιεχόμενο της ημερίδας αποτελεί τη βάση των γνώσεων για οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα στη Συμβουλευτική. Τα οφέλη του σεμιναρίου είναι σημαντικά για κάθε φοιτητή ή επαγγελματία των ανθρωπιστικών επιστημών αλλά και για μάναντζερς, ειδικούς στο μάρκετινγκ, ιατρούς και γενικότερα επαγγελματίες στην εξυπηρέτηση κι επικοινωνία. Στους συμμετέχοντες προσφέρεται η ευκαιρία να διδαχθούν και να εφαρμόσουν τις βασικές δεξιότητες της Συμβουλευτικής όπως: • Ενεργητική ακρόαση, • Αντανάκλαση συναισθήματος, • Αντανάκλαση περιεχομένου, • Περίληψη / σύνθεση • Ενσυναίσθηση (empathy). Στα πλαίσια της ημερίδας θα πραγματοποιηθούν ποικίλες ασκήσεις ώστε οι συμμετέχοντες να επιτύχουν την εφαρμογή της θεωρίας άμεσα.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθογραφία.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ /
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ
(ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ
(PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)

Η ημερίδα αποτελείται από ένα θεωρητικό και ένα πρακτικό μέρος. Κατά το θεωρητικό, οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με τις πιο δια-δεδομένες κι εφαρμόσιμες θεραπευτικές προσεγγίσεις της ψυχοθεραπείας και συμβουλευτικής. Θα γνωρίσουν τις βασικές αρχές τους και κάποιες χρήσιμες τεχνικές από την κάθε μια. Τα κεντρικά θεωρητικά μοντέλα που θα επεξεργαστούμε είναι: ● Προσωποκεντρική θεραπεία (Person-centered therapy) ● Λογικοθυμική θεραπεία (Rational Emotive therapy) ● Συνδιαλεκτική Ανάλυση (Transactional Analysis) ● Μορφολογική (Gestalt). Κατά το πρακτικό μέρος, θα αναλυθούν παραδείγματα θεραπευτικής αντιμετώπισης για κάθε μια από τις προσεγγίσεις ενώ παράλληλα θα πραγματοποιηθούν ασκήσεις, role-play και εκπαιδευτικές συνεδρίες μέσα στην ομάδα. Στόχος της διημερίδας είναι η ικανότητα εφαρμογής των βασικών τεχνικών από τους συμμετέχοντες καθώς και η αναγνώριση του βασικού ύφους της κάθε σχολής.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθογραφία.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΚΑΤΑΝΟΩΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ
ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (ΔΕΠ-Υ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ
(Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

«Δεν είναι συγκεντρωμένος», «Είναι αφηρημένος», «Δεν προσέχει στο μάθημα», «Είναι συνεχώς όρθιος μέσα στην τάξη». Τέτοιου είδους φράσεις ακούγονται πολύ συχνά στην καθημερινότητα τόσο από γονείς όσο και από εκπαιδευτικούς. Τι κρύβεται πίσω από αυτές τις φράσεις; Ποια παιδιά αφορά; Που οφείλεται και τι μπορεί να γίνει; Μπορεί λοιπόν να κρύβεται μία αναπτυξιακή διαταραχή που ονομάζεται Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) και επηρεάζει αρνητικά αρκετά παιδιά που πηγαίνουν σχολείο. Ίσως είναι ένα από τα σύγχρονα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και μέσω αυτών οι δάσκαλοι και οι γονείς. Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες με την προσήλωση της προσοχής τους σε μία δραστηριότητα ενώ ενδέχεται, παράλληλα, να εμφανίζουν σωματική υπερδραστηριότητα. Χαρακτηρίζονται από απροσεξία, αδεξιότητα, δυσκολίες στην αφοσίωση στις σχολικές υποχρεώσεις ή τη συμμόρφωση σε υποδείξεις. Η συγκεκριμένη διαταραχή συχνά σχετίζεται με αρνητικές επιδόσεις στο σχολείο, καθυστέρηση (ελλείμματα) στη μάθηση και στην επικοινωνία. Τα συμπτώματα συνήθως ξεκινούν στην προσχολική ηλικία. Στην παρούσα ημερίδα θα παρουσιασθούν αναλυτικά η συμπτωματολογία σε κάθε αναπτυξιακό στάδιο, τα αίτια, οι επιπτώσεις καθώς και τρόποι αντιμετώπισης της συγκεκριμένης διαταραχής. Η ημερίδα απευθύνεται σε ψυχολόγους, ψυχοθεραπευτές, συμβούλους, παιδαγωγούς και νηπιαγωγούς καθώς και σε φοιτητές των παραπάνω κλάδων.
Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθογραφία.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ: ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
& ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΟΥBULLYING

ΣΑΒΒΑΤΟ 25 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ
(ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ
(ΜSc Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)

● Είδη σχολικού εκφοβισμού ● Παιδιά θύτες και θύματα ● Επιπτώσεις στο παιδί ● cyber-bullying και τρολάρισμα.
● Προληπτικές ενέργειες, στήριξη και αντιμετώπιση από γονείς και εκπαιδευτικούς.
Ο εκφοβισμός και η επιθετικότητα στο χώρο του σχολείου αναδύεται ως σημαντικό πρόβλημα στη σημερινή εποχή και αποτελεί κοινωνικό φαινόμενο. Στόχος του σεμιναρίου είναι η εις βάθος κατανόηση του φαινομένου και η ανάδειξη της πολυπλοκότητάς του, των αιτίων και των επιπτώσεών του στο παιδί, την οικογένεια και το σχολείο.
Θα εξεταστούν τα είδη του σχολικού εκφοβισμού καθώς και οι ρόλοι των παιδιών ως θυτών και θυμάτων. Ταυτόχρονα θα αναφερθούν οι μέθοδοι αντιμετώπισης και πρόληψης του φαινομένου και οι πρακτικές διαχείρισής του σε σχολικό αλλά και οικογενειακό επίπεδο.
Το σεμινάριο είναι εξαιρετικά χρήσιμο για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθογραφία.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΙΧΝΟΓΡΑΦΗΜΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΣΟΥΓΚΡΗ
(Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών,
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής - ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας)

Το παιδί προσπαθεί να επικοινωνήσει μέσα από την ζωγραφιά του Στην αρχή μουτζουρώνει και μετά αποτυπώνει , σχεδιάζει , χρωματίζει . Η Ημερίδα στοχεύει στον κατανόηση και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ερμηνείας του παιδικού ιχνογραφήματος ως προβολική τεχνική ως μέσο κατανόησης της παιδικής ψυχής. Θα παρουσιαστούν και θα αναλυθούν στοιχεία του ιχνογραφήματος με στόχο την κατανόηση της προσωπικότητας και της λειτουργικότητας του παιδιού σε όλες τις αναπτυξιακές του φάσεις. Θα αναλυθούν μελέτες περιστατικών και θα υπάρξει πρακτική εφαρμογή περιστατικών σε συνδυασμός με τα ιχνογραφήματα.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθογραφία


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΨΥΧΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ
(Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

Η ημερίδα στοχεύει στην παρουσίαση και ανάλυση των πιο κεντρικών ψυχικών διαταραχών της παιδικής ηλικίας. Οι διαταραχές που θα παρουσιαστούν και θα αναλυθούν διεξοδικά είναι οι εξής: ● Αγχώδεις διαταραχές (Διαταραχή άγχους αποχωρισμού, Γενικευμένη αγχώδης διαταραχή, Ψυχαναγκαστική-καταναγκαστική Διαταραχή) ● Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) ● Σχολική φοβία - Σχολική άρνηση ● Κατάθλιψη. Η ημερίδα απευθύνεται σε ψυχολόγους, ψυχοθεραπευτές, συμβούλους, παιδαγωγούς και νηπιαγωγούς καθώς και σε φοιτητές των παραπάνω κλάδων.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθογραφία


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΗΛΙΚΙΕΣ 2 ΕΩΣ 5 ΕΤΩΝ

ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ ΜΠΑΚΟΜΗΤΡΟΥ
(PhD ΜSc Κλινική Νοσοκομειακή Ψυχολόγος - Οικογενειακή Σύμβουλος, Συνεργάτιδα Πανεπιστημίου Αθηνών)

Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί μια πρώτη εκτίμηση της ● Σωματικής ● Ψυχοσυναισθηματικής ● Κοινωνικής ανάπτυξης των νηπίων. Βάσει της οποίας μπορούν να δομηθούν εκπαιδευτικά προγράμματα ή να διευκολυνθούν παραπομπές σε ειδικούς ψυχικής υγείας. Μπορούν να συμμετάσχουν κυρίως βρεφοκόμοι ,νηπιαγωγοί και ειδικοί προσχολικής αγωγής, ειδικοί ψυχικής υγείας (ψυχολόγοι, παιδοψυχίατροι, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί), κοινωνικοί επιστήμονες, καθώς και προπτυχιακοί ή μεταπτυχιακοί φοιτητές των αντίστοιχων κλάδων.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθογραφία


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΣΤΗΝ ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
(ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΖΕΥΓΑΡΙ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ
(ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ
(PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)

Η συστημική θεραπεία είναι μία ιδιαίτερη ψυχοθεραπευτική διαδικασία με πληθώρα μεθόδων και τομέων εφαρμογής. Βλέπει τον κάθε άνθρωπο μέσα στην αλληλεπίδραση των σχέσεών του με το περιβάλλον και τα συμπτώματα ως έκφραση ορισμένων σχημάτων σχέσεων. Σε αυτό το σεμινάριο θα μιλήσουμε για τις βάσεις της συστημικής θεραπείας (κυβερνητική πρώτου και δευτέρου βαθμού, κοινωνικός κονστρουκτιβισμός, αφηγηματική θεραπεία), την οργάνωση της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης (ορισμοί συστημάτων, οργάνωση και λειτουργία των συστημάτων, κανόνες της σχέσης, συμμαχίες, ιεραρχίες όρια). Επίσης, θα εξετάσουμε τις τεχνικές μορφές συζήτησης (διαμόρφωση υποθέσεων, μορφές κυκλικών ερωτήσεων, απόκτηση και παραγωγή πληροφοριών και θεραπευτικές στάσεις) και που εφαρμόζεται (δουλειά με άτομα, ζευγάρια, οικογένειες και ομάδες).
Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθογραφία


 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ (50 ΩΡΩΝ)

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΣΟΥΓΚΡΗ
(Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών,
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής - ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ
(Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ
(PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)
ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ
(ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ: ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

• Ενεργητική ακρόαση • Αντανάκλαση συναισθήματος • Αντανακλαση περιεχομένουΠερίληψη / σύνθεση • Ενσυναίσθηση (empathy)


ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ / ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

• Προσωποκεντρική θεραπεία (Person-centered therapy) • Συμπεριφορική / Γνωσιακή θεραπεία (Cognitive Behavior therapy)
• Λογικοθυμική θεραπεία (Rational Emotive therapy) • Συνδιαλεκτική Ανάλυση (Transactional Analysis) • Μορφολογική (Gestalt)


(ΔΕΠ-Υ) ΚΑΤΑΝΟΩΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ EΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ – ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

• Τι κρύβεται πίσω από αυτές τις φράσεις; • Ποια παιδιά αφορά; • Που οφείλεται και τι μπορεί να γίνει; • Δυσκολίες με την προσήλωση της προσοχής τους εμφανίζουν σωματική υπερδραστηριότητα. • Αρνητικές επιδόσεις στο σχολείο • Καθυστέρηση (ελλείμματα) στη μάθηση και στην επικοινωνία. • Τα συμπτώματα σε κάθε αναπτυξιακό στάδιο • Τα αίτια • Οι επιπτώσεις •τρόποι αντιμετώπισης της συγκεκριμένης διαταραχής


ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ: ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ & ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΟΥ BULLYING

ΣΑΒΒΑΤΟ 25 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

● Είδη σχολικού εκφοβισμού ● Παιδιά θύτες και θύματα ● Επιπτώσεις στο παιδί ● cyber-bullying και τρολάρισμα ● Προληπτικές ενέργειες, στήριξη και αντιμετώπιση από γονείς και εκπαιδευτικούς


ΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΙΧΝΟΓΡΑΦΗΜΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

• Αρχή μουτζουρώνει και μετά αποτυπώνει • Σχεδιάζει • Χρωματίζει • Η κατανόηση και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ερμηνείας • Μελέτες περιστατικών • Πρακτική εφαρμογή περιστατικών


ΨΥΧΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

• Αγχώδεις διαταραχές (Διαταραχή άγχους αποχωρισμού, Γενικευμένη αγχώδης διαταραχή, Ψυχαναγκαστική-καταναγκαστική
Διαταραχή) • Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) • Σχολική φοβία - Σχολική άρνηση • Κατάθλιψη


ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ (ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΖΕΥΓΑΡΙ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

• Σύστημα (System) • Οργάνωση και λειτουργία συστημάτων • Τεχνικές μορφές συζήτησης • Θεραπευτικές στάσεις • Εφαρμογή


ΤΟ ΝΤΡΟΠΑΛΟ ΠΑΙΔΙ: ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ & ΤΗΝ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ

ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

• αυτοεκτίμηση • αυτοπεποίθηση • αυτοσεβασμός • ενίσχυση αυτοεκτίμησης • ντροπαλό παιδί


ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

• Συναισθήματα που προκαλεί η χρόνια ασθένεια • Επιπτώσεις στα μέλη της οικογένειας • Αποδοχή και προσαρμογή της οικογένειας στη χρόνια ασθένεια • Ψυχικές καταστάσεις που βιώνει το άρρωστο παιδί • Συνεργασία της οικογένειας με φορείς για την ομαλή εξέλιξη του άρρωστου παιδιού


ΠΑΙΔΙ & ΔΙΑΖΥΓΙΟ

ΣΑΒΒΑΤΟ 17 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

• Τι κρύβεται πίσω από το θυμό • Ο θυμός και το σχολείο.
• Η ανάγκη των μεγάλων να κατανοήσουν τις δυσκολίες
των θυμωμένων παιδιών


ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑ VIDEOGAMES

ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΜΑΡΤΙΟΥ

• Τι είναι και τι δεν είναι προβληματική χρήση • Οι θετικές πλευρές της νέας τεχνολογίας • Ορθολογική χρήση και οριοθέτηση •
Η σημασία της επικοινωνίας και της ποιοτικής σχέσης γονιού-παιδιού


ΠΑΙΔΙΚΗ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ

• Παιδική κατάθλιψη • Κατάθλιψη στην εφηβεία
• Κατάθλιψη στη βρεφική ηλικία • Κλινική εικόνα της κατάθλιψης
• Αιτιολογία κατάθλιψης σε παιδιά και εφήβους
• Παράγοντες πρόληψης και αντιμετώπισης


ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ - ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Παρουσίαση θεμάτων, περιστατικών των συμμετεχόντων


ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ ΜΠΑΚΟΜΗΤΡΟΥ
(PhD ΜSc Κλινική Νοσοκομειακή Ψυχολόγος - Οικογενειακή Σύμβουλος, Συνεργάτιδα Παν/μίου Αθηνών)

ΕΛΛΗΝΙΚΟ WISC-III – Κλίμακα Αξιολόγησης Νοημοσύνης για Παιδιά

ΣΑΒΒΑΤΟ 18 & ΚΥΡΙΑΚΗ 19 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2017

ΣΤΟΧΟΙ:
• Εξειδίκευση στη χρήση και ερμηνεία του WISC-III,
• Βαθμολόγηση του τεστ και ερμηνεία των αποτελεσμάτων
• Πρακτική εφαρμογή του τεστ μεταξύ των συμμετεχόντων
• Συγγραφή της ψυχολογικής αναφοράς

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ:
Κατασκευαστές: (Wechsler Intelligence Scale Third Edition), Ελληνική προσαρμογή και στάθμιση
του WISC-III: Γεώργας, Δ., Παρασκευόπουλος, Ι.Ν., Μπεζεβέγκης, Η. & Γιαννίτσας, Ν.Δ. (1997).
Απευθύνεται: Μόνο σε ψυχολόγους (κατόχους άδειας ασκήσεως επαγγέλματος και φοιτητές προγραμμάτων ψυχολογίας).

Εποπτεία στη χορήγηση του τεστ
Εκπαίδευση: 20 ώρες
Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθογραφία


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΠ/Υ-ΙV

ΣΑΒΒΑΤΟ 2 & ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2017

Στόχος:
Εκπαίδευση στη χρήση και ερμηνεία της Ελληνικής κλίμακας αξιολόγησης της ΔΕΠ-Υ-IV

Κατασκευαστές: Κλίμακα ADHD-IV G. J. Du Paul, T. J. Power, A. D. Anastopoulos
(στάθμιση Καλαντζή-Αζίζι Αναστασία, Αγγελή Κατερίνα, Ευσταθίου Γιώργος)

Απευθύνεται:
Σε Ψυχολόγους, Εκπαιδευτικούς, Εργοθεραπευτές, Νηπιαγωγούς, Λογοπεδικούς κ.λ.π.

Εποπτεία στη χορήγηση του τεστ
Εκπαίδευση: 10 ωρών

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθογραφία


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΗΛΙΚΙΕΣ 2 ΕΩΣ 5 ΕΤΩΝ

ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2017

Στόχος:
Μια πρώτη εκτίμηση της: • Σωματικής • Ψυχοσυναισθηματικής • Κοινωνικής ανάπτυξης των νηπίων. Βάσει της οποίας μπορούν να δομηθούν εκπαιδευτικά προγράμματα ή να διευκολυνθούν παραπομπές σε ειδικούς ψυχικής υγείας.
Απευθύνεται:
Σε βρεφοκόμους, νηπιαγωγούς και ειδικούς προσχολικής αγωγής, ειδικούς ψυχικής υγείας ψυχολόγους, παιδιάτρους, παιδοψυχίατρους, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, κοινωνικούς λειτουργούς, κοινωνικούς επιστήμονες, καθώς και προπτυχιακούς ή μεταπτυχιακούς φοιτητές των αντίστοιχων κλάδων.
Εκπαίδευση: 5 ώρες

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία