2ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΪΟΣ 2016

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ
(ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ, ΑΓΧΩΔΕΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΤΗΣ ΝΗΠΙΑΚΗΣ & ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ, ΙΔΕΟΨΥΧΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΑΣΑΚΙΔΟΥ
(MSc BSc Σύμβουλος - Ψυχοθεραπεύτρια, Σύμβουλος Γονέων)

Κατά την παιδική βρεφική και νηπιακή ηλικία είναι πιθανό να παρατηρήσουμε συγκεκριμένα φαινόμενα και συμπτώματα αγχωδών διαταραχών τα οποία δεν συναντούμε στην ενήλικη ζωή. Τέτοια συμπτώματα μπορεί να είναι το έντονο κι ακατάπαυστο κλάμα του νηπίου όταν η μαμά φεύγει για τη δουλειά της, η αντικοινωνικότητα/αδιαφορία του βρέφους σε σχέση με το ποιό άτομο το σηκώνει αγκαλιά, παλινδρομήσεις αναπτυξιακές όπως η νυχτερινή ενούρηση σε ενα παιδί μεγαλύτερο των 4,5 ετών, ο αυτόματος έμετος κατά τη νηπιακή ζωή κ.α.
Αντίστοιχα ενδέχεται να συναντήσουμε νήπια που βάζουν τα παιχνίδια τους σε σειρά πολλές φορές μέσα στη μέρα και ειδικά πριν τον ύπνο, παιδιά που τηρούν καθημερινές τελετουργίες δικής τους επινόησης κάθε πρωί πριν το σχολείο ή που επαναλαμβάνουν μια προσευχή ή ένα ποίημα, κάποιους στίχους αδιάκοπα κ.α. Η ημερίδα αποσκοπεί στο να εκπαιδεύσει τους συμμετέχοντες να αναγνωρίζουν και να κατηγοριοποιούν αυτά τα φαινόμενα στις αντίστοιχες διαταραχές της παιδικής ηλικίας και να φωτίσει τρόπους παρέμβασης και θεραπείας. Είναι εξαιρετικά σημαντικό ακόμα και ο παιδαγωγός ή ο εκπαιδευτικός να μπορούν να αναγνωρίσουν αυτά τα συμπτώματα και να προτείνουν λύσεις βοηθητικές για τους γονείς και το παιδί. Μπορούν να συμμετάσχουν παιδαγωγοί, εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι, ιατροί, νοσηλευτές, εργοθεραπευτές καθώς και φοιτητές των αντίστοιχων κλάδων.

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΣΥΜΒΟΛΑ & ΟΝΕΙΡΑ:
Η ΤΕΧΝΗ ΩΣ ΓΕΦΥΡΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΟ

ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

ΚΑΡΜΕΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ
(Ψυχοθεραπεύτρια, PGD Art Psychotherapy, BSc Psychology/Healing Arts)

Στην ημερίδα θα επικεντρωθούμε σε βιωματικές ασκήσεις με στόχο: Να κατανοήσουμε καλύτερα τα μηνύματα που εκπέμπει το υποσυνείδητο μέσα από τα όνειρα, Να κατανοήσουμε τον συμβολισμό των εικόνων.
Στο σεμινάριο αυτό θα επικεντρωθούμε σε βιωματικές ασκήσεις με στόχο: να κατανοήσουμε καλύτερα τα όνειρα και τα μηνύματα που εκπέμπουν, να συμμαχήσουμε με το υποσυνείδητο ώστε να μπορούμε να υποβάλλουμε ερωτήσεις και να λαμβάνουμε καθοδήγηση μέσω του ονείρου, να μάθουμε απλές τεχνικές για lucid dreaming (συνειδητό ονείρεμα).

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ & ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ /
ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΤΑ ΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ
(ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ
(PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)

● Οι έννοιες της πειθαρχίας και της οριοθέτησης ● Τα αίτια της ανυπακοής ● Η αποτελεσματικότητα της τιμωρίας ● Η σημασία της επικοινωνίας και της θετικής ανάδρασης ● Τα κατάλληλα Όρια ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο του παιδιού ● Τεχνικές αποτελεσματικής οριοθέτησης

Η πειθαρχία και η οριοθέτηση στη ζωή των παιδιών είναι ένα δύσκολο και παρεξηγημένο θέμα. Στο παρόν σεμινάριο θα διαχωριστούν οι δύο έννοιες και θα τονιστεί η ανάγκη της εξήγησης που πρέπει να συνοδεύει την απαγόρευση από την πλευρά των γονιών, ώστε να γίνεται κατανοητή από το παιδί. Θα εξεταστούν ζητήματα όπως, τα αίτια της ανυπακοής, η αποτελεσματικότητα της τιμωρίας, το κακομαθημένο ή καλομαθημένο παιδί, η σημασία της επικοινωνίας, της κατανόησης της θετικής ανάδρασης και του ήρεμου περιβάλλοντος στη θέσπιση των ορίων, η μίμηση της καλής ή κακής συμπεριφοράς των γονιών. Επίσης, καθώς το παιδί μεγαλώνει και περνά από την παιδική ηλικία στην εφηβεία είναι σημαντικό να υπάρχουν σαφή, σταθερά αλλά και εύκαμπτα όρια που προσαρμόζονται στο αναπτυξιακό στάδιο του παιδιού. Θα τονιστεί η συμβολή των ορίων στην ψυχική ισορροπία παιδιών και εφήβων και οι τρόποι για αποτελεσματική οριοθέτηση που οδηγούν στην αυτογνωσία και την αυτενέργεια.

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΙΧΝΟΓΡΑΦΗΜΑΤΟΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΑΣΑΚΙΔΟΥ
(MSc BSc Σύμβουλος - Ψυχοθεραπεύτρια, Σύμβουλος Γονέων)

Η ημερίδα στοχεύει στην κατανόηση και ανάπτυξη δεξιοτήτων ερμηνείας του ιχνογραφήματος ως προβολικής τεχνικής. Θα παρουσιαστούν και θα αναλυθούν τα διάφορα στοιχεία που μπορεί να απαρτίζουν τη ζωγραφια των παιδιών με στόχο την κατανόηση της προσωπικότητας και της λειτουργικότητας τους καθώς και της άμεσης εμπειρίας τους. Παράλληλα θα αναφερθούν κάποια συγκεκριμένα ψυχομετρικά εργαλεία τα οποία χρησιμοποιούνται προς αυτό το στόχο. Στα πλαίσια της ημερίδας θα αναλυθούν μελέτες περιστατικών μέσω των ιχνογραφημάτων τους σε ομάδες συζήτησης. Θα πραγματοποιηθεί πρακτική εφαρμογή των νέων δεξιοτήτων των συμμετεχόντων κατα το κλείσιμο της ημερίδας. Το σεμινάριο θα αποτελέσει εξαιρετικό ενδιαφέρον για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς και εκπαιδευτικούς.

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

ΣΑΒΒΑΤΟ 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ
(ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ
(PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)

Δυσκολίες και οφέλη της χρήσης του διαδικτύου από παιδιά και εφήβους ● τι είναι προβληματική χρήση και ποια τα στοιχεία της εξάρτησης ● ενημέρωση και προετοιμασία της οικογένειας
Οι οικογένειες σήμερα ζουν σε ένα περιβάλλον λιγότερο ή περισσότερο εξοπλισμένο με μέσα επικοινωνίας, όπου το διαδίκτυο είναι πλέον πρωταγωνιστής και τα παιδιά είναι ικανότατοι χρήστες του από πολύ μικρή ηλικία. Στο παρόν σεμινάριο θα αναλυθούν οι δυσκολίες αλλά και τα οφέλη της χρήσης του διαδικτύου και πότε αυτή καταλήγει προβληματική. Ποια είναι τα στοιχεία του εθισμού στο διαδίκτυο, πότε μιλάμε για εξάρτηση στα παιδιά και τους εφήβους και πώς οι γονείς μπορούν να την αναγνωρίσουν και να την αντιμετωπίσουν. Επίσης, πώς μπορεί η οικογένεια να θωρακίσει και να ενημερώσει τα παιδιά γύρω από τον διαδικτυακό εκφοβισμό. Τέλος, πώς οι γονείς μπορούν να ενημερωθούν και να προετοιμαστούν ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά τους, μέσα από μια σταθερή και ποιοτική σχέση και επικοινωνία. Το σεμινάριο είναι εξαιρετικά χρήσιμο για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς.

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ & ΕΦΗΒΩΝ

ΣΑΒΒΑΤΟ 5 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ
(ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ
(PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)

● Διατροφικές συνήθειες των παιδιών και παράγοντες που τις διαμορφώνουν ● Διατροφικές διαταραχές κατά την παιδική και εφηβική ηλικία
● Είδη διατροφικών διαταραχών ● Αντιμετώπιση διατροφικών διαταραχών ● Πότε μια διαταραχή είναι παθολογική παράγοντες που τις διαμορφώνουν ● Διατροφικές διαταραχές κατά την παιδική και εφηβική ηλικία ● Είδη διατροφικών διαταραχών ● Αντιμετώπιση διατροφικών διαταραχών ● Πότε μια διαταραχή είναι παθολογική
Τα παιδιά αναπτύσσουν διατροφικά μοτίβα ήδη από τη βρεφική ηλικία που θέτουν τις βάσεις για τις διατροφικές τους επιλογές σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Θα παρουσιαστούν οι διατροφικές διαταραχές που εμφανίζονται κατά την παιδική και εφηβική ηλικία (π.χ. επιλεκτικότητα στην τροφή, άρνηση τροφής, ανορεξία, βουλιμία κ.λπ.). Επίσης, θα εξεταστεί η διαφοροποίηση του παιδιού από τις επιθυμίες των γονιών του σε ό,τι αφορά την πρόσληψη τροφής, ως σημαντική για την ανάπτυξη της αυτονομίας του και τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του. Ταυτόχρονα θα αναφερθούν τα προειδοποιητικά σημάδια, οι πιθανές επιπτώσεις των διαταραχών διατροφής καθώς και οι μέθοδοι αντιμετώπισής τους και τρόποι να αντιληφθούμε πότε μια διαταραχή είναι παθολογική.
Το σεμινάριο είναι εξαιρετικά χρήσιμο για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς.

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ


ΕΛΛΗΝΙΚΟ WISC-III – Κλίμακα αξιολόγησης Νοημοσύνης για παιδιά

ΣΑΒΒΑΤΟ 5 & ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΠΕΣΗ ΑΙΜΙΛΙΑ
(DEA- DESS ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ & ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ PARIS V)

Στόχοι:

● Εξειδίκευση στη χρήση και ερμηνεία του WISC-III,
● Βαθμολόγηση του τεστ και ερμηνεία των αποτελεσμάτων
● Πρακτική εφαρμογή του τεστ μεταξύ των συμμετεχόντων
● Συγγραφή της ψυχολογικής αναφοράς

επιπλέον σε δυνατότητα:

Εποπτεία στη χορήγηση του τεστ
Κατασκευαστές: (Wechsler Intelligence Scale Third Edition), Ελληνική προσαρμογή και στάθμιση του WISC-III: Γεώργας, Δ., Παρασκευόπουλος, Ι.Ν., Μπεζεβέγκης, Η. & Γιαννίτσας, Ν.Δ. (1997).
Απευθύνεται: Μόνο σε ψυχολόγους (κατόχους άδειας ασκήσεως επαγγέλματος και φοιτητές προγραμμάτων ψυχολογίας).

Εκπαίδευση: 20 ώρες

Χορηγείται πλούσιο βιβλιογραφικό υλικό


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ
(ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ
(PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)

● Συναισθήματα που προκαλεί η χρόνια ασθένεια ● Επιπτώσεις στα μέλη της οικογένειας ● Αποδοχή και προσαρμογή της οικογένειας στη χρόνια ασθένεια ● Ψυχικές καταστάσεις που βιώνει το άρρωστο παιδί ● Συνεργασία της οικογένειας με φορείς για την ομαλή εξέλιξη του άρρωστου παιδιού.
Η διάγνωση μιας ασθένειας του παιδιού αλλάζει τα δεδομένα της οικογένειας τόσο τα πρακτικά όσο και τα συναισθηματικά. Στο σεμινάριο αυτό θα αναφερθούμε στα συναισθήματα που προκαλεί η ασθένεια του παιδιού καθώς και στα στάδια της ψυχικής διαδικασίας για την αποδοχή της και την προσαρμογή ολόκληρης της οικογένειας σε αυτήν. Επίσης, στον τρόπο που αυτή επηρεάζει τους γονείς, τα αδέλφια αλλά και τον κοινωνικό περίγυρο, όπως και στις ψυχικές καταστάσεις που βιώνει το ίδιο το άρρωστο παιδί. Τέλος θα εστιάσουμε και στη συνεργασία των γονιών με φορείς και ειδικούς ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή ψυχοκοινωνική εξέλιξη του παιδιού με χρόνια ασθένεια.
Το σεμινάριο είναι εξαιρετικά χρήσιμο για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς.

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ


ΗΜΕΡΙΔΑ: Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ & Η ΜΗΤΕΡΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΝΤΑΚΟΥΛΑ (Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

• Μητέρες, γιαγιάδες και προγιαγιάδες: Τα βιώματά τους και πώς επηρέασαν τις νεότερες γυναίκες • Η επιθυμία της σύγχρονης γυναίκας να αποκτήσει παιδί: Ελευθερία επιλογής και κόστος • «Η Καλή Μητέρα»: Προσδοκίες και ενοχές • Πατέρας - Μητέρα – Παιδί.
Η μητρότητα και η πατρότητα αδιαμφισβήτητα αποτελούν τους πιο διαπροσωπικά απαιτητικούς ρόλους της ζωής του σύγχρονου ανθρώπου. Οι ψυχολογικές προεκτάσεις αυτών των δύο ρόλων θα αποτελέσουν το βασικό αντικείμενο της ημερίδας.
Τα βασικά θέματα που απασχολούν ψυχολογικά τη μητέρα και τον πατέρα χωριστά θα αναλυθούν επαρκώς.
Παράλληλα θα παρουσιαστούν οι διαφορετικοί τύποι γονέων, όπως αυτοί αναγνωρίζονται από τη σύγχρονη βιβλιογραφία, τα χαρακτηριστικά και οι διαταραχές τους και θα πραγματοποιηθεί συζήτηση επιτρέποντας χρόνο για προβληματισμό μέσα στην ομάδα.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε φοιτητές και επαγγελματίες ψυχολόγους, κοιν. λειτουργούς, παιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία.


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΟΜΑΔΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΑΣΑΚΙΔΟΥ
(MSc BSc Σύμβουλος - Ψυχοθεραπεύτρια, Σύμβουλος Γονέων)

Οι περισσότεροι σύμβουλοι ψυχοθεραπευτές δεν εκπαιδεύονται ειδικά για την ψυχοθεραπευτική συμβουλευτική ομάδα ενω καλούνται συχνά να την συντονίσουν. Οι ομάδες διέπονται από συγκεκριμένους κανόνες και παρουσιάζουν τα δικά τους φαινόμενα τα οποία είναι ιδιαίτερα και αφορούν την ομαδική αυτογνωσία.
Η ημερίδα αποσκοπεί να φέρει τους συμμετέχοντες μπροστά στις βασικές και συχνότερες εκφράσεις και ανάγκες των ομάδων, να φωτίσει θέματα γύρω απο το πως τις συνθέτουμε, τις φάσεις στη ζωή της ομάδας και φυσικά να δώσει εργαλεία διαχείρισης και συντονισμού ομάδων.

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΕΝΘΟΣ - ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΖΩΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΑΣΑΚΙΔΟΥ
(MSc BSc Σύμβουλος - Ψυχοθεραπεύτρια, Σύμβουλος Γονέων)

Στόχος της ημερίδας είναι να παρουσιαστούν οι κλινικές εκφράσεις του πένθους στα βρέφη, νήπια και τα παιδιά καθώς συχνά συγχέονται απο τους νηπιαγωγούς, παιδαγωγούς γονείς με κακή και απείθαρχη συμπεριφορά, ή και με διαταραχές όπως η ΔΕΠΥ και άλλες. Θα διεισδύσουμε στους τρόπους με τους οποίους το παιδί βιώνει κι εκφράζει τις απώλειές του στις διάφορες ηλικίες του και θα εξετάσουμε ταυτόχρονα τις διάφορες καταστάσεις πένθους που το αφορούν. Πχ απώλεια λόγω διαζυγίου των γονέων, ο ερχομός του επόμενου αδερφού/ης, απώλεια προκαλούμενη απο αυτοκτονία, η αποκαθήλωση των γονέων ως πρότυπα, η έναρξη του σχολείου κ.α. Θα παρουσιαστούν και θα συζητηθούν στην ομάδα μελέτες περιστατικών και θα πραγματοποιηθεί βιωματική άσκηση με στόχο την κινητοποίηση της ενσυναίσθησής μας για το παιδί που πενθεί.

ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ