Συμπληρώνοντας τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας στο παρακάτω πεδίο, μπορείτε να εγγραφείτε στο newsletter μας! Προσοχή: η παραπάνω εγγραφή αφορά αποκλειστικά το newsletter και όχι την εγγραφή σας στα σεμινάρια!

 

2ος ΚΥΚΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΪΟΣ 2014

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

ΗΜΕΡΙΔΑ: ΑΓΧΩΔΕΙΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΤΗΣ ΝΗΠΙΑΚΗΣ & ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΙΔΕΟΨΥΧΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 25 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΑΣΑΚΙΔΟΥ (MScBSc Σύμβουλος-Ψυχοθεραπεύτρια, Σύμβουλος Γονέων)

Οι αγχώδεις διαταραχές κατά τη νηπιακή ηλικία αποτελούν συχνό και κεντρικό φαινόμενο αυτού του σταδίου ζωής. Προβληματίζουν υπερβολικά τους γονείς και χρίζουν άμεσης αντιμετώπισης ώστε το παιδί να υποστηριχθεί να εκφραστεί διαφορετικά και να περάσει ομαλά στο επόμενο εξελικτικό στάδιο. Η Ψυχαναγκαστική-Καταναγκαστική Διαταραχή αποτελεί ένα ακόμη πιο ιδιαίτερο φαινόμενο με συμπτώματά της να εκφράζονται σε μεγάλο πλήθος μικρών παιδιών και να είναι δυσνόητα σε γονείς κι εκπαιδευτικούς.

Οι παρακάτω διαταραχές, πιο συγκεκριμένα, θα αποτελέσουν το θέμα της ημερίδας.

● Διαταραχή άγχους αποχωρισμού, Γενικευμένη αγχώδης διαταραχή, Διαταραχή αποφυγής

● Ψυχαναγκαστική - Καταναγκαστική Διαταραχή

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΓΟΝΙΟΣ (ΜΗΤΡΟΤΗΤΑ & ΠΑΤΡΟΤΗΤΑ)

ΣΑΒΒΑΤΟ 8 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΑΣΑΚΙΔΟΥ (MScBSc Σύμβουλος-Ψυχοθεραπεύτρια, Σύμβουλος Γονέων)

Η μητρότητα και η πατρότητα αδιαμφισβήτητα αποτελούν τους πιο διαπροσωπικά απαιτητικούς ρόλους της ζωής του σύγχρονου ανθρώπου. Οι ψυχολογικές προεκτάσεις αυτών των δύο ρόλων θα αποτελέσουν το βασικό αντικείμενο της ημερίδας. Τα βασικά θέματα που απασχολούν ψυχολογικά τη μητέρα και τον πατέρα χωριστά θα αναλυθούν επαρκώς. Παράλληλα θα παρουσιαστούν οι διαφορετικοί τύποι γονέων, όπως αυτοί αναγνωρίζονται από τη σύγχρονη βιβλιογραφία, τα χαρακτηριστικά και οι διαταραχές τους και θα πραγματοποιηθεί συζήτηση επιτρέποντας χρόνο για προβληματισμό μέσα στην ομάδα. Το σεμινάριο απευθύνεται σε φοιτητές και επαγγελματίες ψυχολόγους, κοιν. λειτουργούς, παιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΟΜΑΔΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 15 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΑΣΑΚΙΔΟΥ (MScBSc Σύμβουλος-Ψυχοθεραπεύτρια, Σύμβουλος Γονέων)

Οι περισσότεροι σύμβουλοι  ψυχοθεραπευτές δεν εκπαιδεύονται ειδικά για την ψυχοθεραπευτική συμβουλευτική ομάδα ενώ καλούνται συχνά να την συντονίσουν. Οι ομάδες διέπονται από συγκεκριμένους κανόνες και παρουσιάζουν τα δικά τους φαινόμενα τα οποία είναι ιδιαίτερα και αφορούν την ομαδική αυτογνωσία. Η ημερίδα αποσκοπεί να φέρει τους συμμετέχοντες μπροστά στις βασικές και συχνότερες εκφράσεις και ανάγκες των ομάδων, να φωτίσει θέματα γύρω από το πως τις συνθέτουμε, τις φάσεις στη ζωή της ομάδας και φυσικά να δώσει εργαλεία διαχείρισης και συντονισμού στους εκπαιδευόμενους.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία


ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 22 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΑΣΑΚΙΔΟΥ (MScBSc Σύμβουλος-Ψυχοθεραπεύτρια, Σύμβουλος Γονέων)

Η συναισθηματική αγωγή αποτελεί μια από τις νεότερες προσεγγίσεις της παιδαγωγικής θεωρίας και εστιάζει στην ανάπτυξη της συναισθημα­τι­κής νοημοσύνης. Οι ειδικοί που περιβάλλουν τον γονέα και το παιδί θα ωφεληθούν άμεσα από τη γνωριμία με την προσέγγιση αυτή, διότι αποτελεί ολοκληρωμένη θεωρία και τρόπο αντιμετώπισης  με συγκεκριμένες τεχνικές και στρατηγικές που είναι ιδιαίτερα βοηθητικές και  προσφέρουν εστιασμένη καθοδήγηση σε γονέα και παιδαγωγό-ψυχολόγο. Στόχος της ημερίδας είναι να εξασφαλίσει στους συμμετέχοντες μια γνωριμία με την προσέγγιση αυτή, καθώς και τη δυνατότητα της εφαρμογής της. Γι’ αυτούς τους λόγους θα αναλυθούν παραδείγματα περιπτώσεων μέσα στην ομάδα.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία

 


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΠΑΙΔΙ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ - ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 8 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ ΜΠΑΚΟΜΗΤΡΟΥ Sc Κλινική Νοσηλευτική Ψυχολόγος - Οικογενειακή Σύμβουλος, Συνεργάτιδα Πανεπιστημίου Αθηνών)

Στόχος: Βασική επιδίωξη του σεμιναρίου είναι η κατάρτιση εκπαιδευτικών και ειδικών ψυχικής υγείας σχετικά με την αξιολόγηση και την ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης. Πιο συγκεκριμένα επιδιώκεται η ανάπτυξη και βελτίωση της δημιουργικής σκέψης των παιδιών με τη χρήση ειδικών τεχνικών και μεθόδων, με απώτερο σκοπό την αξιοποίηση της ικανότητας αυτής στο σχολείο και στην οικογένεια. Επιδιωκόμενο αποτέλεσμα: Να αποκτήσουν οι συμμετέχοντες γενικές και ειδικές γνώσεις για το συγκεκριμένο θέμα, καθώς και αντίστοιχες πρακτικές δεξιότητες. Παράλληλα μέσω της συμμετοχής σε βιωματικές ασκήσεις, οι συμμετέχοντες θα εκπαιδευτούν στις τεχνικές ανάπτυξης της δημιουργικής σκέψης τόσο σε ατομικό αλλά  και σε ομαδικό επίπεδο. Συμμετέχουν: Μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι σχετικοί με το παιδί και την εκπαίδευση όπως ειδικοί ψυχικής υγείας (ψυχολόγοι, παιδοψυχίατροι, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί), κοινωνικοί επιστήμονες, προπτυχιακοί ή μεταπτυχιακοί φοιτητές των αντίστοιχων κλάδων, καθώς και γονείς που επιθυμούν να κατανοήσουν την πολύπλοκη φύση της δημιουργικής σκέψης και την επίδρασή της στην ανθρώπινη λειτουργικότητα και συμπεριφορά, καθώς και να μάθουν ειδικές τεχνικές ανάπτυξης και καλλιέργειας της.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία


ΗΜΕΡΙΔΑ:ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ & ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ22 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ Sc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ Sc Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)

● Σημάδια κακοποίησης και κακοποιητικών σχέσεων ● Σωματική και συναισθηματική κακοποίηση ● Κατανόηση και αναγνώριση τους ●Αντιμετώπιση.

Η ημερίδα στοχεύει στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων στο θέμα της ενδοοικογενειακής βίας. Θα παρουσιαστούν οι βασικότερες θεωρητικές προσεγγίσεις του φαινομένου και θα αναλυθούν οι μορφές κακοποίησης και κακοποιητικών σχέσεων (σωματική, σεξουαλική, συναισθηματική κακοποίηση, παραμέληση παιδιού….). Παράλληλα θα αναφερθούν πρακτικές αντιμετώπισης μέσω φορέων, δικτύων και υποστηρικτικών δομών αλλά και θεραπευτικών παρεμβάσεων στις οικογένειες. Το σεμινάριο έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς και εκπαιδευτικούς.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΔΙ & ΔΙΑΖΥΓΙΟ

ΣΑΒΒΑΤΟ 29 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΑΣΑΚΙΔΟΥ (MScBSc Σύμβουλος-Ψυχοθεραπεύτρια, Σύμβουλος Γονέων)

Στην ημερίδα θα αναλυθούν και θα συζητηθούν τα εξής θέματα:

-          Τι σημαίνει διαζύγιο και από ποια φαινόμενα αποτελείται

-          Οι 3 φάσεις του διαζυγίου

-          Οι επιπτώσεις του διαζυγίου:  α/ στη γονεϊκή ικανότητα β/ στα παιδιά: Ι) βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις, ΙΙ) μακροπρόθεσμες επιπτώσεις

-          Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την έκβαση

-          Επιμέλεια των παιδιών και επικοινωνία

-          Αντιμετώπιση-Παρεμβάσεις:  α/ στους γονείς (Συμβουλευτική Γονέων) β/ στα παιδιά: Τρόποι αξιολόγησης και έκφρασης: ζωγραφική / ιχνογράφημα, θεραπευτικές μέθοδοι, βιωματικές ασκήσεις


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΔΙ & Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ ΜΠΑΚΟΜΗΤΡΟΥ Sc Κλινική Νοσοκομειακή Ψυχολόγος - Οικογενειακή Σύμβουλος, Συνεργ. Παν/μίου Αθηνών)

Η ημερίδα έχει ως στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με θέματα όπως: Η ανάπτυξη της σεξουαλικότητας των παιδιών, η αντίληψη των παιδιών, οι στάσεις των γονέων απέναντι στη σεξουαλικότητα των παιδιών, η εξέλιξη των θεωριών περί της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών, οι τεχνικές σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και η μελέτη περιπτώσεων. Συμμετέχουν: Μπορούν να συμμετέχουν ειδικοί ψυχικής υγείας (ψυχολόγοι, παιδοψυχίατροι, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί), εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, κοινωνικοί επιστήμονες, προπτυχιακοί η μεταπτυχιακοί φοιτητές των αντίστοιχων κλάδων, αλλά και γονείς.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΤΟ ΙΧΝΟΓΡΑΦΗΜΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ & ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΜΑΪΟΥ

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΠΑΣΑΚΙΔΟΥ (MScBSc Σύμβουλος-Ψυχοθεραπεύτρια, Σύμβουλος Γονέων)

Η ημερίδα στοχεύει στην κατανόηση και ανάπτυξη δεξιοτήτων ερμηνείας του ιχνογραφήματος ως προβολικής τεχνικής. Θα παρουσιαστούν και θα αναλυθούν τα διάφορα στοιχεία που μπορεί να απαρτίζουν τη ζωγραφιά τόσο των παιδιών όσο και των ενηλίκων με στόχο την κατανόηση της προσωπικότητας και της λειτουργικότητας του ατόμου καθώς και της άμεσης εμπειρίας του. Παράλληλα θα αναφερθούν κάποια συγκεκριμένα ψυχομετρικά εργαλεία τα οποία χρησιμοποιούνται προς αυτό το στόχο. Στα πλαίσια της ημερίδας θα αναλυθούν μελέτες περιστατικών σε συνδυασμό με τα ιχνογραφήματά τους σε ομάδες συζήτησης.

Θα πραγματοποιηθεί πρακτική εφαρμογή των νέων δεξιοτήτων των συμμετεχόντων. Το σεμινάριο θα αποτελέσει εξαιρετικό ενδιαφέρον για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς και εκπαιδευτικούς.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ: ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
& ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΟΥ BULLYING

ΣΑΒΒΑΤΟ10 ΜΑΪΟΥ

ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥSc Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)

● Είδη σχολικού εκφοβισμού

● Παιδιά θύτες και θύματα

Επιπτώσεις στο παιδί

Προληπτικές ενέργειες, στήριξη και αντιμετώπιση από γονείς και εκπαιδευτικούς.

Ο εκφοβισμός και η επιθετικότητα στο χώρο του σχολείου αναδύεται ως σημαντικό πρόβλημα στη σημερινή εποχή και αποτελεί κοινωνικό φαινόμενο. Στόχος του σεμιναρίου είναι η εις βάθος κατανόηση του φαινομένου και η ανάδειξη της πολυπλοκότητάς του, των αιτίων και των επιπτώσεών του στο παιδί, την οικογένεια και το σχολείο.

Θα εξεταστούν τα είδη του σχολικού εκφοβισμού καθώς και οι ρόλοι των παιδιών ως θυτών και θυμάτων. Ταυτόχρονα θα αναφερθούν οι μέθοδοι αντιμετώπισης και πρόληψης του φαινομένου και οι πρακτικές διαχείρισής του σε σχολικό αλλά και οικογενειακό επίπεδο. Το σεμινάριο είναι εξαιρετικά χρήσιμο για όλους τους ειδικούς και φοιτητές στον τομέα της ψυχικής υγείας καθώς και για παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία


ΗΜΕΡΙΔΑ: ΠΑΙΔΙ & ΣΧΟΛΕΙΟ

ΣΑΒΒΑΤΟ 17 ΜΑΪΟΥ

ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ ΜΠΑΚΟΜΗΤΡΟΥ Sc Κλινική Νοσοκομειακή Ψυχολόγος - Οικογενειακή Σύμβουλος,  Συνεργ. Παν/μίου Αθηνών)

Η ημερίδα έχει ως στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με θέματα όπως: τα στάδια ένταξης του παιδιού στο σχολείο, η σημασία της σχολικής επίδοσης, ο καλός και ο κακός μαθητής, ο ρόλος της κοινωνικοποίησης, η σχολική βία, οι σχέσεις με συνομηλίκους, η σχολική φοβία, η προετοιμασία του παιδιού για το ρόλο του μαθητή, οι δυσκολίες φοίτησης. 

Συμμετέχουν: Μπορούν να συμμετέχουν ειδικοί ψυχικής υγείας (ψυχολόγοι, παιδοψυχίατροι, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί), εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, κοινωνικοί επιστήμονες, προπτυχιακοί η μεταπτυχιακοί φοιτητές των αντίστοιχων κλάδων, αλλά και γονείς.

Θα δοθεί πλούσιο υλικό από τη σύγχρονη βιβλιογραφία και αρθρογραφία


ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

 ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ ΜΠΑΚΟΜΗΤΡΟΥ Sc Κλινική Νοσοκομ. Ψυχολόγος - Οικογ. Σύμβουλος, Συνεργ. Παν/μίου Αθηνών)

ΕΛΛΗΝΙΚΟ WISC-III - Κλίμακα αξιολόγησης Νοημοσύνης για παιδιά

Σάββατο 15 & Κυριακή 16 ΜΑΡΤΙΟΥ

Στόχοι:

●    Εξειδίκευση στη χρήση και ερμηνεία του WISC-III,

●    Βαθμολόγηση του τεστ και ερμηνεία των αποτελεσμάτων

●    Πρακτική εφαρμογή του τεστ μεταξύ των συμμετεχόντων

●    Συγγραφή της ψυχολογικής αναφοράς

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ:

●    Εποπτεία στη χορήγηση του τεστ

Κατασκευαστές: (Wechsler Intelligence Scale Third Edition), Ελληνική προσαρμογή και στάθμιση του WISC-III: Γεώργας, Δ., Παρασκευόπουλος, Ι.Ν., Μπεζεβέγκης, Η. & Γιαννίτσας, Ν.Δ. (1997).

Απευθύνεται: Μόνο σε ψυχολόγους (κατόχους άδειας ασκήσεως επαγγέλματος και φοιτητές προγραμμάτων ψυχολογίας).

Εκπαίδευση: 20 ώρες

Χορηγείται πλούσιο βιβλιογραφικό υλικό


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΠ/Υ-ΙV

Σάββατο 12 & Κυριακή 13 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Στόχος:

Εκπαίδευση στη χρήση και ερμηνεία της Ελληνικής κλίμακας αξιολόγησης 
της ΔΕΠ-Υ-IV

Κατασκευαστές: Κλίμακα ADHD-IVG. J. DuPaul, T. J. Power, A. D. Anastopoulos 
(στάθμιση Καλαντζή-Αζίζι Αναστασία, Αγγελή Κατερίνα, Ευσταθίου Γιώργος)

Απευθύνεται: σε Ψυχολόγους, Εκπαιδευτικούς, Εργοθεραπευτές, Νηπιαγωγούς, 
Λογοπεδικούς κ.λπ.

Εκπαίδευση: 12 ώρες

Χορηγείται πλούσιο βιβλιογραφικό υλικό